Permalänk
Medlem

Dator från Deviltech?

Hej.
Är ute efter en ny bärbar dator och började då leta efter lämpliga alternativ. Jag vill ha Bluray och full HD ut via HDMI. Tittade först på HDX 16" från HP som såg intressant ut, men inser att komponenter som minne, processor och grafik är ganska mediokra. Trots att skärmen är 16" så är dock yttermåtten lika som en 17" vilket till viss del också talar emot. Tycker 15-16" är perfekt på bärbar.

Via detta forum hittade jag en länkar till Cizmo och deras CX15 som bygger på Clevo M860TU. Med den specifikation jag vill ha så drar dock priset iväg rejält: 23.895 SEK inkl moms!!!! HDX:en ligger väl på 14000 så det är ju en rejäl skillnad som känns svårmotiverad.

Tittade istället in på Deviltech:s sida (oxå från tips på detta forum) och hittar samma dator till en kostnad av €1.503 = 16533 SEK (vid kurs 11 SEK/€)!!!

Finns det någon hake med detta? Priset är inkl. tysk moms om jag förstått det rätt så det tillkommer ingen kostnad förutom frakt. Har någon här handlat från Deviltech och har erfarenheter?

Eller är det någon som har ett bättre alternativ? Jag spelar inte så mycket spel, men vill ändå att datorn skall klara av det om andan faller på. Då jag ej har någon stationär så söker jag en allt i allo. Viktigt dock med Bluray och HDMI.

Tack på förhand för era kloka råd.
MVH/Martin

Permalänk
Avstängd

ett värt tips kan vara att kolla upp zepto.se de har just uppdaterat sitt sortiment.

Kollade upp deviltech verkar ju ha nice produkter skulle också vilja ha lite info över hur det är med moms osv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
ett värt tips kan vara att kolla upp zepto.se de har just uppdaterat sitt sortiment.

Hej och tack för tipset. Har en Zepto idag och har varit inne och tittat. Dock får man inte samma värde där som hos Deviltech. Väljer jag t.ex. Znote 7000 så får jag ett Nvidia GeForce 9600M GT med 512MB, C2D T6400 2,0 GHz för 14300 SEK. Då ingår inte BluRay

Datorn jag satte ihop hos DT hade GeForce GTX 260M 1024MB och C2D P8700 2,53GHz för 16000. Ganska stor prestandaskillnad och BluRay ingår.

Forsätt gärna tipsa och om någon köpt från DT tidigare så får ni gärna bidra med era erfarenheter.

Permalänk
Medlem

Listar specs från DT

Bara för att man skall få en ide om vad jag talar om så listar jag min ihopplockade dator nedan.

Vad är haken?
Tysk moms ingår så det är 1502€ brutto + frakt 45€ ger straxt över 17000 levererad och klar. Man måste betala i förväg (wire transfer), men det är inget problem för mig.
Jämfört man detta med Cizmos så framstår deras pris som ett skämt.

------------------------------------------------------------------------------------------
Devil 9000 DTX
Artnr.: 36

1.502,00 € 1 19% 1.502,00 €

Konfiguration:

Bildschirm: 15,4" WSXGA 1680 x 1050 LCD-Widescreen Glare-Technologie + 2.0M Webcam
Betriebssystem: kein
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Core 2 Duo Processor P8700 / 3MB L2 Cache, 2.53GHz, 1066MHz FSB
Speicher: 4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1066 MHz [+65€]
Grafikkarte: NVidia GeForce GTX 260M mit 1 GB DDR3 Speicher und DirectX 10
Festplatte: 250 GB 7.200 U/Min SATA
CD DVD Blu-Ray: Blu-Ray-Laufwerk: 2x Blu-Ray Lesen 4x Dual Layer DVD+/-RW / 16x CD-R [+169€]
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Intel Wi-Fi Link 5100AGN Modul [+29€]
Bluetooth: kein
Turbo Cache-Speicher: kein
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
Keyboard: Notebook-Tastatur - Schwedisch
Maus: keine
Office-Software: kein
Anti-Viren-Software: kein
Software: Ahead Nero Suite + Cyberlink Power DVD
USB-Stick: kein
Diskettenlaufwerk: kein
Notebook-Tasche: kein
Zusätzlicher Akku: kein

--------------------------------------------------------------------------------

Summe Produkte (netto): 1.262,18 €
zzgl. MwSt. 19% Betrag: 239,82 €
Summe Produkte (brutto): 1.502,00 €

--------------------------------------------------------------------------------

Versandkosten (netto): 41,93 €
zzgl. MwSt. 19% Betrag: 7,97 €
Versandkosten (brutto): 49,90 €

--------------------------------------------------------------------------------

Gesamtsumme: 1.551,90 €

Permalänk
Medlem

Då var datorn beställd!
Återstår att se om det levereras någonting annat än en tegelsten! Specen är den som angavs i inlägget ovan. Väntar nu med spänning på var detta lilla projekt skall ta vägen.

