Geforce 190.38 godkänns för WHQL

Permalänk

Woho.. äntligen är buggen löst!
Efter 178-seriens drivrutin gick det inte att gå in till "NVIDIA Control Panel" utan att det blev förbjuden åtgärd. Så efter många månaders väntan fick jag tillslut byta ut den äldre drivrutinen!

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Mitt MSI 8800GT (OC) är det bästa jag köpt när det gäller grafik kort...Slår många högre modeller som var mycket dyrare..Spana tester, så får du se själv...Tror du har fått ett måndags exemplar...

min fläkt ligger på 30% tills 90 grader och vid 90 grader crashar det så ._.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

funkar bra (än så länge) på mitt GTX295

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
min fläkt ligger på 30% tills 90 grader och vid 90 grader crashar det så ._.

Låter inte bra..min ligger på ca:59 till 65 grader i full load..men tanke på att jag har en bra låda också med en 225 fläkt...men testa att stänga av den...då hände inte mycket...
Det öka typ ett par grader bara i maskinen...Att Gpun ligger på 90 ska inte göra att datorn dör...det är väldigt högt värde, men den ska klara det...men om cpu'n går opp på det värdet..då ligger du risigt till...då dör transistorer, tills sist funkar inte datorn bra..

Ett par screenshot då jag kör benchmark i med full load....

Permalänk
Medlem

Låter bra detta Blir att tanka de nya drivisarna ikväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
min fläkt ligger på 30% tills 90 grader och vid 90 grader crashar det så ._.

Har du rivatuner kan du ju alltid dra upp fläkten på max, jag har som vana att ALLTID köra den på max när jag ska spela, höjer livstiden på ditt grafikkort och man slipper att det buggar ut, men det "ska" klara det, men i ditt fall är det något fel i fläktstyrningen, för fläkten ska gå upp till högre varvtal vid den tempen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
När jag installerade denna så FUCKADE den HELA min dator...

Blev tvungen att Formatera C: disken och installera Windows Se\7en på nytt...

Mitt Windows 7 blir (sällan men det händer) "grötigt" på vissa ställen (menyer och Startknappen) men det var med 18X.XX
Installerade 190.38 utan problem och hoppas på att det kommer försvinna.
Kan "gröten" ha berott på en tidigare överklockning?
Körde mitt 8800 GTS 512@760/1000/1900 gpu/mem/shader men kör standard nu och problemen uppkommer i standardläge

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Jag installerade över de gamla drivrutinerna, vilket har fungerat bra de senaste åren. Men den här gången så skrevs tydligen mina inställningar över, för spel och video osv. Så en liten varning för detta.

Permalänk

Har sedan ett tag tillbaka (sedan 181.22) behållt dessa då en uppgradering jag gjorde till 182. "något" gjorde att Photoshop CS4 64-bit ej hittade mitt grafikkort, 32 bitars versionen gjorde dock det. Jag fick aldrig något svar på vad som orsakade detta och hade inte all tid i världen på att felsöka det så jag körde en drivercleaner och installerade de gamla, då funkade det igen.
Nu är jag rädd att detta ska hända igen med nya drivrutiner som kommer.

Frågan är då ifall det är någon som kan bekräfta ifall dessa nya drivrutiner (eller drivrutiner senare än 181.22) funkar på deras Windows Vista 64-bit system och möjliggör GPU support i Photoshop CS4 64-bit ?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Denna sabbade min dator också och det har aldrig tidigare hänt pga nya drivers till grafikkortet. Hängde datorn efter installation och sedan va jag inte välkommen in i windows mer efter omstart, sitter nu i felsäkert läge dock. Ger skiten ett nytt försök och ser vad som händer...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sharkwater
Denna sabbade min dator också och det har aldrig tidigare hänt pga nya drivers till grafikkortet. Hängde datorn efter installation och sedan va jag inte välkommen in i windows mer efter omstart, sitter nu i felsäkert läge dock. Ger skiten ett nytt försök och ser vad som händer...

Kanske inte va som jag först trodde för efter ett nytt försök råkade jag märka att av någon outgrundlig anledning bytte skärmen och tv'n mellan primär och sekundär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjofritz
är dessa klockvänliga drivisar? allt efter 178 rasar ju sönder och samman vid minsta lilla oc oavsett temperatur

Klockar med RivaTuner och det går hur bra som helst. Kör 181.20. Shader: 1855MHz på 8800GT

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Bästa driver för mig hittills. Inga mer microstutter i Warhead och 3 - 5fps boost i Crysis. 3DMark tjaffs orkar jag inte köra då jag heller testar i spel. Måste ta och testa andra spel. Men bra så länge.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Tog hem senaste för XP, körde BF:Heroes vilket i sig funka tills jag skulle avsluta spelet.
Då frös bilden, och gick inte multitaska, men datorn var inte helt låst för kunde se windows pekaren glida runt som en extra pekare. Men klarade aldrig lura mig ifrån spel-bilden.

