Fängelse för Kameraexperten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det var inte bara en människa som de lurade. 2900 personer blev av med julklappspengar.Hade de dödat 2900 personer hade de aldrig kommit ut i samhället^^

Hade dom dödat 2900 personer och inte ansetts som psykiskt skadade hade dom fått som max 15 års fängelse, som vad jag vet är det lägsta straff man kan få i sverige? Och sen kommit ut efter kanske 10 år för bra uppförande?

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
Hade dom dödat 2900 personer och inte ansetts som psykiskt skadade hade dom fått som max 15 års fängelse, som vad jag vet är det lägsta straff man kan få i sverige? Och sen kommit ut efter kanske 10 år för bra uppförande?

Livstids fängelse är trots allt livstids fängelse så länge man inte blir benådad vilket man brukar bli efter 15 år.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
BRÅ säger också att man inte behöver föra någon statistik vad gäller invandrares brott i Sverige och då särskilt folk med svenskt medborgarskap eller andra generation.

De vill friskriva sig från politiska poänger helt enkelt.

Att du överhuvudtaget sen skickar upp en länk från sveriges kommunistiska parti som ett inlägg om USA är ju rent ut sagt puckat.
Som att hänvisa till http://www.den-svenske.com/ när man diskuterar invandringsproblematik.

Nu vet jag inte vad du pratar om, det finns otroligt fin och utförlig statistik hos BRÅ som faktiskt är värre än den-svenske eftersom man kan vara ganska säker på att det faktiskt är sant.

Här kan du läsa att afrikaner är överrepresentarade med 4,2 mot 1 som är "normalen" vad gäller misstänkta för brott i Sverige, att invandrare står för 40% av de misstänkta personerna totalt sett, att utrikes födda är överrepresenterade med 5,1 för våldtäkt/försök till våldtäkt, misshandel/grov misshandel (Andelar misstänkta per 1000 respektive grupp); båda föräldrarna födda i Sverige 3,6 båda föräldrarna utrikesfödda 6,9, själv utrikesfödd 10...

Givetvis är denna faktan inget som media vill gå ut med, och knappast heller våra idioter till politiker som kör på som om allting var bra.

PDF finns längst ner
http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action_questio...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Hmm vad ska jag göra nu då? Har köpt min videokamera därifrån innan de lurade folk på pengar. Ringde Canon och de sade att jag skulle prata med återförsäljaren? WTF? Kan jag förlänga garantin hos Canon eller något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muqito
Hmm vad ska jag göra nu då? Har köpt min videokamera därifrån innan de lurade folk på pengar. Ringde Canon och de sade att jag skulle prata med återförsäljaren? WTF? Kan jag förlänga garantin hos Canon eller något?

Canon är skyldiga att ta över supporten. Det här är inte mycket annorlunda än vid en konkurs.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Det är inte mer puckat än att förkasta något enbart pga egna förutfattade meningar. Det säger mer om dig än mig.

Förlåt men någon som skriver under kommunistisk flagg är antingen dum, puckad eller naiv. Jag hoppas på naiv och något skriven av en naiv människa känns inte bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Nu vet jag inte vad du pratar om, det finns otroligt fin och utförlig statistik hos BRÅ som faktiskt är värre än den-svenske eftersom man kan vara ganska säker på att det faktiskt är sant.

Här kan du läsa att afrikaner är överrepresentarade med 4,2 mot 1 som är "normalen" vad gäller misstänkta för brott i Sverige, att invandrare står för 40% av de misstänkta personerna totalt sett, att utrikes födda är överrepresenterade med 5,1 för våldtäkt/försök till våldtäkt, misshandel/grov misshandel (Andelar misstänkta per 1000 respektive grupp); båda föräldrarna födda i Sverige 3,6 båda föräldrarna utrikesfödda 6,9, själv utrikesfödd 10...

Givetvis är denna faktan inget som media vill gå ut med, och knappast heller våra idioter till politiker som kör på som om allting var bra.

PDF finns längst ner
http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action_questio...

jag syftar på http://www.riktpunkt.se/ som Dr. Mabuse länkade till som "rolig läsning om USA".
Kommunister skriver alltid roligt om USA precis som Nazister alltid skriver roligt om Judar och Zigenare.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Förlåt men någon som skriver under kommunistisk flagg är antingen dum, puckad eller naiv. Jag hoppas på naiv och något skriven av en naiv människa känns inte bra.

Din förmätenhet är rent ut sagt motbjudande och hör inte hemma i en saklig diskussion.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Var det någon här som åkte på deras bluff?