Panik! 20 000:- i telefonräkning!
Tjenare!
Sitter här i nästintill chock och måste bara få höra med er om ni hört talas om något liknande och hur det gått. Hoppas någon kan lugna ner mig aningen...
Såhär ligger det till.
Jag fixade ett abonnemang hos ett företag förra året, och därtill tog jag även ett Datapaket vilket gav mig 1GB-surf per månad för runt 50:-.
Jag använde knappt tjänsten på några månader fram tills jag köpte en laptop, då kopplade jag in telefonen i laptoppen då telefonen kan fungera som ett 3G-modem till datorer.
Nu när jag tänkt surfa flitigt med telefonen undrade naturligtvis vad som hände efter denna 1GB gräns överskridits.
Jag kontaktade företaget varpå hon la till ett tilläg som gjorde att hastigheten skulle sänkas dramatiskt efter man överstigit 1GB, och det skulle bli kostnadsfritt. Schysst tänkte jag och frågade säkert 2 gånger för att vara säker att det inte fanns en enda chans alls att jag kunde få betala över 50:- i månaden.
Nejdå, sa hon, jag kunde surfa hur mycket jag ville, för vid 1GB skulle endå hastigheten sänkas ner till nått 56k-liknande som var gratis.
Men nu ramlade en faktura ner i brevlådan som vill ha 20 000:- (:confused:) av mig. Jag ringde såklart upp företaget direkt i hopp om att dom skulle säga att det var lugnt och att ett misstag skett, men istället får jag som svar att jag ska skicka in en skriftlig reklamation på posten och att det "förhoppningsvis kanske löser sig".
Seriöst, jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Iallafall ska jag skicka in papprena som kommer på Torsdag, men tills dess kommer jag ligga sömnlös, det är derför jag vänder mig till er i hopp om lite ro.
Vad tror ni? om ni frågar mig så är det väl en självklarhet att jag inte ska betala mer än det vi kommit överens om?
Tack på förhand
//pull
Jag vet knappt vad jag ska ta mig till, trots att jag längst in tänker att detta måste väl lösa sig, allt annat vore ju vansinne?
Snabbare än Bolt på Jolt ⚡