Youtube fasar ut Internet Explorer 6

Permalänk
Medlem

Bra att det gamla liket Internet Explorer 6 begravs nån gång - den har luktat länge. Microsofts nonchalans mot web folket... suck..

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Frag
Bra att det gamla liket Internet Explorer 6 begravs nån gång - den har luktat länge. Microsofts nonchalans mot web folket... suck..

Är det altså Microsofts fel att användarna inte uppdaterar sina system?

Tycker du det även är nonchalant av övriga webbläsartillverkare att det finns gammla ouppdaterade versioner av deras program i omlopp?

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

tycker IE6 skulle ha dött för länge sen, vem använder de nu? hallå 2009 nu!

off topic
-=|ZetaXtreme|=- 's bild är sjukt het
on topic igen

uppmanar alla som sitter med i-explorer att byta till firefox eller opera

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Avstängd

Jag kommer ALDRIG byta till Firefox som för övrigt inte ens kan visa Webdings.
Det klarade Windows 95. BRA GJORT FIREFOX!!!!!! BÄSTA BROWSER EVER!!!!!! ...................... Fail.
Värdelöst skit är vad det är. Ser ut som skit också för den delen.

Permalänk

nog för att man kan tycka ff är dåligt(som jag också gör) men man behöver väll inte överdriva när man skriver?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blahblah911
Jag kommer ALDRIG byta till Firefox som för övrigt inte ens kan visa Webdings.
Det klarade Windows 95. BRA GJORT FIREFOX!!!!!! BÄSTA BROWSER EVER!!!!!! ...................... Fail.
Värdelöst skit är vad det är. Ser ut som skit också för den delen.

VAD HAR DU ÄTIT?!

gå å lägg dig vällingen står på spisen
firefox är den mest kompatibla webbläsaren imo kan den inte visa webdings?! när då?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
VAD HAR DU ÄTIT?!

Haha, det vill jag också veta faktiskt. Väldigt intressant. PM:a mig, jag vill också känna på hur det känns!

Annars så kan jag bara hålla med. Firefox klår allt. Och även skönt att IE 6 försvinner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92

VAD HAR DU ÄTIT?!

gå å lägg dig vällingen står på spisen
firefox är den mest kompatibla webbläsaren imo kan den inte visa webdings?! när då?

agreed..

Tur att du pojken blahblah911 skrev så tydligt med "några" utropstecken/punkter, kan ju bli svårt att förstå om det bara står ett/en:/

Permalänk

IE6 är ju den sämsta webbläsarn som används av många just nu.
Värst att koda till...

T.o.m. Windows update vill att ni ska uppdatera ni som kör win XP.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

På tiden.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

varför uppdaterar inte windows update åt dem? skulle väl inte vara nåt problem

ang att firefox inte är snyggt..... de går att ladda ned ett sjuh*lvetes massa teman... kanske segar ner, men firefox är ju redan snabbt som sjutton

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Avstängd

Teman duger inte.
Firefox har aldrig klarat webdings.
Stödjer inte ens i närheten lika många JS funktioner och events som IE gör.
Och den klarar inte av latscripting heller. KRAV att använda getElementById, är det användarvänligt? Fail, fail, fail.

Det ni inte förstår är att Internet Explorer stödjer sånt som hjälper även er noobs att kunna göra hemsidor i JS. Det skiter ni i, och sen sitter ni på forum med topic title "JAG FATTAR INTE!", "HEMSIDAN FUNKAR INTE!", "VAD ÄR FEL?".

Värst att koda till? Lilla gosse, du vet inte ens vad koda är. HTML är inte att koda. Basic JS kopierat från en tutorial sida är inte att koda.

Jag tillåter inte ens folk med Firefox på mina hemsidor.
Men publiken jag söker är inte AMD/Firefox fanboys.
Jag söker folk som vet vad som är bra. Inte vad dom tror är bra.
Och om folk missar min sida kunde jag inte bry mig mindre, det är inte jag som missar något.

Permalänk

hur hör amd o firefox fanboys ihop?

som användare ser jag ingen anledning o bytta ut mit ie6, allting jag vill ska funka, funkar utan problem

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
hur hör amd o firefox fanboys ihop?

som användare ser jag ingen anledning o bytta ut mit ie6, allting jag vill ska funka, funkar utan problem

de kommer väl antagligen tappa stöd om ett tag antar jag?
läste du inte nyheten?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blahblah911
Teman duger inte.
Firefox har aldrig klarat webdings.
Stödjer inte ens i närheten lika många JS funktioner och events som IE gör.
Och den klarar inte av latscripting heller. KRAV att använda getElementById, är det användarvänligt? Fail, fail, fail.

Det ni inte förstår är att Internet Explorer stödjer sånt som hjälper även er noobs att kunna göra hemsidor i JS. Det skiter ni i, och sen sitter ni på forum med topic title "JAG FATTAR INTE!", "HEMSIDAN FUNKAR INTE!", "VAD ÄR FEL?".

Värst att koda till? Lilla gosse, du vet inte ens vad koda är. HTML är inte att koda. Basic JS kopierat från en tutorial sida är inte att koda.

Jag tillåter inte ens folk med Firefox på mina hemsidor.
Men publiken jag söker är inte AMD/Firefox fanboys.
Jag söker folk som vet vad som är bra. Inte vad dom tror är bra.
Och om folk missar min sida kunde jag inte bry mig mindre, det är inte jag som missar något.

länka en sida till mig som inte funkar i firefox så skulle jag bli överlycklig.
de som gillar internet explorer gillar väl inte firefox antar jag, men varför sitta på ie6 som kom 2001? känns ju inte riktigt som de finns nån mening med det..

