AMD: "Våra plattformar är överlägsna Intels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Tror nVidia redan funderar på det. Fast iofs så gör de redan processorer med tanke på hur avancerade deras grafikprocessorer har blivit.

Sen när tillverkar AMD flash-SSD och nätverkskort? Iofs så var AMD en stor tillverkare av flashminnen förut men vet inte riktigt hur det är nu.

AMD äger Broadcom Vilket Tillverkar nätverskort och wifi samt Bluetooth Så nätverkskort tillverkar dem

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Hade jag varit säkerhetschef på AMD så hade jag sett till att den där killen hade genomgått en drogkontroll.

Han kanske behöver komma ut lite i friska luften, kanske testa en Intel som är nyare än hans P2 300MHz

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
AMD äger Broadcom Vilket Tillverkar nätverskort och wifi samt Bluetooth Så nätverkskort tillverkar dem

Där ser man, tackar för infon.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
AMD äger Broadcom Vilket Tillverkar nätverskort och wifi samt Bluetooth Så nätverkskort tillverkar dem

Det visste jag inte. Då vet jag det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
AMD äger Broadcom Vilket Tillverkar nätverskort och wifi samt Bluetooth Så nätverkskort tillverkar dem

Stämmer det verkligen? Amd verkar dock ha sålt sin digitaltv-avdelning till dem för ungefär ett år sedan.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så äger dem inte Broadcom men däremot har/hade de nått sammarbete.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirLagsalot
Förstår mig inte på allt detta tjat om vilken som är bäst hela tiden. Jag sitter med en gammal C2D E8400 @stock och ett ATI 3870x2, knappast en värsting i dagens prestanda klass. Men än så länge har jag inte hittat något att klaga på, photoshop flyter på som en dröm, och spel maxar jag de flesta. 1M super pi mod tar 15,8 sekunder, so friggin what!

Och i AMD's ryggsäck hittar man lätt grejer som spöar det systemet idag.

Poängen är att man måste inte ha det bästa för att ha kul vid sin dator, ett mediokert system räcker långt, mycket långt, framförallt nu när hårdvaran är så sjukt avancerad som den är...

Precis! Själv bygger man en dator med halvnya/nya delar för ca 5lax, polaren köper en dator för 10lax+ och jag är precis efter han i prestanda och i spel är skillnaden inte ens märkbar.

Permalänk

Helvete vilka flamewars det blir om det kommer upp såna här nyheter

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla inlägg (självklart inte) men jag tror ni missar en del här. Intel har helt enkelt inget att komma med när det gäller grafik som kan mäta sig med varken AMD eller Nvidia. Larrabee är inte släppt än. Det är ett mycket stort misstag att jämföra CPU med GPU.
Plattformsmässigt borde AMD vara överlägsna Intel. Då menar jag moderkortsbiten/bussar och sådant. Men, när det kommer till processorer (CPU) har Intel legat före ett tag nu.
En annan sak, hur ska man kunna jämföra prestanda och användbarhet om man endast kört en av plattformarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gemmy
Har inte läst alla inlägg (självklart inte) men jag tror ni missar en del här. Intel har helt enkelt inget att komma med när det gäller grafik som kan mäta sig med varken AMD eller Nvidia.

Integrerade kretsar.

Den (ö)kända Intel GMA.

60+ FPS med högsta inställningar i Crysis är inte målet där.

Taget från Wikipedia så använder över 90% av dagens stationära/bärbara integrerade kretsar. Och just på grund av detta har Intel, inte AMD eller NVIDIA, nära 50% av marknaden (räknat i antal kretsar).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gemmy
Plattformsmässigt borde AMD vara överlägsna Intel. Då menar jag moderkortsbiten/bussar och sådant.

Varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gemmy
Men, när det kommer till processorer (CPU) har Intel legat före ett tag nu.

Om man räknar vem som har det "snabbaste" kortet, ja. Men pris/prestanda och andra punkter är minst lika viktiga när man kollar vem som har den bästa plattformen.

Kom ihåg att "GNU's not Unix" och likaväl är "PC's not Mac" (nåja... "Mac's not Mac" längre heller ). Vem som har den bästa plattformen blir en rätt så meningslös diskussion när man börjar flytta bort sig från lösningar utan integrerade GPU-n...

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Själv är jag mest ledsen över att vissa applikationer verkar ha stöd för CUDA men inte Stream, vilket betyder att jag och mitt Radeon-kort får vara utan GPU-acceleration i vanliga applikationer. Det känns ju rätt trist.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
För att?

Ärligt talat? Att gå ut med en kaxig förhoppning att deras plattform (läs här) ska vinna kundernas förtroende och dessutom hålla AMD flytande tillräckligt länge istället för något som ett svar på Nahalem, som för övrigt, säljer som smör i solsken, tycker jag talar för att AMD inte säljer.

I mina öron så låter det som att det som håller AMD fortfarande ovanför vattenytan är inte AMD utan ATI.

Det jag grubblar över är om AMD inte förlorar mer på att vänta till 2010 med sin nästa arkitektur medan Intel fortsätter att ta marknadsandelar från AMD och bli ännu mera dominanta på marknaden. Dessutom under det här ekonomiska klimatet?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.