Microsoft dödar Windows 7 Beta

Permalänk
Medlem

Installerade RC för några få timmar sedan, körde betan så sent som igår kväll. Kör på svenska nu, känns lite ovant efter jag hade vant mig med engelska.

Permalänk
Medlem

Lie synd, tycker dom kunde väntat till retailsläpp.
Får köra XP på min mediaburk nu då.

Det är en gammal Opteron 144 med ett GF6600GT och 1GB Ram.
Fungerade finfint att köra 720p h.264 med CoreAVC och CCCP i build.7000 men iom att dom spärrade tredjepartscodecs i rc'n sket det sig för mig. Visst, Windows 7 kommer med inbyggda codecs för h.264 men dom suger musten ur datorn så den klarar knappt 480p. Dom ska tydligen ta bort spärren när retail kommer men tycker det var onödigt att lägga in från början.

Det går inte att fulhacka bort killswitchen i betan?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Varför finns det människor som vill kapa ena benet för att känna sig "hela"? Finns alla möjliga virus så en frågeställning är nog inte det man bör ställa då virusskapare inte resonerar med logik när de skapar virus. Har en avlägsen bekant som hade ett virus han la in som hade liknande funktion efter att han hade lagat folks datorer, och gissa varför... Drog in ganska mycket pengar på detta då klienterna kom med ett återbesök efter någon månad med bekymmer de inte vet vad som kan ha orsakat... *mhm*

Men det är fortfarande en applikation som följer med betan.
Iofs, med hjälp av buggar så har liknande funktioner dykt upp på XP datorer med hjälp av bland annat blaster.

Håller inte med om att din bekants program var ett virus då virus brukar förflytta sig mellan datorer. Möjligt att han la in ett elakt program dock.
Problemet med att skapa ett virus som lurar datorn att betan är slut är att folk nog skulle reagera på ett meddelande om att installera RC eller retail eftersom deras beta version var slut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
Lie synd, tycker dom kunde väntat till retailsläpp.
Får köra XP på min mediaburk nu då.

Det är en gammal Opteron 144 med ett GF6600GT och 1GB Ram.
Fungerade finfint att köra 720p h.264 med CoreAVC och CCCP i build.7000 men iom att dom spärrade tredjepartscodecs i rc'n sket det sig för mig. Visst, Windows 7 kommer med inbyggda codecs för h.264 men dom suger musten ur datorn så den klarar knappt 480p. Dom ska tydligen ta bort spärren när retail kommer men tycker det var onödigt att lägga in från början.

Det går inte att fulhacka bort killswitchen i betan?

Varför slänger du inte in RC versionen istället?
Microsoft behöver inte mer hjälp med betan.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Har man missat att betan skulle ta slut, så har man inte läst mejlen på ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Ni som inte har uppgraderat från beta ännu men inte vill förlora all data som inträffar vid omformatering bör följa det dem gjort på denna sidan:

http://maketecheasier.com/upgrade-windows-7-beta-to-windows-7...

Har själv nyttjat det ''knepet'' på både min raid 0 stationära och min bärbara. Det har fungerat felfritt so far :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]