MSI presenterar Military Class

Permalänk

alla som har msi verker ha fått måndagsexemplar, jag sitter på en P4 med ett OEM Fujitsu siemens moderkort från MSI, om något borde gå sönder så är det väl OEM moderkort :P?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, jag har sällan hört ett larvigare konceptnamn... Military class.
Med tanke på att grafikkort generellt har ett ytterhölje dessutom så borde dessa kort alltså tåla att tryckas ned i en väska med annan militärutrustning och vara ute i kyla och väta en månad eller två. Det håller de nog inte för.
Riktigt riktigt dåligt val av namn!
Å andra sidan ligger det väl en del i det andra säger. Skit i vad de kallar korten så länge kvalitén höjs på grejerna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Lägre strömförbrukning, lägre värmeutveckling så det riktar sig mot precis hela PC marknaden inom en kort framtid.

Med ditt resonemang är tekniken precis lika onödig som Gigabyte Ultra Durable?

Det som kännetecknar mil-specade halvledare är dess höga "värmetröskel" och låga "köldtröskel", normalt ska komponenterna klassade som military grade tåla -40C och +125C och sedan en minskad feltolerans överlag, jämfört med industrial grade som ligger ungefär -20C och +85C.

Att man tidigare inte använt sig av military grade komponenter är p.g.a priset. Är priset däremot samma som tidigare så ser jag gärna en sådan utveckling. Frågan är ju om priset blir högre, och om isåfall andra än entusiaster kommer tycka detta är värt de extra pengarna.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskar05
Hade ett msi kort i 8 år innan det la av .Det ska tilläggas att den stod igång dag som natt,så dålig kvalle var det inte .

Citat:

Av elva MSI moderkort så har jag bara en som levt mer än 3år, men skit kvalitet ändå

Så du hade turen att slippa dom elva första helt enkelt.. för övrigt så är det HPs OEM moderkort som lever än för mig.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Löjligt

Det positiva i det hela skulle väl möjligtvis vara just "konkurransen" mot klockrena Gigabyte, som kanske skulle få dom att förbättra och sänka priser ytterligare på sina produkter. Tror dock inte att dom känner sig särskillt hotade. MSI har ju ett dåligt rykte och jag har själv dåliga erfarenheter av dom sedan tidigare. Skulle aldrig få för mig att köpa något av dom igen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

"No explosions" låter ju trevligt. För är det nåt som är irriterande är det när grafikkortet exploderar, tycker jag.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
"No explosions" låter ju trevligt. För är det nåt som är irriterande är det när grafikkortet exploderar, tycker jag.

Kanske inte varje dag, men när en kondensator smäller, då smäller det förjävligt! Det börjar typ fräsa och tjuta lite först, sen smäller det som världens tiger-smällare. Inte roligt någonstans, jag höll på att hoppa ur skinnet när jag hörde det första gången.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
"No explosions" låter ju trevligt. För är det nåt som är irriterande är det när grafikkortet exploderar, tycker jag.

Haha!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
alla som har msi verker ha fått måndagsexemplar, jag sitter på en P4 med ett OEM Fujitsu siemens moderkort från MSI, om något borde gå sönder så är det väl OEM moderkort :P?

Nja, MSI fabriken har faktiskt bara öppet mån - onsdag vilket betyder att chansen att få ett måndagsexemplar är ganska mycket större än med andra tillverkare.

Permalänk

Ahh, marknadsföring som blir nyheter! Hurra!

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk

Alla dessa stapeldiagram och bilder som visar "50000 % increase in power" får de bara att se billigt ut imho.
De ser mer ut som reklam för något proteinpulver till styrketränare.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd

Mycket gnäll på msi här nu tycker jag.

Gissar att om jag skulle kolla i forumet här så skulle jag hitta många fler som har problem med Asus än med MSI

Permalänk
Medlem

Fan trodde dom bara jobbade måndagar, då korten bara håller 12,5-13 månader:) Nu ät jag kanske negativ, men har kastat 10-15 moderkort som var MSI.Man kan inte skylla på någon annan heller då det vart helt olika kort:
Socket-7. Super socket-7, Slot 1, Socket A, 423, 478, 775, 754, 939, socket AM2, Fc-pga och Ppga. Nu köper inte jag dom, men får kasta ut dom hela tiden då folk inte köper bra moderkort.:(
Jag har 2 levande MSI kort det ena är ett 440BX kort som är instabilt och det andra är är en 423a som USB´n är död på.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Svårt att se vilken målgrupp detta vänder sig till.

Bara namnet military class kommer säkert locka en del köpare, försäljnings-tugg på hög nivå, haha.

