Permalänk
Melding Plague

Intervju med Corsair

Minnestillverkaren Corsair återkallar alla moduler som baseras på Elpidas högpresterande Hyper-kretsar. SweClockers talar med företagets chefsingenjör John Beekley.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tur för alla som köpt minnena att Corsair verkar vara så kundvänliga

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Jobbigt läge för Corsair

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Måste verkligen ge tummen upp för corsair att dom inte springer och gömmer sig för kunderna. Företag som bryr sig är ju upskattat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Måste verkligen ge tummen upp för corsair att dom inte springer och gömmer sig för kunderna. Företag som bryr sig är ju upskattat.

Precis, det är på sådant sett man får fler kunder.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Snygg han var.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

"SweClockers följer utvecklingen och rapporterar löpande om fallet."

Jag läste, "...och rapporterar löpande om failet."

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk

jösses vilken kylare

Bra garanti verkar det som. bra att de tar ansvar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Elpida måste ju sitta och skämmas rätt ordentligt just nu.

Tycker nästan detta ger mer positiv reklam för Corsair än alla rapporter om *fungerande* och snabba kretsar. Att de bryr sig alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Måste verkligen ge tummen upp för corsair att dom inte springer och gömmer sig för kunderna. Företag som bryr sig är ju upskattat.

Håller fullständigt med!
Det är så här ett företag ska hantera ett sådant här problem.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Därför kommer jag fortsätta att använda Corsairs produkter i min dator!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

jag tycker corsair har tappat i kvalitet de senaste åren. jag tror att de börjat slarva lite nu när minnespriserna är så pressade.

fram till bytet till ddr2 hade jag aldrig några probs med corsair. nu det senaste har jag haft flera corsair moduler som gått sönder eller varit dåliga från fabrik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dpom86
"SweClockers följer utvecklingen och rapporterar löpande om fallet."

Jag läste, "...och rapporterar löpande om failet."

Hahaha jag med faktiskt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Säg någon tillverkare som inte låter en få nya minnen om dom går sönder?

Permalänk
Medlem

Jaha (SUCK) ..ska man skicka tillbaka dom nu då..??? eller?

Visa signatur

Intel Core I9 9900K, ASUS ROG Strix Z390 Gaming, ZOTAC RTX3080 OC, Corsair 32GB DDR4,
Corsair H100i, Corsair Obsidian 650D, Samsung Odesssy G9 49" 240Hz

Permalänk
Medlem

har ett par GT 2000 6gb funkar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Måste verkligen ge tummen upp för corsair att dom inte springer och gömmer sig för kunderna. Företag som bryr sig är ju upskattat.

+1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
jag tycker corsair har tappat i kvalitet de senaste åren. jag tror att de börjat slarva lite nu när minnespriserna är så pressade.

fram till bytet till ddr2 hade jag aldrig några probs med corsair. nu det senaste har jag haft flera corsair moduler som gått sönder eller varit dåliga från fabrik.

Jepp, hade ett par DDR2 Corsair Dominator TWIN2X8500C5D förra året, 3st av mina fyra lade av en efter en efter, och det bara efter 3 månaders normal användning (ej överclockat). Efter jag läst att andra haft liknande problem på nätet valde jag helt enkelt att inte lite på corsair på ett tag igen, har nu kört ett par Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5 och de har funkat smärtfritt i ett år...

Permalänk
Medlem

Råkade själv "slita av" hela kylflänsen på mina dominators en gång när jag skulle ta ur minnet ur datorn, ett chip följde me och minnet blev obrukbart såklart.. skickade iväg de hela vägen till kalifornien och skrev vad som hade hänt, fick nya någon vecka efter utan frågor.. mycket bättre än så blir de inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soppman
Råkade själv "slita av" hela kylflänsen på mina dominators en gång när jag skulle ta ur minnet ur datorn, ett chip följde me och minnet blev obrukbart såklart.. skickade iväg de hela vägen till kalifornien och skrev vad som hade hänt, fick nya någon vecka efter utan frågor.. mycket bättre än så blir de inte

Otroligt schysst att du fick nya tillbaks efter en självförvållad skada på minnet.
+1 Corsair!

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Ett av mina Corsair Dominator GT TR3X6G2000C8GTF pajjade igår.

Väntar svar på RMA.

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara ett snabbt agerande från Corsair, sånt gillas. Synd bara på konsumenterna som får vänta på RMA.

Permalänk
Medlem

synd att dom får vänta ja.. men det är så här företag ska behandla sina kunder!

minnes tillverkare är nog bland de bästa i branschen nu förut var det ju svindyrt. men nu när preserna är på sånna nivåer känns det bra. det är en sån sak man kan spendera lite extra på för att få mer av utan att ta sönder plånboken

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black