För er som är nyfikna lovar jag att återkomma när det finns något att rapportera.

Permalänk

shit va spännande! grattis och lycka till!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

hoppas att du följer upp med dels en recention på datorn och hur det gick med deviltech. kollat upp hur garantier funkar?

Permalänk

Spännande! Hittade du någon info om Deviltech innan eller du tryckte helt sonika på köpknappen?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Hej igen.

Sepemulle!
Det är rent ut sagt skitspännande!

Jontepo!
Recension vet jag inte, men lite omdömen och någon bild skall jag väl kunna lösa. Jag har 2 års garanti på datorn. Inloggad på sidan så ser jag orderhistorik, garantiärenden o.s.v. De påstår sig ha en mycket hög service med snabb hantering, men det återstår att bevisas om någonting går sönder. Den som lever får se...

Mr Najsman!
Jag läste några inlägg på detta forum när jag började leta datorer. Var först inne på någon HP HDX variant, men insåg att man fick ganska lite prestanda för priset. Tittade sedan på Cizmo och blev sugen men insåg att det var lite för dyrt för min smak (24000SEK), på Deviltech blev det nu totalt 17000SEK inkl. frakt till Sverige. Jag kunde ju till och med välja Svenskt tangentbord i konfiguratorn!

Jag skickade en fråga om leveranstid, då jag enbart fick en preliminär vid beställning. Supporten har nu svarat att pengarna överförts till dem och att datorn skall skickas nästa vecka (v28). Nu återstår att se om något levereras och vad det i så fall är i paketet!

Jag har dock beställt utomlands tidigare utan större problem. Köpte ett racingställ till min MC från en Spansk leverantör för något år sedan. Sparade 8200 SEK jämfört om jag köpt samma i Sverige. Dock skickade de fel färg första gången, men det var inga problem att få det tillrättat. Det kom helt enkelt en budfirma och hämtade det felaktiga stället och efter ytterligare några dagar fick jag det rätta.

Permalänk
Avstängd

Ser gärna ett updatering på detta snart Skickat pm till TS får hoppas något kommer snart!

Permalänk
Medlem

Då var det dags för en uppdatering av Deviltech-affären! Datorn har levererats och jag har nu installerat Vista x64 och testat alla finesserna (tror jag). Här kommer en kort "recension" av min uppfattning om Deviltech och om datorn så här långt.

Deviltech:
Deras sida är enkel att förstå sig på och konfiguratorn var bra. Enda nackdelen är väl att allt är på Tyska, men med lite grundkunskaper samt google-translate så fixar det sig utan problem. När jag konfigurerade min burk så visades hela tiden en preliminär leveranstid men denna skall man ta med en nypa salt...

Så fort beställning var lagd så fick jag en bekräftelse per mail. Där angavs även vilket konto som pengar skulle föras över till. Däremot angavs ingen leveranstid på bekräftelsen vilket måste anses vara dåligt. Man kan logga in på sitt konto på deras sida och se att beställningen är registrerad, men inte heller där anges någon leveranstid. Det står bara att varan inte var skickad.

När den preliminära leveranstiden, som visades i konfiguratorn, inföll så mailade jag till Deviltech och bad om en ny. Fick till svar att datorn skulle levereras nästföljande vecka. Jag loggade in varje dag den kommande veckan och tittade på min beställning, men status var fortfarande "noch nicht versendet". På torsdagen skickade jag en ny fråga om datorn verkligen skulle levereras den veckan. Fick svar på fredagen att datorn skickades "idag". På fredagseftermiddagen tittade jag på min sida men det stod fortfarande "ej skickat".