Första gången på flera år som det blivit såpass så man fått bryta strömmen på datorn.

---

Stötte på fler grafiska problem, denna gång i firefox, grafik som biter sig kvar, även om man skiftar rutor så följer viss grafik med och blinkar lite när man scrollar...

Märkte nu att det berodde på att jag körde flashfilmer i bakgrunden, fick ännumer grafikfel när jag bytte film...

(finns det någon nödfunktion så man kan byta tillbaka till föregående version??)

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtenzion
Har du rivatuner kan du ju alltid dra upp fläkten på max, jag har som vana att ALLTID köra den på max när jag ska spela, höjer livstiden på ditt grafikkort och man slipper att det buggar ut, men det "ska" klara det, men i ditt fall är det något fel i fläktstyrningen, för fläkten ska gå upp till högre varvtal vid den tempen

har rivatuner så att den ökar vid 50 grader osv men den buggar ibland.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

De sista par åren så har nvidia's drivare varit rätt dåliga medan ati har skärpt sig och håller oftare bättre kvalitet, hur som helst bör man vara försiktig med att installera de senaste drivarna med några veckor så man vet att de inte medför fler problem än de skapar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Hade jag läst här så hade jag nog tvekat till att ta hem ny drivisarna. Jag har kört på samma gamla drivrutin LÄNGE. Men jag tänkte jag skulle de den här en chans. Installationen gick smärtfritt, inget problem med gamla inställningar o.s.v. Dessutom, bäst av allt. Tempen gick ner med 10 grader på grafikkortet. TIO. Fantastiskt. Kanske säger mer vilka drivisar jag hade innan dock. Hade ingen aning om att det kunde göra sån betydelse.

Idle: 62, innan så blev det väldigt varmt, nu går det riktigt stabilt. Har ett 8800gtx.

Ni som fick problem med installationen, har ni alla windows 7? Jag har xp nämligen och windows 7 ska man ju skaffa så småningom, men det är ju ett tag till dess så mycket lär nog hända förstås.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2GHz | Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | Mushkin XP2-6400 2x2048MB | Geforce 8800GTX | Antec P190 | Windows XP | 3dmark06: 14270

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
De sista par åren så har nvidia's drivare varit rätt dåliga medan ati har skärpt sig och håller oftare bättre kvalitet, hur som helst bör man vara försiktig med att installera de senaste drivarna med några veckor så man vet att de inte medför fler problem än de skapar.

ATI grafikdrivers suger. Det kommer från mig som har ett ATI kort.

Om jag valde kort enbart pga driver skulle jag aldrig välja ATI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
Tog hem senaste för XP, körde BF:Heroes vilket i sig funka tills jag skulle avsluta spelet.
Då frös bilden, och gick inte multitaska, men datorn var inte helt låst för kunde se windows pekaren glida runt som en extra pekare. Men klarade aldrig lura mig ifrån spel-bilden.

Första gången på flera år som det blivit såpass så man fått bryta strömmen på datorn.

---

Stötte på fler grafiska problem, denna gång i firefox, grafik som biter sig kvar, även om man skiftar rutor så följer viss grafik med och blinkar lite när man scrollar...

Märkte nu att det berodde på att jag körde flashfilmer i bakgrunden, fick ännumer grafikfel när jag bytte film...

(finns det någon nödfunktion så man kan byta tillbaka till föregående version??)

Har precis exakt samma problem med Battlefield Heroes, att det inte går att lämna spelet. Vad har du för grafikkort? Har inte upplevt de andra problemen du beskriver dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Har precis exakt samma problem med Battlefield Heroes, att det inte går att lämna spelet. Vad har du för grafikkort? Har inte upplevt de andra problemen du beskriver dock.

9600GT, passiv kylning... XP...

Har du testat att köra mp4 eller flv filmer då? Det var det som orsaka de övriga störningarna. Då oftast via fattiga QuickTime...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
9600GT, passiv kylning... XP...

Har du testat att köra mp4 eller flv filmer då? Det var det som orsaka de övriga störningarna. Då oftast via fattiga QuickTime...

Det har jag faktiskt inte. Jag installerade en äldre version som låg extraherad i C:\NVIDIA, och nu går det att avsluta igen i alla fall. Förhoppningsvis blir detta löst så snart som möjligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
ATI grafikdrivers suger. Det kommer från mig som har ett ATI kort.

Om jag valde kort enbart pga driver skulle jag aldrig välja ATI.

Både nvidia och ATi har problem, men för vissa konfigurationer så fungerar nvidia bättre och för andra fungerar ATi bättre.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

men mitt kort då, 8200m jag vill ju sänka tempen på min dator, och min core 2 duo i laptopen håller 10 grader lägre temp (om sensorerna funkar såklart)

graffet gör att fläkten går igång.

varför skulle det vara så svårt att göra drivisar till mitt kort