Danger Den lanserar vattenblock för nya Geforce GTX 295

Permalänk
Melding Plague

Danger Den lanserar vattenblock för nya Geforce GTX 295

Amerikanska Danger Den är kända för högpresterande vattenkylning. Nu lanserar företaget ett block för uppdaterade Geforce GTX 295.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Håll i hatten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jauger
Håll i hatten

Håller hårt...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Håller hårt...

PUSTAR/FRUSTAR!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jauger
Håll i hatten

Zoomg

Permalänk

Det blir dyrt med ett komplett vattenkylningsystem som klarar av att kyla detdär och en överklockad Core i7.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför block ska vara så dyra. Det är en fräst kopparplatta med ett lock och ett par nipplar. Nog för att koppar är dyrt men inte så dyrt och någonting får mig att tvivla på att lite plats, några skruvar och lite gängade små rör är är det heller.

Fast det är ju alltid trevligt med med fler produkter på marknaden, speciellt till de lite mer sällsynta sakerna.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag fattar inte varför block ska vara så dyra. Det är en fräst kopparplatta med ett lock och ett par nipplar. Nog för att koppar är dyrt men inte så dyrt och någonting får mig att tvivla på att lite plats, några skruvar och lite gängade små rör är är det heller.

Fast det är ju alltid trevligt med med fler produkter på marknaden, speciellt till de lite mer sällsynta sakerna.

Bara en gissning men de kanske inte är så stor efterfrågan på detta som ex vanliga kylare så de görs i mindre satser:)?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

OFT:

Är enda sättet att se sånna här nyheter att klicka där uppe i toppen av Sweclockers?

Dom här nyheterna finns ju inte på framsidan, finns det nått annat sätt att få fram dom så man har bättre översikt?

Mvh r3mpuh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Bara en gissning men de kanske inte är så stor efterfrågan på detta som ex vanliga kylare så de görs i mindre satser:)?

Ändå, jag tror det är billigare om jag går ner till någon av verkstäderna och ber dem fräsa ut ett block, lock och köper både material och skruv/nipplar av dem. Då är det bara 1st och även om vi talar om mindre kvantiteter så tror jag DD gör rätt många block.

Men sen måste man ju räkna in "coolhets"värdet i att ha vattenkylning också, speciellt vattenkylning med "häftigare" komponenter.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Och sedan så har säkert de räknat rätt mycket på bästa möjliga effekt. Men håller med om att det är dyrt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
OFT:

Är enda sättet att se sånna här nyheter att klicka där uppe i toppen av Sweclockers?

Dom här nyheterna finns ju inte på framsidan, finns det nått annat sätt att få fram dom så man har bättre översikt?

Mvh r3mpuh

Dom finns på framsidan, ett par nyheter ner sen finns dom i en liten grå ruta mitt mellan de stora nyheterna.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miFFhoe
Dom finns på framsidan, ett par nyheter ner sen finns dom i en liten grå ruta mitt mellan de stora nyheterna.

Tackar!

Du eller någon annan råkar inte veta varför Citat funktionen funkar bara ibland?
När miFFhoe t.ex citerade mig fick jag ingen notis om det inne på "Forum->Citat" :/

Mvh r3mpuh

Permalänk

Citeringen funktionen har varit lite sisådär.. tror det är X rutan som bråkar lite fast mycket fulkod och sånt håller ju på att fixas därför inga nya funktioner mm läggs till och isf blir det ett stort sälpp när det mesta är klart.. så det kommer

ON: Får man verkligen sånna fantastiska temperaturer som utlåvas? känns väl mer som att det borde vara 1-2C under luftkylning då vattnet ändå blir rumstemp eller över efter en stund då det är rätt små system och relativt lite vatten till värmen som ska transporteras bort.

Visa signatur

I am Extrazz.