Windows 7 RTM läckt på nätet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Mitt *pip* och jag har inte en enda trojan.

Vore jag du skulle jag editera dom tre senaste kommentarerna du gjort då alla bryter mot regel § 7...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Vadå? Vad ska man annars göra om man inte köper det?

Vad tror du? Jag tror i alla fall att majoriteten av SweClockers-medlemmarna inte har köpt sitt exemplar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Vad tror du? Jag tror i alla fall att majoriteten av SweClockers-medlemmarna inte har köpt sitt exemplar.

Jag tror de flesta sitter med OEM-versioner faktiskt. Personligen så fick jag Vista Business gratis från skolan jag går på och hoppas hinna få Windows 7 innan man slutar.

Visserligen så är det ej så extremt svårt att köra Windows piratkopierat, men skapar oftast en del problem som kan vara lite smådryga.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
...men skapar oftast en del problem som kan vara lite smådryga.

Trams. Vidare vet jag inte om jag vill diskutera ämnet, det känns oklokt. Denna inflikning kändes emellertid nödvändig, då påståendet ovan är falskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gazkam
Tvivlar på det. Win7 RC1 flyter på bättre än xp för mig.

Dock så tror jag att du har för lite ram

Mitt system
Pentium M 1,6ghz (130nm) vet ej vad modellen heter
mobility radeon 9600
2gb ram ddr1

Min Gamla HP NC6000 hade exakt samma spec och XP Flöt bättre än Win 7 med tanke på att grafikkortet inte Stöds av operativsystemet

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Inklusive Trojan denna gången också?

nej

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Vad tror du? Jag tror i alla fall att majoriteten av SweClockers-medlemmarna inte har köpt sitt exemplar.

Majoriteten av Sweclockers användarna uppskattar nog inte Microsoft så mycket så att de känner att de vill betala flera tusen för den här mjukvaran.

Jag menar de övervägde ju faktiskt att endast tillåta 2-3 applikationer öppna samtidigt på vissa versioner av Windows 7. HAHAHAH.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Vadå? Vad ska man annars göra om man inte köper det?

Man behåller sitt nuvarande OS kanske?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas det inte dröjer allt för länge innan det kommer upp på UU:s MSDN:AA. Brukar vara en viss fördröjning efter det kommer på vanliga MSDN.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
Trams. Vidare vet jag inte om jag vill diskutera ämnet, det känns oklokt. Denna inflikning kändes emellertid nödvändig, då påståendet ovan är falskt.

Jag undrar vad som är falskt i att de flesta som piratkopierar windows xp behöver bråka med aktivering och WGA och liknande (något som jag räknar som smådryga problem), om man nu inte är så dum att man slutar använda windows update...

Tacka vet jag Fedora eller Gentoo...:-P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Jag undrar vad som är falskt i att de flesta som piratkopierar windows xp behöver bråka med aktivering och WGA och liknande (något som jag räknar som smådryga problem), om man nu inte är så dum att man slutar använda windows update...

Tacka vet jag Fedora eller Gentoo...:-P

Igen vill jag som Mycel skrev tidigare säga att det där inte stämmer, vidare diskussion hoppar jag dock över (om inte via PM).

Permalänk
Medlem

"I’d like to offer up a little insight into the “Release to Manufacturing” (RTM) for Windows 7.

Over the past week, there have been many rumors surrounding RTM.

We are close, but have not yet signed off on Windows 7. When we RTM you will most certainly hear it here. As we’ve said all along, we will RTM Windows 7 when it’s ready. As previously stated, we expect Windows 7 to RTM in the 2nd half of July."

Saxat ur: http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/archive/2009/07/13/...

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markiiie
"I’d like to offer up a little insight into the “Release to Manufacturing” (RTM) for Windows 7.

Over the past week, there have been many rumors surrounding RTM.

We are close, but have not yet signed off on Windows 7. When we RTM you will most certainly hear it here. As we’ve said all along, we will RTM Windows 7 when it’s ready. As previously stated, we expect Windows 7 to RTM in the 2nd half of July."

Saxat ur: http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/archive/2009/07/13/...

Vi alla har läst det där och det är ju självklart att folk anställda hos MS förnekar det in i det sista.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Vi alla har läst det där och det är ju självklart att folk anställda hos MS förnekar det in i det sista.

Men ingen av er kan ju ändå veta om det är sant eller inte förrän MS har berättat hur det ligger till, eller hur?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Avstängd

7600 som nu har läckt kommer säkerligen att byggas om flera gånger, precis som fallet var med Vista.

