Diskussion om SweClockers överklockningslag [Hwbot]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Diskussion om SweClockers överklockningslag [Hwbot]

I denna tråd diskuteras allt som har med överklockningslaget att göra.

Se även FAQ.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Lysande.., blir lite enklare att överblicka på detta sätt...
Laget har kämpat på ruskigt bra och jag kan bara tänka mig vilken rush det blir när vintermörkret lägger sig... Väl kämpat så här långt alla!

Permalänk
Avstängd

Jag måste ge er beröm för att ni tar på er detta. Jag hejar på er nu i vått och tort!

Jag får lite känslor som gör att jag nästan får lust att börja överklocka igen. Men ekonomin tillåter inte de på den nivån. Finns mer grejer mina pengar skall räcka till.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

skälv måste jag hitta andra sett att kyla processorn, på luft är för svårt att plocka poäng,under testet wPrime 1024m - 3min 11sec 880ms min i7-an tickade på 95c, men ändå körde klart testet. Funderar på att skaffa kompressor kylning, men har ingen aning vart man kan köpa det så hjälp uppskattas

Permalänk

Jo det har varit en bra start.

Nu behöver vi bara fortsätta i samma anda. Jag ska snacka mig samman med pyton om att fixa något litet kul i framtiden för att peppa folk att klocka.

Har förövrigt redan hunnit kassera min första cpu sedan laget bildades. En Celeron 430 som gjorde 3700 under SS med massiv spänning. Skit cpu...

Angående att köpa en kompressorkylare till en i7 så är mitt råd att köpa en som något kunnig bygd. En gammal mach 1/2 oavsett moddar klarar inte av en så varm cpu. Om du är sugen på att lägga 4-6k så är det inga problem, skriv igen i så fall så ska jag hjälpa dig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag kan skänka en P4a 2,6ghz om nån är intresserad av att pressa skiten ur den.
Alternativt om någon skänker mig ett par DDR minnen.

Jag har ett gammal Abit IC7 moderkort som saknar kylfläns på nordbryggan (körde vatten och tappade bort den), nätagg, hdd m.m bara minnen som saknas.
Men om någon vill använda sig av lite mera exotisk kylning så kan ni få den.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Angående att köpa en kompressorkylare till en i7 så är mitt råd att köpa en som något kunnig bygd. En gammal mach 1/2 oavsett moddar klarar inte av en så varm cpu. Om du är sugen på att lägga 4-6k så är det inga problem, skriv igen i så fall så ska jag hjälpa dig.

Ja jag är medveten att det är dyrt men kanske blir det ett köp någon gång om det är värt det?

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jo det har varit en bra start.

Nu behöver vi bara fortsätta i samma anda. Jag ska snacka mig samman med pyton om att fixa något litet kul i framtiden för att peppa folk att klocka.

Har förövrigt redan hunnit kassera min första cpu sedan laget bildades. En Celeron 430 som gjorde 3700 under SS med massiv spänning. Skit cpu...

Angående att köpa en kompressorkylare till en i7 så är mitt råd att köpa en som något kunnig bygd. En gammal mach 1/2 oavsett moddar klarar inte av en så varm cpu. Om du är sugen på att lägga 4-6k så är det inga problem, skriv igen i så fall så ska jag hjälpa dig.

det går helt klart bra för laget. tyvärr så kan jag inte bidra så mycket i nuläget:( jäkla bil...
Fredrik jag tycker för övrigt att du ska berätta för de övriga vilka spänningar du dödade stackaren med;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
det går helt klart bra för laget. tyvärr så kan jag inte bidra så mycket i nuläget:( jäkla bil...
Fredrik jag tycker för övrigt att du ska berätta för de övriga vilka spänningar du dödade stackaren med;)

Döda och döda... Jag gav den en ärlig chans att sätta i alla fall 3800mhz med Vcore-1,72 Vpll-1,75 Vtt-1,55... Inte mycket av förlust om den dör ändå.

Lycka till med bromsarna förövrigt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag har ett äldre grafikkort, AGP, som bara ligger här hemma som någon kanske vill samla poäng med.

GeForce 3 Ti200 64mb Spec

Skänkes till en flitig poängsamlare att köra skiten ur det gamla kortet.

(Det andra kortet är till salu men det tar vi inte i forumet. PM)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jag kan skänka en P4a 2,6ghz om nån är intresserad av att pressa skiten ur den.
Alternativt om någon skänker mig ett par DDR minnen.

Jag har ett gammal Abit IC7 moderkort som saknar kylfläns på nordbryggan (körde vatten och tappade bort den), nätagg, hdd m.m bara minnen som saknas.
Men om någon vill använda sig av lite mera exotisk kylning så kan ni få den.