På lördagen var jag hemma (har semester och är i sommarstugan) och fann till min förvåning att UPS hade försökt lämna ett paket till mig på fredagen! Det innebar alltså att datorn måste ha skickats tidigare i veckan och att det sista svaret från D-tech inte innebar att den skickades utan att den ankom då! Slutligen kunde jag möta upp UPS på måndagen och ta emot mitt paket.

Slutlig summering om Deviltech är att de leverererar, men är dåliga på information. Är man van vid t.ex. Dustin och liknande så är det ganska stor skillnad. De svarar på mail inom ett dygn vid varje tillfälle jag kontaktat dem och det får anses vara ok. För övrigt så står det fortfarande att min order inte är skickad när jag loggar in på sidan!!!

Datorn:
Jag skall komplettera med några bilder på den, men har tyvärr ingen kabel till kameran med mig nu.

Datorn jag valde är precis samma som anges i tidigare inlägg (se ovan). Den skall ersätta min Znote 6625WD som sambon behövde ta över. Ville helst ha 15-16", full HD via HDMI, Blu ray samt någorlunda bra prestanda. Spelar inte mycket spel, men vill inte känna mig begränsad när andan faller på. Sysslar också mycket med 3d CAD via jobbet. Tittade på bl.a. HP HDX 16" men insåg att den dels var lika stor som en 17" och dels hade ganska mediokra prestanda.

Datorn är ju alltså en Clevo och bygger på M860TU. Den är väldigt "ren" i designen och har inte ens en logotype som talar om att det är en Deviltech!!! Jag uppskattar dock detta mer än de tribaltatuerade spelburkarna som kommer från de större bolagen.

Grafikchipet är ju Nvidia Geforce GTX 260M med 1 Gb dedikerat minne. Jag har laddat ner senaste drivrutinerna och sedan testat med 3D Mark 06. Får ett snitt på 10040 poäng på 5 test vilket jag är mycket nöjd med. Kör som sagt Vista X64 och har ej överklockat eller på annat sätt försökt kräma ur prestanda.

Datorn har HDMI och jag har kopplat upp och tittat på hur det fungerar med min Samsung 40" LCD. Kan köra full HD 1920x1080 och det ser riktigt bra ut! Blu ray spelaren har jag inte hunnit testa ännu då jag saknar skivor men ser fram emot att testa någon film framöver. Jag får ta ut ljudet via S/pdif utgången då min gamla hemmabio inte har HDMI. Dock går det bra att köra ljud ut på HDMI genom inställning i ljudkontrollpanelen.

Följande gränssnitt finns: 4 st USB där en är kombinerad med eSATA. 1 st HDMI, En 7 in 1 kortläsare, 1 PCMCIA, 1 ljud utgång, 1 ljudingång, 1 digital ljud ut, 1 DVI anslutning, 1 firewire, 1 RJ-45 LAN och 1 RJ-11 modem.

Datorn har ju även en 2 mbit webkamera samt fingeravtrycksläsare för enklare inloggning. Med datorn följde en handbok och en installationsskiva med drivrutiner för XP och Vista.

Summering:
Jag är mycket nöjd med datorn hittills. Allt har fungerat klockrent vid installation o.s.v. Måste nu fixa ett grafikintensivt spel att testa med via HDMI och 40" TV. Om jag skulle köpa lika dan burk idag så skulle jag dock kolla på www.notebookguru.de som dels har bättre pris och som dessutom har en kontaktperson online som man kan kontakta via hemsidan!

Har ni frågor och vill veta mer så hör av er. Skall försöka komplettera med några bilder framöver.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmar2087
Då var det dags för en uppdatering av Deviltech-affären! Datorn har levererats och jag har nu installerat Vista x64 och testat alla finesserna (tror jag). Här kommer en kort "recension" av min uppfattning om Deviltech och om datorn så här långt.

Deviltech:
Deras sida är enkel att förstå sig på och konfiguratorn var bra. Enda nackdelen är väl att allt är på Tyska, men med lite grundkunskaper samt google-translate så fixar det sig utan problem. När jag konfigurerade min burk så visades hela tiden en preliminär leveranstid men denna skall man ta med en nypa salt...

Så fort beställning var lagd så fick jag en bekräftelse per mail. Där angavs även vilket konto som pengar skulle föras över till. Däremot angavs ingen leveranstid på bekräftelsen vilket måste anses vara dåligt. Man kan logga in på sitt konto på deras sida och se att beställningen är registrerad, men inte heller där anges någon leveranstid. Det står bara att varan inte var skickad.

