Ny Nightjar från Silverstone

Permalänk
Melding Plague

Ny Nightjar från Silverstone

Marknaden för ljudlösa datorer växer i det tysta. Silverstone bidrar med ett nytt effektivt nätaggregat med passiv kylning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det inte dyrt med 2000kr bara för det är passivt? Eller är det något mer speciellt?

Själv har jag alldrig hafft problem med nätagg som väsnas. O då köper jag endast budget:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Det här måste vara för de extremkräsna användarna... två papp för 400w. Och då får man inte ens en fläkt i lådan!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

klart att en ljudlös dator hade varit nice, men 2kkr för nätagget?? Undrar hur de tänkte där..

Permalänk

NICE! mera ljudlöst bara

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

Skulle vara nice med en passiv PSU eller åtminstone semi passiv (så man har en fläkt som startar i nödfall)

Vänta bara till jag har råd med min vattenkylning så skall ni få se på hemmabyggt vattenkylt nätagg också! skall det va så skall det va

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
Skulle vara nice med en passiv PSU eller åtminstone semi passiv (så man har en fläkt som startar i nödfall)

Vänta bara till jag har råd med min vattenkylning så skall ni få se på hemmabyggt vattenkylt nätagg också! skall det va så skall det va

Är det bara jag som känner att vattnet börjar komma för nära elen när du säger sådär?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Hedersmedlem

själv har jag då SST-ST45NF i min server bara en wd green 1TB + 2st 140mm fractal design fläktar som låter i den.
Agget jag har kostade mig i januari runt 1700kr. Har ni lust så kika i min bygglogg.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Är det bara jag som känner att vattnet börjar komma för nära elen när du säger sådär?

haha jo vi får väll se hur det går. borde fungera så länge kylflänsarna inte är strömförande eller hur?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
haha jo vi får väll se hur det går. borde fungera så länge kylflänsarna inte är strömförande eller hur?

Det är inte strömförande så det är lungt. Köp några vattenblock som jag har i sign till grafikkortet och sätt där kylflänsarna sitter. Det lär fungera fint.

Se till att ha gott om radiatorer, så du kan köra passivt, helt underbart är det!

Att jag inte tänkte på detta när jag köpte mitt nätagg precis.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
Skulle vara nice med en passiv PSU eller åtminstone semi passiv (så man har en fläkt som startar i nödfall)

Vänta bara till jag har råd med min vattenkylning så skall ni få se på hemmabyggt vattenkylt nätagg också! skall det va så skall det va

Antec hade ju sitt Phantom 500 med fläskiga flänsar och en fläkt som enbart skulle starta i nödfall. Grejen var att den oftast inte gjorde det och merparten av aggregaten brann upp, däribland mina 7 ex jag fick av komplett.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Ja jävlar ett nätagg i silver med passiv kylning det var ju tufft respekt jao

Permalänk

Är inte "fanless" ett ord?

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk

Det där var redigt porrigt men jag hade gärna sett någon modell med fläkt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Det är inte strömförande så det är lungt. Köp några vattenblock som jag har i sign till grafikkortet och sätt där kylflänsarna sitter. Det lär fungera fint.

Se till att ha gott om radiatorer, så du kan köra passivt, helt underbart är det!

Att jag inte tänkte på detta när jag köpte mitt nätagg precis.

A det hade varigt helt underbart att vattenkyla hela datorn passivt och sedan slänga in en SSD där

hoppas att jag tills nästa uppgradering har tillgång till en CNC fräs för då blir det egenfrästa nätaggs block

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Är det inte dyrt med 2000kr bara för det är passivt? Eller är det något mer speciellt?

Själv har jag alldrig hafft problem med nätagg som väsnas. O då köper jag endast budget:)

Det är passivt, med det innebär en helt annan nivå på komponenterna och en design som tillåter effektiv kylning och hög värmetålighet. Därav priset... :\

Alla har vi olika krav på ljudnivå och kvalitet på saker, jag har problem med ljudnivån på många bättre agg och 'budgetaggen' kommer inte i närheten av burken.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Dom får försöka fixa 95% effektivitet, på det sättet blir passiva nätagg mkt billigare då det bara blir 25% av nuvarande värmespill.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Löjligt pris egentligen. Men men, efterfrågan är ju inte speciellt stor heller och komponenterna är förmodligen rätt dyra.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.