Citat:

Please note that 7600.16384 may not be the final build of Windows 7 RTM, this could be increased in the same way Windows Vista was, meaning any sub-set of build 7600 (7600.16385, 16386, etc...) can be RTM.

Saxat från Neowin. Även Wzor hävdar samma sak..

Permalänk
Medlem

Varför finns den här nyheten på swec? Windows släpps 22 Oktober, tills något annat datum anges så är det detta som gäller.

En eventuell RTM kommer inte släppas till allmänheten. Detta eventuella läckage kommer alltså bara att spela någon roll för folk som laddar hem programvara olagligt, någonting vi inte får prata om här på swec. Kanske är dags att börja byta namn till aftonclockers.com

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Hedersmedlem

Det är en sak att diskuterar nyheten men att antyda innehav av sagda läckta produkt är inte tillåtet.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Varför finns den här nyheten på swec? Windows släpps 22 Oktober, tills något annat datum anges så är det detta som gäller.

En eventuell RTM kommer inte släppas till allmänheten. Detta eventuella läckage kommer alltså bara att spela någon roll för folk som laddar hem programvara olagligt, någonting vi inte får prata om här på swec. Kanske är dags att börja byta namn till aftonclockers.com

Bullshit. RTM versionen kommer finnas tillgänglig till MAPS, MSDN och Technet subscribers kort efter "release". Med tanke på hur många IT Pro's som är medlemmar här finns det nog ett större antal personer som har en av ovanstående abbonemang.

Dock håller jag delvis med. Denna "nyheten" har inget här att göra då 7600 builden inte är RTM (något som var rapporterat innan Sweclockers saxade sin "nyhet") och de som behöver veta om RTM verkligen släppts gör det ändå genom att hålla ögonen på, f.ex. MSDN Subscriber Downloads.

En bättre nyhet vore hur Office 2010 Technical Preview has läckts ut på nätet och hur denna versionen skiljer sig från tidigare.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Min Gamla HP NC6000 hade exakt samma spec och XP Flöt bättre än Win 7 med tanke på att grafikkortet inte Stöds av operativsystemet

LOL! Då jag också har en nc6000 så kan jag berätta för dig att win7 RC1 stödjer grafikkortet, dock inte win7 BETA. Jag kör aero och allt lulllull på min nc6000, och det flyter på BÄTTRE än xp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Jag undrar vad som är falskt i att de flesta som piratkopierar windows xp behöver bråka med aktivering och WGA och liknande (något som jag räknar som smådryga problem), om man nu inte är så dum att man slutar använda windows update...

Tacka vet jag Fedora eller Gentoo...:-P

Gentoo är ju absolut inte mindre krångligt än Windows, det är knappt ens Fedora heller för den delen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gazkam
LOL! Då jag också har en nc6000 så kan jag berätta för dig att win7 RC1 stödjer grafikkortet, dock inte win7 BETA. Jag kör aero och allt lulllull på min nc6000, och det flyter på BÄTTRE än xp.

Blir ni verkligen förvånad att ett rent ny installerat Windows är snabbare än ett den som körts ett tag. Fullt med skräp, konstiga saker och inte (formaterats och) installerats om på vet inte hur länge.

Jämför gör man på 2 st rena / ny installationer på samma dator.

Permalänk
Medlem

Windows "7" really 6.1?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Windows "7" really 6.1?

Paul Thurrott hade en ganska trevlig artikel i ämnet: http://www.winsupersite.com/showcase/win7_name.asp

Permalänk
Medlem

Eftersom Vista stödjer DX 11 så sitter jag nöjd med det, kanske tills Windows 8?
Vista har funkat bra för mig trots att jag för tillfället har en gammal dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Blir ni verkligen förvånad att ett rent ny installerat Windows är snabbare än ett den som körts ett tag. Fullt med skräp, konstiga saker och inte (formaterats och) installerats om på vet inte hur länge.

Jämför gör man på 2 st rena / ny installationer på samma dator.

Och vad får dig att inte tro att det är utfört?

Permalänk
Avstängd

Helt klart nu att denna version inte är den slutgiltiga RTM.
Microsoft hade rätt och piratkopierarna fel..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
Helt klart nu att denna version inte är den slutgiltiga RTM.
Microsoft hade rätt och piratkopierarna fel..

Är du säker?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
Är du säker?

Haha, med tanke på att en ny "RTM" blev läckt dagen efter så är det väl ganska säkert.

Verkar som om GA för ISV/IHV/MSDN/Technet etc är den 6e Augusti, så är inte länge kvar.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]