Har förövrigt också ett 5900 Ultra till befogande.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jag kan skänka en P4a 2,6ghz om nån är intresserad av att pressa skiten ur den.
Alternativt om någon skänker mig ett par DDR minnen.

Jag har ett gammal Abit IC7 moderkort som saknar kylfläns på nordbryggan (körde vatten och tappade bort den), nätagg, hdd m.m bara minnen som saknas.
Men om någon vill använda sig av lite mera exotisk kylning så kan ni få den.

Är det socket s478 eller 775 vi pratar om? har ddr liggandes å grejer.

Permalänk
Medlem

Kan jag med mitt smått klockade system dra ihop några poäng till swec eller måste man vara Über klockare?

Permalänk
Avstängd

jag ska försöka plocka lite poäng nu, skickade in en 3Dmark 01 och en CPU-Z, ska nog försöka dra lite mer så att man kanske kan dra sitt till stacken nu!

Men som sagt än så länge så är "Team"sweclockers.com bäst i sverige och så tycker jag att vi ska hålla det, så all OC är ju poäng, stora som små (tror jag iallafall) om det inte ger poäng så får jag nog köpa lite bättre grejer och leka lite med!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk

Ganska kul det här får juh inga förstaplatser direkt, men 8.6 poäng har man dragit ihop iallafall.

e6700 (3.5ghz)
Asus P5N32-e sli
9800GTX+ i SLI
Ocz sli ready pc 6400 cl5-4-4-15 2t

Inget monster direkt

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Döda och döda... Jag gav den en ärlig chans att sätta i alla fall 3800mhz med Vcore-1,72 Vpll-1,75 Vtt-1,55... Inte mycket av förlust om den dör ändå.

Lycka till med bromsarna förövrigt.

Äh bådar inte gott för min 430 som jag tänkte köra torris på. Min klarade inte mycket mer än 3,2-3,3 på luft så jag borde nog ge upp och sluta slösa tid på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
Är det socket s478 eller 775 vi pratar om? har ddr liggandes å grejer.

478!
Är du villig att låna ut ett par då? Ingen garanti att dom överlever.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Har nu fixat 10.5 poäng med en gammal Dell laptop

Visa signatur

Asus Commando - E2180 @ 3500mhz - 6GB Corsair - HD 4850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av empan_i
Har nu fixat 10.5 poäng med en gammal Dell laptop

Suveränt.., inte många som vet att det går att fixa poäng med nästan vad som helst!

Permalänk

Hur högt kan man klocka E4600 med stock kylningen? Har kommit till 3.2 MHZ. Går det längre?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Hur högt kan man klocka E4600 med stock kylningen? Har kommit till 3.2 MHZ. Går det längre?

Testa..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Kom upp till 3.4 nu. Går nog inte längre. Stock kylaren klarar av stock klock och lite till men inte en klockning på 1GHZ.

Vad får man för poäng tro om man lägger upp detta på hwbot. Med CPU-Z

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem

Pillade upp min Athlon 5600+ till 3348.15MHz och la upp det på hwbot Längre ville den inte gå på stockkylning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LumiX
Pillade upp min Athlon 5600+ till 3348.15MHz och la upp det på hwbot Längre ville den inte gå på stockkylning

Alltså från 2.8 till 3.3? Vad fick du för poäng?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Alltså från 2.8 till 3.3? Vad fick du för poäng?

Fick inga poäng:( 20:e plats var sista placering som gav poäng

EDIT: Är 90 MHz ifrån att ta över 20:e platsen och därmed ta poäng (om än ack så lite poäng)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LumiX
Fick inga poäng:( 20:e plats var sista placering som gav poäng

EDIT: Är 90 MHz ifrån att ta över 20:e platsen och därmed ta poäng (om än ack så lite poäng)

Var är topplistan för E4600? Hittar inte den..

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Var är topplistan för E4600? Hittar inte den..

den är här:) hwbot E4600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
den är här:) hwbot E4600

Hmm ser att ett persiskt lag har intagit en plats Så jag bör slå 4 GHZ med stock. Om jag ens kan pressa upp den så mycket. Inte troligt..

Men ser dock att Arne-Mohammed har fått upp den till 3.8 med AIR. Kan väl inte vara med stock då..

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk

För att kolla om man kan få några poäng så är det enklast att söka efter processorn/grafikkortet på hwbot. Skriv in namnet i delar för bäst resultat, för mig brukar deras sökmotor inte funka så bra.

Om ni ser att det finns poänggivande platser innom rimliga hastigheter för er så kan ni ta poäng.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Det verkar som om att Arne-Mohammed, medlem på denna sida har överklockat E4600 till 3.8 GHZ på luft. Vilket är fantastiskt, undra om han gjorde det med eller utan stock kylaren?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |