Akasa säkerhetsklassar datorfläkt

Permalänk
Medlem

Varför kunde dom inte slå på stort och fixa IP68

6 Dammtätt
8 Tryckvattentätt (nedsänkt i vatten)

det hade ju vart den ultimata fläkten ju, då hade man kunnat dopa datorn i olja och fortfarande ha fläktkylning.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Vem bryr sig om färgen på fläkten?

Tänkte det samma... själv kollar man på skärmen 99% av tiden man sitter vid datorn.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

En snabb fråga bara, är denna mer prisvärd än Scythe SlipStream?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phooka
Varför kunde dom inte slå på stort och fixa IP68

6 Dammtätt
8 Tryckvattentätt (nedsänkt i vatten)

det hade ju vart den ultimata fläkten ju, då hade man kunnat dopa datorn i olja och fortfarande ha fläktkylning.

Det kan man redan med vanliga fläktar... Olja leder inte ström spec bra vet du varför har man olja i transformatorer bla
Dock tror jag fläktar snurra rätt långsamt om ens något då de flesta oljor är väldigt trögflytande

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Dock tror jag fläktar snurra rätt långsamt om ens något då de flesta oljor är väldigt trögflytande

Mhm, testa stoppa in fingret i en fläkt (mellan bladen). Kör sen igång fläkten, händer inte så mycket då dom inte är särskilt starka.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Mhm, testa stoppa in fingret i en fläkt (mellan bladen). Kör sen igång fläkten, händer inte så mycket då dom inte är särskilt starka.

Måste man testa med ett finger?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

JAAAAA!!!!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jag var sarkastisk...

Sorry, min sarkasmsensor måste varit felkalibrerad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
En snabb fråga bara, är denna mer prisvärd än Scythe SlipStream?

Svårt att säga innan nån testat fläkten och fått fram lite prestandasiffror... (och innan vi vet vad priset faktiskt blir i praktiken)
Själva lagret är en mer påkostad variant än den som sitter i slipstream, så Akasafläkten borde tex klara horisontell montering bättre.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Presterar den bra så kan det vara ett givet köp men det är mycket i datorvärlden som är bra på pappret men något helt annat i verkligheten.