även om webdings nu inte funkar i Firefox. vem f*n använder de när de bygger sina sidor?!

teman duger inte? i see. av vilken anledning då xD om de nu är så fult kan man ju byta tema! inte för att jag är speciellt bevandrad i hur de funkar med ie , men tror inte att man kan ha teman där. och inte userscripts heller för den delen. inte tillägg som chatzilla heller..

och ärligt talat, tycker inte du sj att du överdriver. bara för en person inte sitter med internet explorer, och en amd processor så får de inte sitta på dina sidor? SNÄLLA NÅN väx upp!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk

blahblah911 är helt klart ett troll
"Registrerad: jun 2009"
Dessutom så har han bara skrivit i denna tråden och en annan. Vad ni än gör mata inte trollen bara ignorera dem.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
de kommer väl antagligen tappa stöd om ett tag antar jag?
läste du inte nyheten?

bortsät från det altså

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blahblah911
Teman duger inte.
Firefox har aldrig klarat webdings.
Stödjer inte ens i närheten lika många JS funktioner och events som IE gör.
Och den klarar inte av latscripting heller. KRAV att använda getElementById, är det användarvänligt? Fail, fail, fail.

Det ni inte förstår är att Internet Explorer stödjer sånt som hjälper även er noobs att kunna göra hemsidor i JS. Det skiter ni i, och sen sitter ni på forum med topic title "JAG FATTAR INTE!", "HEMSIDAN FUNKAR INTE!", "VAD ÄR FEL?".

Värst att koda till? Lilla gosse, du vet inte ens vad koda är. HTML är inte att koda. Basic JS kopierat från en tutorial sida är inte att koda.

Jag tillåter inte ens folk med Firefox på mina hemsidor.
Men publiken jag söker är inte AMD/Firefox fanboys.
Jag söker folk som vet vad som är bra. Inte vad dom tror är bra.
Och om folk missar min sida kunde jag inte bry mig mindre, det är inte jag som missar något.

Så dina invändningar är att det är dåligt för att det är krav på ordentlig kodning och att det inte stödjer fulfunktioner i javascript? Med andra ord så skulle alltså Fx suga för att du är för slö för att göra jobbet ordentligt... och sen sitter du här och slänger ur dig "lilla gosse", "vet inte ens vad koda är" och gemener till förbannelse. Det är nästan lite tragiskt. Uppenbarligen missar inte vi heller någonting om vi missar dina sidor...

Edit**
Och vem fan använder webdings!? Eller javascript i någon större utsträckning!?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Så dina invändningar är att det är dåligt för att det är krav på ordentlig kodning och att det inte stödjer fulfunktioner i javascript? Med andra ord så skulle alltså Fx suga för att du är för slö för att göra jobbet ordentligt... och sen sitter du här och slänger ur dig "lilla gosse", "vet inte ens vad koda är" och gemener till förbannelse. Det är nästan lite tragiskt. Uppenbarligen missar inte vi heller någonting om vi missar dina sidor...

Edit**
Och vem fan använder webdings!? Eller javascript i någon större utsträckning!?

Såg en hemsida där adminpanelen var skyddad med javascript. Skulle inte förvåna mig om det är den sortens "pro kodning" som den här killen håller på med. Javascript kan vara bra ibland men det är fanemaj inte majoriteten av sidans kod, det mästa jobb läggs ju på php koden imo. Sen mycket av jobbet är ju att göra sidan användarvänlig och snygg men det har ju mindre med kodningen att göra.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Såg en hemsida där adminpanelen var skyddad med javascript. Skulle inte förvåna mig om det är den sortens "pro kodning" som den här killen håller på med. Javascript kan vara bra ibland men det är fanemaj inte majoriteten av sidans kod, det mästa jobb läggs ju på php koden imo. Sen mycket av jobbet är ju att göra sidan användarvänlig och snygg men det har ju mindre med kodningen att göra.

Jag menar det. Javascript kan vara jätte bra och lyfta en sida enormt mycket om det används rätt. Men det kan lika gärna sänka den totalt om det används fel. Enda nyttan jag själv finner i javascript är för att fixa de lite mindre sakerna som besökare uppskattar men inte egentligen behöver. Sen får man ju köra PHP, ASP eller vad man nu vill men det är ju där och i databashanteringen det verkliga arbetet kommer in.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Om de är rädda för virus, så bör dom bör inte köra Windows på ett sjukhus.

Framförallt borde de inte köra IE6

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blahblah911
Teman duger inte.
Firefox har aldrig klarat webdings.
Stödjer inte ens i närheten lika många JS funktioner och events som IE gör.
Och den klarar inte av latscripting heller. KRAV att använda getElementById, är det användarvänligt? Fail, fail, fail.

Det ni inte förstår är att Internet Explorer stödjer sånt som hjälper även er noobs att kunna göra hemsidor i JS. Det skiter ni i, och sen sitter ni på forum med topic title "JAG FATTAR INTE!", "HEMSIDAN FUNKAR INTE!", "VAD ÄR FEL?".

Värst att koda till? Lilla gosse, du vet inte ens vad koda är. HTML är inte att koda. Basic JS kopierat från en tutorial sida är inte att koda.

Jag tillåter inte ens folk med Firefox på mina hemsidor.
Men publiken jag söker är inte AMD/Firefox fanboys.
Jag söker folk som vet vad som är bra. Inte vad dom tror är bra.
Och om folk missar min sida kunde jag inte bry mig mindre, det är inte jag som missar något.

Snälla! Jag får ont i magen... xD