Blåst på 5200 kronor på blocket

Permalänk
Medlem

Banker FÅR inte ge ut Namn. PUNKT
Banker FÅR inte föra tillbaka pengar. PUNKT

/jobbar på bank

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

någon update på hur det har gått??

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Banker FÅR inte ge ut Namn. PUNKT
Banker FÅR inte föra tillbaka pengar. PUNKT

/jobbar på bank

Detta betyder knappast att det alltid följs

Permalänk
Medlem

Ja dom som vill förlora kanske jobbet gör det men rent allmänt , nej det gör man inte direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
Får 0 träffar..?

de där låter otroligt i mina öron du har inte lust att skriva vilket clearing de är som personen har eftersom de är swedbank är de 5 första siffrorna och skrivs ofta av folk som typ 8353-5 men kan även skrivas 83535...
någon utlandsbetalning har du förövrigt garanterat inte gjort för då hade du fått fylla i massa papper med motagarbankens address mm..

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes 94
Har skickat ett maijl till annonsen..

Hej!
Fin dator du har där. Men vilken av alla är det du säljer?? det är 3 olika datorer på bilderna. Undrar även om det är nödvändigt att byta bord för varje bild. Går det bra att köpa mot postförskott?

MVH ******

hoppsas på ett svar:)

diskret och bra... ><

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
Jag ska skriva ned några punkter som förhoppningsvis får din hjärna att tänka logiskt:

* 90 mil tur och retur från STHLM till Karlskrona. Bara tågbiljetten eller bensinen kostar 20 % av vad du blev blåst på.

* Övergrepp i rättssak. Om du så mycket som örfilar killen så är det du som får straffet ifall du anmält honom.

* Snubben är pank. Han lär inte satt in de där 5200 kronorna på ett sparkonto direkt. Drägg som lurar folk online har en egenskap somskiljer dem från mängden, det är att de kan sätta sprätt på illegala pengar. Chansen att han har 5200 är obefintlig.

* Öga mot öga. Vad ska du göra när du träffar honom? Slå honom mitt i stan? Hota honom? Ska du vänta i Karlskrona tills han trollat fram dina pengar? Ska du övernatta där? Känner du ens folk där?

Släpp detta. Det är bara slöseri med tid. Det finns inga indrivare som är värda sitt salt som driver in en skuld på 5200 kronor heller. Folk snackar om MC-gäng hit, Gangstrar dit. Vilken indrivare tror du drar in 5000 kronor? Det är en veckolön för ett vårdbiträde. På sin höjd kanske du lyckas hitta två st finniga tonåringar på Puch Dakotas för den summan.

Lägg ned dina tankar på personlig inblandning, anmäl och sätt kronofogden på honom. Och sluta sätta in pengar på folks konton i förskott

1+

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem

Ahhh fyfan!

Jag pratade med den personen också, men jag fattade DIRKET att något var skumt med det låga priset.

Alla på blocket tog liksom mellan 10-13k för den datorn medans han ville ha 5k snabbt.

Sån jävla idiot, du lär få tag på honom och han lär åka fast.

Permalänk

http://www.blocket.se/stockholm/Dell_Alienware_M17x_Gaming_La...

Det där är också en scam. med de specsen han har kostar datorn över 50.000 ny. inte en chans att han skulle sälja den för 14.000. han tar också endast betalning i förskott. har mailat in till blocket om detta.

EDIT: annonsen är borttagen nu.

Permalänk
Medlem

Alltså folk måste lära sig att ta reda på nypriset på alla varor.. är nåt på tok för billigt så är nåt ju fel, inte säljer man en dyr elektronik pryl väldigt låg nästan som beg pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elyxiator
de där låter otroligt i mina öron du har inte lust att skriva vilket clearing de är som personen har eftersom de är swedbank är de 5 första siffrorna och skrivs ofta av folk som typ 8353-5 men kan även skrivas 83535...
någon utlandsbetalning har du förövrigt garanterat inte gjort för då hade du fått fylla i massa papper med motagarbankens address mm..

joda jag kan pma dig hans clearing nr eller hela bank nummer om du vill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
någon update på hur det har gått??

sorry varit lite dåligt med det.. haft skit mkt att göra.

jag har för några dagar sedan skickat en anmälan till min bank för kortreklamtion, killen jag lämnade anmälan till sa att det oftast brukar lösa sig när man gör en sån, och att man får ersättning på något sätt.
hoppas han har rätt.

polisen har jag inte hört något av, kanske ska åka förbi och kolla hur det går egentligen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
sorry varit lite dåligt med det.. haft skit mkt att göra.

jag har för några dagar sedan skickat en anmälan till min bank för kortreklamtion, killen jag lämnade anmälan till sa att det oftast brukar lösa sig när man gör en sån, och att man får ersättning på något sätt.
hoppas han har rätt.

polisen har jag inte hört något av, kanske ska åka förbi och kolla hur det går egentligen.