När den preliminära leveranstiden, som visades i konfiguratorn, inföll så mailade jag till Deviltech och bad om en ny. Fick till svar att datorn skulle levereras nästföljande vecka. Jag loggade in varje dag den kommande veckan och tittade på min beställning, men status var fortfarande "noch nicht versendet". På torsdagen skickade jag en ny fråga om datorn verkligen skulle levereras den veckan. Fick svar på fredagen att datorn skickades "idag". På fredagseftermiddagen tittade jag på min sida men det stod fortfarande "ej skickat".

På lördagen var jag hemma (har semester och är i sommarstugan) och fann till min förvåning att UPS hade försökt lämna ett paket till mig på fredagen! Det innebar alltså att datorn måste ha skickats tidigare i veckan och att det sista svaret från D-tech inte innebar att den skickades utan att den ankom då! Slutligen kunde jag möta upp UPS på måndagen och ta emot mitt paket.

Slutlig summering om Deviltech är att de leverererar, men är dåliga på information. Är man van vid t.ex. Dustin och liknande så är det ganska stor skillnad. De svarar på mail inom ett dygn vid varje tillfälle jag kontaktat dem och det får anses vara ok. För övrigt så står det fortfarande att min order inte är skickad när jag loggar in på sidan!!!

Datorn:
Jag skall komplettera med några bilder på den, men har tyvärr ingen kabel till kameran med mig nu.

Datorn jag valde är precis samma som anges i tidigare inlägg (se ovan). Den skall ersätta min Znote 6625WD som sambon behövde ta över. Ville helst ha 15-16", full HD via HDMI, Blu ray samt någorlunda bra prestanda. Spelar inte mycket spel, men vill inte känna mig begränsad när andan faller på. Sysslar också mycket med 3d CAD via jobbet. Tittade på bl.a. HP HDX 16" men insåg att den dels var lika stor som en 17" och dels hade ganska mediokra prestanda.

Datorn är ju alltså en Clevo och bygger på M860TU. Den är väldigt "ren" i designen och har inte ens en logotype som talar om att det är en Deviltech!!! Jag uppskattar dock detta mer än de tribaltatuerade spelburkarna som kommer från de större bolagen.

Grafikchipet är ju Nvidia Geforce GTX 260M med 1 Gb dedikerat minne. Jag har laddat ner senaste drivrutinerna och sedan testat med 3D Mark 06. Får ett snitt på 10040 poäng på 5 test vilket jag är mycket nöjd med. Kör som sagt Vista X64 och har ej överklockat eller på annat sätt försökt kräma ur prestanda.

Datorn har HDMI och jag har kopplat upp och tittat på hur det fungerar med min Samsung 40" LCD. Kan köra full HD 1920x1080 och det ser riktigt bra ut! Blu ray spelaren har jag inte hunnit testa ännu då jag saknar skivor men ser fram emot att testa någon film framöver. Jag får ta ut ljudet via S/pdif utgången då min gamla hemmabio inte har HDMI. Dock går det bra att köra ljud ut på HDMI genom inställning i ljudkontrollpanelen.

Följande gränssnitt finns: 4 st USB där en är kombinerad med eSATA. 1 st HDMI, En 7 in 1 kortläsare, 1 PCMCIA, 1 ljud utgång, 1 ljudingång, 1 digital ljud ut, 1 DVI anslutning, 1 firewire, 1 RJ-45 LAN och 1 RJ-11 modem.

Datorn har ju även en 2 mbit webkamera samt fingeravtrycksläsare för enklare inloggning. Med datorn följde en handbok och en installationsskiva med drivrutiner för XP och Vista.

Summering:
Jag är mycket nöjd med datorn hittills. Allt har fungerat klockrent vid installation o.s.v. Måste nu fixa ett grafikintensivt spel att testa med via HDMI och 40" TV. Om jag skulle köpa lika dan burk idag så skulle jag dock kolla på www.notebookguru.de som dels har bättre pris och som dessutom har en kontaktperson online som man kan kontakta via hemsidan!

Har ni frågor och vill veta mer så hör av er. Skall försöka komplettera med några bilder framöver.

Nice review tackar för all info kommer troligen också ta och lägga en beställning när pengarna börjar rulla in hör av mig om detta om en månad eller två ;D

Väntar även ivrigt på bilder! För övrigt hur var det med frakt och moms?

