Thermalright lanserar uppföljare till T-Rad 2

Permalänk
Melding Plague

Thermalright lanserar uppföljare till T-Rad 2

Kylningsexperterna på Thermalright kämpar vidare i sommarvärmen. Nu rullar grafikkortskylaren T-Rad 2 GTX ut från fabrikerna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

föregångaren presterar AS bra... har monterat en på en polares XFX 9800GTX kort och den håler sig sval och fin med två ARCTIC F9 Pro 92mm fläktar på.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Låter fint bara priset håller wsig nere..

Permalänk
Medlem

hur står sig denna mot Accelero S1?

EDIT: 550kr får man ge för den om det är den som på Inet kallas för Thermalright T-RAD 2 VGA Heatsink och på indomo för Thermalright T-RAD2.

EDIT: det var visst gamla versionen båda två.

Den måste kyla väldigt bra för att priset ska kunna motivera ett köp. Accelero S1 går ju loss på halva priset...

Permalänk
Medlem

Min Accelero kyler sämre och sämre. Har haft Accelero på HD3870 i över ett år nu, och nu ligger den på 45 grader i viloläge! Kortet är inte överklockat. Och ja, jag har provat att montera om den och rengjort den, 4-5 ggr.

Den nya T-Rad såg mycket lockande ut!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Min Accelero kyler sämre och sämre. Har haft Accelero på HD3870 i över ett år nu, och nu ligger den på 45 grader i viloläge! Kortet är inte överklockat. Och ja, jag har provat att montera om den och rengjort den, 4-5 ggr.

Den nya T-Rad såg mycket lockande ut!

45 grader idle är fortfarande typ 25 grader under vad jag hade på mitt X1950XTX med stockkylning (och troligen ännu mer under vad HD4850 med standardkylare har) så jag skulle väl inte vara ledsen om jag var du

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
45 grader idle är fortfarande typ 25 grader under vad jag hade på mitt X1950XTX med stockkylning (och troligen ännu mer under vad HD4850 med standardkylare har) så jag skulle väl inte vara ledsen om jag var du

Jag kommer inte ihåg vad mitt HD4850 låg på i idle, men att det låg på ~95 grader när jag spelade något spel var inte särskilt ovanligt. När jag monterade min Accelero sjönk temperaturen till ca 50 grader i load. Då kör jag den ändå passivt.

On topic: Jag har faktiskt aldrig hört talas om T-rad, men jag kan tänka mig att den presterar bättre än Accelero. Sen om den presterar tillräckligt bra för att motivera ett dubbelt så dyrt köp vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Nu får vi inte glömma att det är Thermalright som lanserar kylare och inte Thermaltake.

TRUE håller ju sig fortfarande. Så att denna ny lansering skulle prestera dåligt kan vi nog glömma.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

känns lite väl stor.. känns som att de borde får ner värmen istället för att dra till med stora kylare sitället.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Stor och stor... Ytarean är mindre än en stor CPU-kylare, trots att dagens GPUer har en mycket högre effekt, och därmed värmeutveckling.

Ska du ha en liten kylare som ska hålla en stor GPU någotsånärt sval måste du ha en mycket hög luftomsättning. Du får då en högljudd kylare istället; är det bättre det tycker du?