Killen på banken har fel, det brukar inte lösa sig alls. Banken kan absolut inte göra något åt saken just nu. Svenska polisen? De ska vi inte tala om, lär dig av ditt misstag för det finns inte en enda chans att du får pengarna tillbaka .

Liknade sak hände mig för ett halv år sedan och ärligt talat så gjorde de inget åt saken,(blåst på 2300kr).

Permalänk
Moderator
Testpilot

Lider med dig grabben, men du har lärt dig en läxa du sent kommer glömma.

Betala aldrig i förskott såvida du inte skiter i om summan försvinner eller inte. 100 spänn är ju inte så mycket att gråta över t.ex.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Sen om något låter för bra för att vara sant(superbilligt) så är det också så.
På FB stod det ju att vissa av annonserna hade datorer som inte ens hade börjat säljas, och detta för halva priset eller mindre?. Då måste man väl ana fiffel?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

kanske är dags och lägga ut dessa lurendrejeri kräk på ett annat välkänt forum flashback dom brukar ju aldrig ha nått vettigt för sig därinne än att leta reda på information om olika saker

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

sent på natten efter att ha läst hela tråden vill jag sammanfatta mina tankar om denna scammer såhär.

Är han invandrare så ut med han till sitt hemland. ( Du fick din chans som du sumpa, tillbaka till krig och fattigdom ) Vad tror ni straffet i säg iran hade vart för scam? AV med huvud axlar knä & tå? Sverige är för snälla..
Är han född svensk så in i finkan och assrapé'a aset.

Det går inte att leva Ohederligt om man nu inte har allt planerat och har så jävla bra kontakter med olika parter. Lever hellre med mindre pengar och mår bra, än att leva med MYCKET pengar men vara efterlyst och hatad 24/7.

Just my two cents

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Åk dit och ge honom en läxa han aldrig glömmer! Det är aldrig fel (glöm inte att ta med din Mac Book pro när du är där)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xore
Åk dit och ge honom en läxa han aldrig glömmer! Det är aldrig fel (glöm inte att ta med din Mac Book pro när du är där)

Kan folk sluta skriva sådana här inlägg? Så JÄVLA lätt att sitta hemma i sitt trygga hem larmade hem framför datorn i en ort i Sverige och spela tuff. "Öh, gå o banka på honom" bla bla bla

Jag har ALDRIG läst i någon av dessa "jag blev lurad på blocket/tradera, vad ska jag göra" trådar att någon har besökt personen i fråga och bankat på honom.

Så sluta vara så jävla töntiga och snacka som att ni själva skulle göra. Svenskar = fega. PUNK.

Finns ett jävligt bra exempel. Finns en person som bor i någon jävla håla i Sverige och lurar folk på bildelar/bilar/fälgar och massa annat skit. Han har lurat svenskar, invandrare och säkert apor. Han har lurat minst 100 personer, folk vet precis vart han bor, hans ratsit finns med på flashback-tråden.

Han är helt enkelt allmänt känd över hela bilintresserades forum. INGEN, INGEN har ens vågat röra honom.

http://www.zatzy.com/allmaent/345439-varning-foer-bedragare-s...

till TS, face the facts, du blev körd av snubben. Du kommer inte våga göra något åt saken personligen, då allt du kommer göra är att skriva i denna tråd och bli hetsad av folk som tycker det är coolt att slås.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Säger bara regga din på flashback berätta om ditt lilla problem så kan de nog lösa det till dig

Permalänk
Medlem

Jodå, visst finns det såna som åkt och bankat folk.
Med dom sitter inte på såna här ställen.

Jag vet ett par iaf. En fick 18mån som tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meep1
Säger bara regga din på flashback berätta om ditt lilla problem så kan de nog lösa det till dig

Eller inte, flashback är bara ett gäng nördar som leker tuffa framför datorskärmen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Jodå, visst finns det såna som åkt och bankat folk.
Med dom sitter inte på såna här ställen.

Jag vet ett par iaf. En fick 18mån som tack.

Fråga dem om det var värt det.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Avstängd

Kan skriva om en bilhandel som gick snett.
Läste för någon månad sen på en BMW forum att en kille blev kontaktad av en snubbe som ville köpa hans fina BMW, dom tog med sig bilen med papper och allt, mötte upp dom men kom aldrig hem igen..
Far och son satt döda i en stulen bil, ren avrättning och bilen är spårlöst borta.