Permalänk
Medlem

Hej.
Lade upp bilder igår i galleriet men insåg snart av alla kommentarer att det inte var så populärt. Det var ju inte så skojiga bilder då datorn ser rätt plain ut. Tog därför bort bilderna idag. Skall ta nya och lägga upp på något externt bildforum istället.

Priset är inklusive Tysk moms och eftersom vi är med i EU så tillkommer inget extra. Importerar man t.ex. från US så skall man ju betala Svensk moms på priset (+25%) men det gäller alltså inte inom EU.

Frakten framgår när du går in på din varukorg, och i mitt fall var det €50 d.vs. 550 SEK med dåvarande kurs. Jag gav totalt 17109 SEK inkl. frakt och gällande växelkurs. Dock har väl € gått ner något sedan dess

Om du tittar på att göra en liknande affär så rekommenderar jag dock notebookguru.de som har bättre priser. Hade fått en bättre processor för samma pris där. De har också en kontaktperson online på vardagar så man kan få snabba svar vid behov. Jag vill dock avsluta med att säga att jag är nöjd hittills med mitt Deviltechäventyr.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag funderar också på att köpa hem en deviltech, då jag hade tänkt att anända min i ett relativt mobilt syfte tänkte jag fråga, hur är batteritiden på den när man inte använder några jätte tunga grafik applikationer (t.ex. word arbete eller kolla på film) och hur pass lättrörlig anser du datorn vara (storlek/tyngd)?

Tack på förhand ...

Mathias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathman
Tjena!

Jag funderar också på att köpa hem en deviltech, då jag hade tänkt att anända min i ett relativt mobilt syfte tänkte jag fråga, hur är batteritiden på den när man inte använder några jätte tunga grafik applikationer (t.ex. word arbete eller kolla på film) och hur pass lättrörlig anser du datorn vara (storlek/tyngd)?

Tack på förhand ...

Mathias

Hej Mathias.
Tyvärr har jag inte testat batteritiden ännu då jag normalt använder den uppkopplat mot elnätet. Jag kan därför endast länka dig till detta test, där batteritiden testats i en 9000DTX (äldre 9800GT-kort). I högprestanda fick de ut 91 min och i lågprestanda 138 min. Det är alltså inte den bästa burken för mobilitet:

http://www.notebookcheck.net/Review-Deviltech-9000-DTX-Clevo-...

När det gäller tyngd och storlek så gäller i princip samma sak. 47x271x363 mm i hxbxd samt 3,3 kg och 0,88 kg för nätagg är väl gränsfall mellan bär och släpbart. För mig är det dock en bra kompromiss mellan bärbar och stationär dator då jag vistas på flera platser regelbudet.

Värt att tänka på är att höljet blir ganska varmt så att t.ex. sitta och surfa i en buss med denna i knät blir nog väl hett.

Permalänk

Jag såg nyss att det står:
"Microsoft Windows® Vista Home Premium + Windows 7 Upgrade [+105€] ( in your native language ) ".
Jag antar att det betyder att man får Windows på svenska om man tex väljer svenskt tangentbord. Var det så för dig mmar2087 eller du valde utan Windows?

Edit: Jag är intresserad av lättviktaren Fire 9060:

Fire 9060
ArtNr.: 39

908,00 € 19% 908,00 €

Konfiguration:

Bildschirm: 15,6" HD 1366 x 768 LED Backlight -Widescreen mit Glare-Technologie + 2.0M Webcam
Betriebssystem: Microsoft Windows® Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 Upgrade [+105€] ( in your native language )
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
TV-Tuner: kein
Prozessor: Intel® Core 2 Duo Processor P8700 / 3MB L2 Cache, 2.53GHz, 1066MHz FSB
Speicher: 4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1066 MHz [+59€]
Grafikkarte: ATI Mobility Radeon HD 4650 mit 512MB GDDR3 Speicher
Festplatte: 250 GB 7.200 U/Min SATA
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Intel Wi-Fi Link 5100AGN Modul [+29€]
Bluetooth: kein
Turbo Cache-Speicher: kein
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Schwedisch
Maus: keine
Headset: kein
USB-Stick: kein
Office-Software: kein
Anti-Viren-Software: kein
Software: Ahead Nero Suite + Cyberlink Power DVD
Diskettenlaufwerk: kein
Zusätzlicher Akku: kein