Skämt åsido, kommer ihåg folk som uppgraderade sig "rejält" från Nvidia 8800 till 9800.
Men om nu komponenterna på military class skulle hålla en högre klass, varför inte så länge priserna inte skenar iväg så.

Permalänk
Entusiast

Det är på tiden att MSI satsar lite på kvalitet. Bättre sent än aldrig.
Själv tillhör jag den skaran som haft otur med tidigare MSI-hårdvara som slutar fungera som resultat av dåliga kondensatorer och otroligt högljudda spolar (Fenomenet även känt som "coil whine")

Andra tillverkare har sedan flera år tillbaka satsat på kvalitets-kondensatorer av typen Longlife och helgjutna spolar som är knäpptysta.

Lustigt dock, det som andra tillverkare har som standard, kallar MSI för "Military grade"

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Äh, köper man lågbudget får man skit vilket märke man än väljer, mitt MSI K9NA moderkort låg på 295 FSB i nästan ett år och fungerar som ny med min nya Phenom II etc. Toppkvalitet rakt igenom.

Klart att billiga brädor går sönder, spelar roll vilket märke det är, jämför inte äpplen och päron.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Äh, köper man lågbudget får man skit vilket märke man än väljer, mitt MSI K9NA moderkort låg på 295 FSB i nästan ett år och fungerar som ny med min nya Phenom II etc. Toppkvalitet rakt igenom.

Klart att billiga brädor går sönder, spelar roll vilket märke det är, jämför inte äpplen och päron.

Köper man moderkort för cirka 2000 kronor av märket MSI, så tror jag att det inte tillhör lågbudget-klassen precis, men jag kan ha fel.

Sedan går detta moderkort och dör efter 6 månader på grund av kondensatorer som svullnat upp och läckt, får kortet utbytt på garantin, och samma sak händer även med det nya kortet efter ytterligare ett halvår.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

säljer de tillräckligt så kanske priset på de halvledarna går ner. det vore ju bra alla fall. så kan alla ha military class-hårdvara tillslut! he he

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem

Bra om kvaliten höjs på komponenter istället försämras som det blivit under så många år generellt på produkter. Jag verkligen avskyr tjutande moderkort/grafikkort och sådant under vissa load operationer.

Detta välkomnar jag ordentligt och jag hoppas att det blir mer av detta på allt så vi får se bättre kvalite produkter.

bomber3
Så du har ägt 11,st olika moderkort från Msi, men bara 1,moderkort har klarat sig längre än 3,år.

Detta visar verkligen hur duktiga msi är på reklam då du onkligen köper msi`s skit produkter om och om igen även då du ogillar dom helt o hållet.

Vi har här 4,st datorer med msi moderkort och alla fungerar ypperligt bra, 1 är 4,5 år gammal 1 är 5,år och 2,st är 7,år +. Olika modeller och serier och dom står oftast på 24/7 i olika rum som är väldigt varma. Dock så sitter jag med ett från Gigabyte nu sedan 1,år sedan som också fungerar perfekt.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
Alla vi som gjort lumpen vet ju hur enormt lite detta säger... Stackars USA som har så mycket pang-pang prylar från gamla Bofors

Nej nu! Menar du att lumpens saker alltid går sönder? Det var det värsta *fingers crossed*

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har haft ett begagnat geforce 6800gt msi som jag köpte 2005 och funkar klockrent, ett begagnat msi kn9 moderkort som aldrig krånglat från msi heller i ett år nu

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

msi har funkat fint genom åren för mig med.

Permalänk
Medlem

har problem med skrikigt grafikkort. hoppas vi slipper detta i fortsättningen. och att andra hakar på så det blir "standard"

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
har problem med skrikigt grafikkort. hoppas vi slipper detta i fortsättningen. och att andra hakar på så det blir "standard"

Det är inte bra för företagen att göra "för bra" produker, då folk inte kommer behöva nytt på länge..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Det är inte bra för företagen att göra "för bra" produker, då folk inte kommer behöva nytt på länge..

Fast GFX byter ju folk för att de vill lira de senaste spelen, inte spec ofta för att skiten pajar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Fast GFX byter ju folk för att de vill lira de senaste spelen, inte spec ofta för att skiten pajar

Om det inte pajar, varför ska de göra "bättre" hållbara för då? För övrigt är det väll ESD man skall akta sig för. En stöttålig mobiltelefon går ju sönder om du kastar den i vatten liksom.. Vad skulle military grade biten innebära.. Mer hållbart? Hållbart hur?

Ofta som någon skrev om lumpen, så är det ju inte utsidan som går sönder först.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!