Den som skrev detta skulle ha åkt med men fick förhinder så köparens far följde med istället. -> www.autopower.se <-

Visserligen var inte detta samma sak, men man vet aldrig vilken typ av person bedragaren är.

Så någon som är tuff nog att åka och banka skiten ur honom?

I bedrägerier finns det bara en offer vad man än gör.

Jag blev bedragen på en MC jag köpte, visst det var billigt, små fel som gjorde den okörbar för tillfället.
Men jag lagade den, lackera om och helt körklart, bara att ta körkort.
Dock en natt hade den försvunnit från gården, en riktig fet lås satt på MC:n som jag fick med på köpet... vem kunde tjuven vara?
Yep ni ana rätt, åkte dit och kolla, yep där står den.. ringer efter en kompis med släp och vi lyfter upp den där.
Han kommer iväg innan tjuven kommer tillbaka, dock jag kvar..
Tjuven fick 120kg kärlek, jag 3år villkorligt och 5.000kr böter samt 500kr till brottsoffer myndigheten ... dock utan kärlek som tur är.

Värt det? NEJ

Ekonomin i kris och allt skit så det blev aldrig körkort för MC, tog 10år innan jag tog B-kort.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Re: BLÅST PÅ 5200 KRONOR SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON :(!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
hejsan allihopa

jag gjorde mitt livs misstag igår när jag nappade på en annons på en macbook pro dator för 5000 kronor på blocket.
började maila fram och tillbacka och han verkade ärlig. så naiv som jag var så littade jag på killen så jag valde att sätta in pengarna i förskott på hans konto som den idiot jag är !
idag försökte jag få tag på han via telefon men självklart så svarade han inte.
han använde hela tiden en annan idintent med falsk adress namn.
jag fick tag på den riktiga personen då förstod jag att jag var blåst.
jag har hans email, kontonummer. har precis varit och gjort en polisanmälan.
hur kan jag ta reda på vem personen är?

Jag blev blåst på 3500 för något år sen.. Jag kolla upp killens IP nummer och fick reda på att jäveln bodde i Tallin , Estland... och Vår svenska polis till helvete la ner fallet... svenska polisen suger..

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Re: Re: BLÅST PÅ 5200 KRONOR SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON :(!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mille666
Vår svenska polis till helvete la ner fallet... svenska polisen suger..

I de flesta bedrägerifall står ord mot ord och bevisning saknas, hur skall polisen kunna avgöra vem som har rätt i sådana fall?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hedersmedlem

Vi kan konstatera att TS har blivit blåst och att chanserna att få tillbaka pengarna är försvinnande små, tyvärr. Diskussionen får dock ses som en varning till alla andra som försöker sig på något liknande och därmed fyller tråden ett viktigt syfte.
Däremot vill jag inte se inlägg av typen "gå hem och dunka på honom". Som några tidigare klokt skrivit i tråden; Låt rättsväsendet ha sin lilla gång. Vi som lever ett ärligt liv och vill något med framtiden har allt att förlora på att åka dit för något så litet som olaga hot eller ännu värre.
Därför ber jag er nu att inte komma med några mer kommentarer som rör sådant som i lagens mening är olagligt. Det innefattar då också den Chuck Norris-inspirerade varianten att bli en one man army och ta lagen i egna händer!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Är du lite smidig i käften och går till 20-30 olika banker så är det någon inkompetent jävel som ger dig namnet på personen bakom personkontot. Sätt in pengar på hans konto, typ 50:- eller mtosvarande och sen fråga att det var rätt person...typ, "Det var Kalle va?" "-Nej han heter Henrik", "Men fan, då är det fel konto."
Sen nästa bank gör du samma sak men säger efternamnet etc...Sen har du det.

Det var så SVT gjorde för att få ut namnet på personer som säljer självmordspiller.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon redan har skrivit detta men annonsen är kopplad till ett telefonnummer genom blocket.

Permalänk
Medlem

Det finns väl inte så mycket annat att göra än att tycka synd om dig och hoppas att du lär dig av din läxa. LÄMNA INTE UT PENGAR I FÖRSKOTT!

Permalänk
Medlem

Jag står bakom att ta lagen i egna händer och hoppas det bästa för trådskaparens vägnar. Förfölj och trakassera bedragaren tills han ger upp. Till slut blir han knäckt mentalt och dukar under. Om du väl lyckats så långt ska du göra anspråk extra pengar för att du lagt ned tid på att få in dom.

najk: Både du och jag vet att rättsväsendet ger blanka fan att hjälpa privatpersoner som blivit blåsta. Därmed får man ta till med egna medel