Summe Produkte (netto): 763,03 €
zzgl. MwSt.19% Betrag: 144,97 €
Summe Produkte (brutto): 908,00 €

Versandkosten: 0,00 €

Gesamtsumme: 908,00 €

Med 50 € frakt och dagens kurs (11.256) blir det knappt 10 800 kr. Inte så illa för en dator med P8700 och 4650 GDDR3.
Utan Windows blir det 9 600 kr men är det svenskt tar jag hellre det.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Nu har jag slängt iväg en order till notebookguru.de får se hur de går.
Här är ordern iallafall:

WLAN-modul: 450 Mbit Intel 5300
Webbkamera: 2,0 megapixel
Tangentbord: Sverige / SWE
Processor: Core2Duo Extreme X9100 2x3, 06 GHz, 6 MB cache FSB 1066 44 Watt
Zero pixel defekter garanti: ingen
Optisk enhet: 2x läsare BlueRay brännare 8x DVD + BC-5500S
Grafik: NVIDIA GeForce GTX260M med 1024 MB GDDR3 RAM 256-bitars
Hårddisk: 320 GB WD Scorpio Black 7200 U / Minuten Free Fall Sensor
Garanti: 24 månader premium garanti Pickup & Return
Skärm: 15,4-tums WSXGA + 1680x1050 pixlar NonGlare (matt)

Bluetooth: Bluetooth 2.0 EDR
RAM: 4096 MB Kingston DDR3 1333 MHz
Operativsystem: utan

Summe: 1.739,00 EUR

EDIT: Har nu betalat datorn 18904:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrhenius
Nu har jag slängt iväg en order till notebookguru.de får se hur de går.
Här är ordern iallafall:

WLAN-modul: 450 Mbit Intel 5300
Webbkamera: 2,0 megapixel
Tangentbord: Sverige / SWE
Processor: Core2Duo Extreme X9100 2x3, 06 GHz, 6 MB cache FSB 1066 44 Watt
Zero pixel defekter garanti: ingen
Optisk enhet: 2x läsare BlueRay brännare 8x DVD + BC-5500S
Grafik: NVIDIA GeForce GTX260M med 1024 MB GDDR3 RAM 256-bitars
Hårddisk: 320 GB WD Scorpio Black 7200 U / Minuten Free Fall Sensor
Garanti: 24 månader premium garanti Pickup & Return
Skärm: 15,4-tums WSXGA + 1680x1050 pixlar NonGlare (matt)

Bluetooth: Bluetooth 2.0 EDR
RAM: 4096 MB Kingston DDR3 1333 MHz
Operativsystem: utan

Summe: 1.739,00 EUR

EDIT: Har nu betalat datorn 18904:-

Berätta hur det går! Är ytterst nära en beställning själv.

Permalänk

Självklart kommer jag att göra uppdateringar. Har betalat med banken och de tar 3dagar innan dom får pengarna tydligen men tyckte inte att de var värt att betala så mycket extra till swedbank.

Så ha lite tålamod så kommer de.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrhenius
Nu har jag slängt iväg en order till notebookguru.de får se hur de går.
Här är ordern iallafall:

WLAN-modul: 450 Mbit Intel 5300
Webbkamera: 2,0 megapixel
Tangentbord: Sverige / SWE
Processor: Core2Duo Extreme X9100 2x3, 06 GHz, 6 MB cache FSB 1066 44 Watt
Zero pixel defekter garanti: ingen
Optisk enhet: 2x läsare BlueRay brännare 8x DVD + BC-5500S
Grafik: NVIDIA GeForce GTX260M med 1024 MB GDDR3 RAM 256-bitars
Hårddisk: 320 GB WD Scorpio Black 7200 U / Minuten Free Fall Sensor
Garanti: 24 månader premium garanti Pickup & Return
Skärm: 15,4-tums WSXGA + 1680x1050 pixlar NonGlare (matt)

Bluetooth: Bluetooth 2.0 EDR
RAM: 4096 MB Kingston DDR3 1333 MHz
Operativsystem: utan

Summe: 1.739,00 EUR

EDIT: Har nu betalat datorn 18904:-

Hejsan, jag har också funderat på att beställa från notebookguru, du får gärna berätta hur det har gått ? hur lång leveransen ligger på osv..

