OCZ stoppar minnesmoduler med Elpida Hyper

Permalänk
Melding Plague

OCZ stoppar minnesmoduler med Elpida Hyper

Minnestillverkaren OCZ följer Corsair och stoppar alla leveranser av minnesmoduler som innehåller kretsarna Elpida Hyper.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur kan man se om man har Elpida Hyper kretsarna i sitt då?

Permalänk
Medlem

Tänk om Seagate hade varit lika öppna som Corsair och eventuellt OCZ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kizzy
Hur kan man se om man har Elpida Hyper kretsarna i sitt då?

"This is OCZ's official statement.

In regards to the potential issues relating to Elpida Hyper IC’s, OCZ has not yet seen extended failures in the field, and the Elipda Hyper IC’s we have used came from earlier batches so we do not yet know if this is the reason why we are not seeing field issues but as a proactive measure based on the latest information from media reviewers like AnandTech we have officially held the use of any Elpida Hyper IC’s at this time. Any customers that are seeing issues are encouraged to contact us and we will absolutely take care of all customers with a no questions asked refund or exchange for another OCZ product of equal value, whichever the customer prefers. We want to make sure that our customers have peace of mind and the confidence that we will take care of any and all issues related to modules that utilize Elpida Hyper chips."

Källa: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showpost.php?p=408125...

Med andra ord så måste du först få problem med produkten. "Any customers that are seeing issues are encouraged to contact us"

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Man får ju hoppas att Kingston inte har dessa kretsarna i sina minnen. Kanske är därför jag har haft lite problem med mina Hyper-X 2000MHz. =0/

Permalänk
Inaktiv

Bra av de att hantera detta professionelt