Permalänk
Medlem

Netbookägare, rösta nu!

Ja, ingen av oss som är intresserad av bärbara datorer i alla dess former har kunnat undgå nyheten om missnöjet bland netbookägare. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Enkelt fråga: är du nöjd eller missnöjd med din netbook?

Jag har en Samsung NC10 och är sjukt nöjd med den,

Permalänk
Avstängd

Acer Aspire One: Den duger att surfa i soffan med, Kan inte sitta längre perioder med denna då den lilla skärmen gör att jag får ont i huvudet, Touchpaden är inget vidare heller....

Permalänk
Medlem

HP Mini 2140. Använder den bara vid resor och liknande, som ett netbook ska användas

Det är väl anledningen till att många är missnäjda, dvs de tror att den ska motsvara en vanlig bärbar.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen (vet inte riktigt vad en netbook ska vara bra för?) och har inte heller röstat. Däremot är jag nyfiken på att se om Swec:arna är av ungefär samma uppfattning som artikeln.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

mycket nöjd med min Samsung NC10, trevlig liten sak

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Jag har ingen (vet inte riktigt vad en netbook ska vara bra för?) och har inte heller röstat. Däremot är jag nyfiken på att se om Swec:arna är av ungefär samma uppfattning som artikeln.

Jag köpte en för at ha med mig till skolan och på resor för att sköta enklare saker.

Men är av den anledningen jag skapade tråden, vill se hur "insatta" människor känner nu efteråt.

Permalänk
Medlem

Jag är relativt nöjd med min Aspire One. Touchpaden kunde varit bättre, speciellt scrollen på den.
Sen är ju disken så värdelöst långsam att det är omöjligt att köra Windows på den, men med Linux fungerar den förträffligt.
För 3k kan jag inte klaga

Permalänk
Avstängd

Kan tillägga att jag har en 15" laptop och 2 stationära så jag försöker inte ersätta något med acern....

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med min Dell Mini 12.

http://www.dell.com/us/en/home/notebooks/laptop-inspiron-12/p...

Permalänk
Medlem

HP Mini (2133) med 2Gb RAM och Win Vista: fungerar som jag tänkte den skulle göra. Är en surfa-överallt-i-lägenheten-dator och för det ändamålet fungerar den perfekt.

Använder den även för att skicka saker fram och tillbaka till mobiltelefonen med bluetooth, även för det ändamålet fungerar den som den ska.

Så jag röstade på Nöjd, då den uppfyller de krav jag hade på den när jag köpte den.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Har köpt en HP Mini 2140 som ska ersätta min 2,5 år gamla 12" bärbara med T7200 2,0GHz och 2GB RAM. Märker ingen större skillnad i prestanda, men HPn är betydligt mindre, svalare, har bättre kvalitet, bättre tangentbord och bättre batteritid, men saknar förstås DVD-brännare och har lite sämre skärm. Kör Xubuntu Karmic och allt funkar som det ska.

Jag är nöjd med köpet!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk

lenovo ideapad S10e, använder till skolan, anteckningar, lättare programmering, skype mm.

Riktigt nöjd med allt som den gör.

Permalänk

lenovo ideapad S10e, använder till skolan, anteckningar, lättare programmering, skype mm.

Riktigt nöjd med allt som den gör.

Permalänk
Medlem

Aspire One, jättenöjd!
Köpte den bla inför en Thailandresa och den var en dröm att ha med sig.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Har en asus 1000h med 2gb i ram och är mycket nöjd med den. Bilade runt i Europa i juni och då var den kanon att ha med sig. Uppfyller mina krav i alla fall.

Roligt att se att de flesta swecarna är nöjda med sina netbooks, men det hela handlar helt klart om en kunskapsfråga. Det gäller att veta vad man köper.

Permalänk
Medlem

Är grymt nöjd med min Samsung NC10, har fixat twofinger scroll så nu är touchpadden riktigt smidig. Det är klart att folk blir missnöjda när de köper en netbook i tron om att den kan ersätta en stationär eller vanlig bärbar. Men för mig är den ett utmärkt substitut till min stationära. Grymt bra att ha när man får datorabstinens på olägliga platser

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem

Köpte Asus eee 1000H och är helt nöjd. En liten inlärningskurva för att bemästra toutchpaden (aldrig haft bärbar förut) men sen funkade den klockrent. Skön att skriva på, flyter fint, startar snabbt. kan hacka lite på Youtubeklipp, men jag gissar att mer minne fixar det. Använder den för MSN, surfa lite, recept ^^ osv när jag inte vill sitta låst i mitt datorrum.
Bra pryl helt enkelt om man vet vad man köper. med ett mobilt bredband kontantkort är den hur bra som helst.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har också en Eee 1000H och är mycket nöjd. Har haft den i snart ett år och kör den som enda dator på hemmafronten, det jag gör är mest surfar, men pysslar även med lite word/exel, spotify och har kollat några filmer.

Det enda jag skulle önska är något högre upplösning på höjden, behöver inte vara wideskärm för mig...

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Acer Aspire One 531 för dryga två veckor sedan och är helnöjd än så länge! Det riktiga testet kommer när jag reser till USA och hårdtestar den som resedator

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Hade en HP mini 2133 med Windows Xp men sålde den för att det var så slö! Datorns grafikkrets klarade inte äns XPs lunatema!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Compaq Mini 110 till slut... slö med Windows XP. Trodde jag skulle kunna trycka i 2GB RAM men icke
Tryckte i OSX, men den fryser.
Tryckte i Ubuntu vilket fungerar bra. Dessvärre är flera applikationer inte konstruerade för netbooks med liten och lågupplöst skärm så Evolution är en katastrof att använda (katastrof oavsett egentligen). Sen är jag inte tjenis med OpenOffice heller... men att smurfa och streama film går bra med VLC (så länge D-Link klarar av att vara stabil i 54Mbps).
Överlag är jag nog missnöjd.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag behöver inte prestanda och vill ha batteritid till ett lågt pris, köpte därför eee 1000h på den brittiska releasedagen,

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

är i stort sett nöjd men min 1005ha. smågrejer bara som att den är obalanserad och att den är en fingeravtrycksmagnet. det vill "falla" bakåt när skärmen är fullt öppen för att så säga och pianolacken är ett helvete att hålla ren. annars är både prestandan förträfflig och skärmen är grym. 92% fullstort tangentbord gör arbete med word osv fantastiskt. det enda riktiga felet med dessa småttingar är grafikkortet. det är jag gryms besviken på men jag visste det när jag köpte den. det var inte direkt en nyhet när de lanserades.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Har en Compaq Mini 110 med 2GB minne 320GB hårddisk samt W7 Ultimate Helt perfekt att ta med sig på resor Datorn känns inte slö

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med min Asus eee pc 1000he, bara att hårddisken blir för varm och funderar på att byta till SSD.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Jag köpte min relativt tidigt (acer aspire one 8Gb). Inser nu att jag skulle väntat. Tyvärr fick jag en med dålig ssd, fryser sjukt mycket. just nu är de förpassad till bokhyllan som en musikspelare. Hade jag väntat bar en månad så hade jag köpt en med hdd istället och inte kan jag heller sätta in någon hdd (kostar för mycket)... zif-anslutning och absolut max 1,8", satte i en annan hdd men den var bara en 3600rpm:are och var om-möjligt ännu segare... Men jag är inte direkt missnöjd dock hade jag varit mer nöjd om jag väntat lite...

Visa signatur

Göm hornen ko!