Skulle vara mkt tacksam

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Jag såg nyss att det står:
"Microsoft Windows® Vista Home Premium + Windows 7 Upgrade [+105€] ( in your native language ) ".
Jag antar att det betyder att man får Windows på svenska om man tex väljer svenskt tangentbord. Var det så för dig mmar2087 eller du valde utan Windows?

Hej.
Jag köpte utan OS, men det går att få med OS på Svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrhenius
Nu har jag slängt iväg en order till notebookguru.de får se hur de går.
Här är ordern iallafall:

WLAN-modul: 450 Mbit Intel 5300
Webbkamera: 2,0 megapixel
Tangentbord: Sverige / SWE
Processor: Core2Duo Extreme X9100 2x3, 06 GHz, 6 MB cache FSB 1066 44 Watt
Zero pixel defekter garanti: ingen
Optisk enhet: 2x läsare BlueRay brännare 8x DVD + BC-5500S
Grafik: NVIDIA GeForce GTX260M med 1024 MB GDDR3 RAM 256-bitars
Hårddisk: 320 GB WD Scorpio Black 7200 U / Minuten Free Fall Sensor
Garanti: 24 månader premium garanti Pickup & Return
Skärm: 15,4-tums WSXGA + 1680x1050 pixlar NonGlare (matt)

Bluetooth: Bluetooth 2.0 EDR
RAM: 4096 MB Kingston DDR3 1333 MHz
Operativsystem: utan

Summe: 1.739,00 EUR

EDIT: Har nu betalat datorn 18904:-

Hej.
Vad spännande!
Håll oss underättade om hur det går. Får hoppas att de inte har semester i Tyskland nu för då kanske det drar ut på tiden...

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag har nu haft datorn en tid och kan fortfarande säga att jag är nöjd. Prestandan är mycket bra trots att jag tog relativt enkel processor. Kör just nu Crysis Warhead och det går ju att få sjukt snygg grafik. Datorn låter dock en del eftersom fläktarna får gå på högre varv. Det är ändå acceptabelt och jag sitter också oftast med hörlurar då de inbyggda högtalarna är sådär på bärbara.

En fråga har jag.
Det finns en S/PDIF utgång på framsidan för att ta ut digitalt ljud. Dock är den inte IR som det var på min Zepto. Vad skall man ha för kabel till denna? Hittar ju vanliga RCA kablar, men vad skall det vara för kontakt in i datorns 3,5 mm? Tacksam om någon kan länka till sida med kabel. Har ju köpt första Blu Ray-filmen nu...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmar2087
Hej.
Jag köpte utan OS, men det går att få med OS på Svenska.

okej va bra har en vista 64bit skicka utbränd:) slippa lägga 70 € eller nu va det ligger på

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmar2087
Hej.
Vad spännande!
Håll oss underättade om hur det går. Får hoppas att de inte har semester i Tyskland nu för då kanske det drar ut på tiden...

ja det tycker jag också Håll oss uppdaterade.
Hörde att notebookguru, kommer bli på engelska också denna veckan.

Så sa dom när jag pratade med live chatten där.

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
ja det tycker jag också Håll oss uppdaterade.
Hörde att notebookguru, kommer bli på engelska också denna veckan.

Så sa dom när jag pratade med live chatten där.

Rättare sagt dom har gjort den "www.notebookguru.de" på engelska också nu !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

Kanske lite fel tråd men kollar efter ny laptop på www.notebookguru.de och undra vilken av processorerna man ska ha i7 mot QXXXX processorn eller Core2Duo TXXXX/PXXXX

//mvh Kristian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjornligan
Kanske lite fel tråd men kollar efter ny laptop på www.notebookguru.de och undra vilken av processorerna man ska ha i7 mot QXXXX processorn eller Core2Duo TXXXX/PXXXX

//mvh Kristian

jag skulle nog ta i7 ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjornligan
Kanske lite fel tråd men kollar efter ny laptop på www.notebookguru.de och undra vilken av processorerna man ska ha i7 mot QXXXX processorn eller Core2Duo TXXXX/PXXXX

//mvh Kristian

beror väl hur mycket du vill lägga ut?

Jag personligen skulle bara köra på P-serien då den är energisnål (25W) och då processor inte skulle göra någon större nytta när man spelar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
beror väl hur mycket du vill lägga ut?

Jag personligen skulle bara köra på P-serien då den är energisnål (25W) och då processor inte skulle göra någon större nytta när man spelar.

ja absolut, budgeten är ju den som styr lite o så

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5