Koppla Wii och Xbox360 till trådlöst nätverk

Permalänk
Medlem

Koppla Wii och Xbox360 till trådlöst nätverk

Jag har Telia som leverantör på bredband, TV och Bredbandstelefoni. Mitt modem och trådlösa router står i ett rum samt att jag kör en Ruckus Mediaflex från modemet till TVn.

Problemet jag försöker lösa är att jag har mitt PS3, Xbox360 och Wii ståendes vid TVn (uppenbarligen). PS3an kopplar ju upp smärtfritt till den trådlösa routern men Wii och Xbox360 måste man ju köpa till deras trådlösa mottagare till. Därför vill jag ha något vid TVn som kommunicerar trådlöst med routern och som jag sedan kan koppla konsolerna till med kabel. Vad ska jag använda? Jag har kollat på en Accesspukt men den verkar man ju behöva dra en kabel till från routern eller har jag förstått fel? Finns det något som tar emot trådlösa signaler och sedan omvandlar dem så att man kan köra kabel? Som en trådlös switch alltså. Har läst massor men fattar inte riktigt vad f*n jag ska ha.

Har också läst att alla maskiner inte funkar med Xbox360? Eller gäller det bara trådlösa mottagare?

Har också kollat på att dra tråd i huset men det blir för struligt samt att jag vill ha bort kablarna utan att behöva riva upp väggar och tak.

Visa signatur

|| NZXT H440W || ASUS MAXIMUS VII HERO || Intel Core i7-4790K || Noctua NH-U14S || MSI GeForce GTX980 Ti Gaming 6G || Kingston HyperX DIMM 16 GB DDR3-1866Mhz || Samsung 850 EVO 250 GB || Western Digital WD30EZRX 3 TB || Creative Sound Blaster Z || EVGA SuperNOVA 850 G2 || Acer Predator XB270HUbprz || Corsair Gaming K70 RGB || Logitech G502 Proteus Spectrum ||

Permalänk
Medlem

Du menar enbart xbox, wii har trådlöst.

Permalänk
Medlem

Du kan dra nätverket i eluttagen om du vill

T.ex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=450018

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
Du kan dra nätverket i eluttagen om du vill

T.ex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=450018

Funderade på det också men verkar vara mycket strul med de systemen

Visa signatur

|| NZXT H440W || ASUS MAXIMUS VII HERO || Intel Core i7-4790K || Noctua NH-U14S || MSI GeForce GTX980 Ti Gaming 6G || Kingston HyperX DIMM 16 GB DDR3-1866Mhz || Samsung 850 EVO 250 GB || Western Digital WD30EZRX 3 TB || Creative Sound Blaster Z || EVGA SuperNOVA 850 G2 || Acer Predator XB270HUbprz || Corsair Gaming K70 RGB || Logitech G502 Proteus Spectrum ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hastigt
Du menar enbart xbox, wii har trådlöst.

Å fan! Har inte kollat så jag utgick från att det inte hade det. Men jag behöver fortfarande något till Xbox360n.

Visa signatur

|| NZXT H440W || ASUS MAXIMUS VII HERO || Intel Core i7-4790K || Noctua NH-U14S || MSI GeForce GTX980 Ti Gaming 6G || Kingston HyperX DIMM 16 GB DDR3-1866Mhz || Samsung 850 EVO 250 GB || Western Digital WD30EZRX 3 TB || Creative Sound Blaster Z || EVGA SuperNOVA 850 G2 || Acer Predator XB270HUbprz || Corsair Gaming K70 RGB || Logitech G502 Proteus Spectrum ||

Permalänk
Medlem

Men det går väl att köpa ett nätverkskort till xbox också men då får man en liten antenn på baksidan men det kanske det är värt.

T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=146937

det kanske är det smartaste:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
Men det går väl att köpa ett nätverkskort till xbox också men då får man en liten antenn på baksidan men det kanske det är värt.

T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=146937

det kanske är det smartaste:P

Som jag skrev ovanför så var det sådant jag vill undvika. Vill hellre ha något som jag kan använda till mer än en maskin och som jag kan använda nätverkskabel till.

Visa signatur

|| NZXT H440W || ASUS MAXIMUS VII HERO || Intel Core i7-4790K || Noctua NH-U14S || MSI GeForce GTX980 Ti Gaming 6G || Kingston HyperX DIMM 16 GB DDR3-1866Mhz || Samsung 850 EVO 250 GB || Western Digital WD30EZRX 3 TB || Creative Sound Blaster Z || EVGA SuperNOVA 850 G2 || Acer Predator XB270HUbprz || Corsair Gaming K70 RGB || Logitech G502 Proteus Spectrum ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hmm, Då ska det vara de där som man kan ha i eluttagen och sen sätta en switch på den sladden så kan du koppla ihop lite grejer. Min polare har en sån mojäng från D-link och han har inget problem med den så det kanske du bör kolla på då:P