AMD lovar god tillgång på grafikkort för DX11

Permalänk
Medlem

För mig handlar det om en ny generation kort som presterar. (hoppas jag)
Personligen kallar jag dem DX11, mest för att namnet är bra, inte för att de stödjer Directx 11.

Min förhoppning är att de piskar dagens kort ordentligt, sen om de innehåller ett stöd för ny grafik, så är det naturligtvis en bonus, men INTE det viktigaste.

Det är prestandan jag vill åt i första hand!
Jag är medveten om att DX11 inte kommer att utnyttjas på ett bra tag, förmodligen.

Risken jag tar med att vänta på min uppgradering (kör på 4670 nu) är att de inte är så vassa som man kunde hoppas, då jag kunde köpt dagens kort nu istället.
Kristalkula hadde vart nått.

Vi får se helt enkelt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Jag tänkte mer på att jag vill ha ett nytt grafikkort men att det känns smartare att vänta tills den nya serien kommer ut istället för att köpa ett 48xx-kort ^^

Precis vad jag funderar över med

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Du får tro vad du vill. Anatar du aldrig testat crysis eller compnay of heroes på max grafik. För du hade du fattat vilken skön känsla det är att spela dessa spel med allt på max.

Dvs DX11 kommer nog bli ennu vackrare och jag vill i fortsättnignen med att överraskas av de fina miljöer som ges.

Vist fan är jag jäkligt glad att farsan ahr en värsting för då kan ajg spela spel på max, synd att inte din farsa har det då lol.

PS det är en i7 965, 6gb domintor, 2st gtx280 (snart 3st), Vertex ssd och en rapotr 150gb, EVGA SLI classfed mobo etc. Sakerna är klockade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Tror du är bara avundsjuk att inte du kunde ura din farsa (ironi)

Sedan till den som skrev att 2 gtx280 är omoderna och att tester vissar de itne kalrar av crysis på max får gärna länka till dessa artiklar för de maxas med hårdvaran jag postade innan.

Jag antar du förstår också att inte grejerna går på original klock.

Föresten så är det cpu som flaskar med 2 gtx för när vi hittade en stabil klock för cpu 24/7 4.5 ghz så presterar grafikorten mycket mycket bättre. både i spel och 3dmark. På grafikdelen.

Sedan så winrarar man kanska snabbt också för den som har nått att antyda omd et.

Jusde, farsan lirar crysis med, han älsakr att smyga runt i djungeln och skytta lite fåglar.

PS till de som snackar om E kuk etc. Jag har nog störst E.KUK och riktig kuk med.
Referenser Min flickvän.

Puss på er alla.

JAG VILL SKRIKA

Permalänk
Medlem

Äh, spelutvecklingen går bara åt ett håll och det är utvecklarnas strävan att hävda sej med snyggast möjliga grafik utan några som helst tankar på speltestning/buggkorrigering.
Det har gjorts så få PC-spel med själ* de senaste åren att man kan börja undra om spelutvecklarna slutat bry sej.

*= "soul", hjärta, stämning, rentav schysst handling..

Sykes, jag vill också skrika!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Det har gjorts så få PC-spel med själ* de senaste åren att man kan börja undra om spelutvecklarna slutat bry sej.

Tycker jag inte. Vet inte vad du gillar men nu senast gillade jag t ex Portal, Mirrors Edge, Clear Sky och Fallout 3. Bra och dåliga spel kommer hela tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
Fråga ang. dx11, när det väl kommit ut på marknaden kommer det inte va ett ganska högt pris?:P Undrar då jag ska köpa dator i höst, om man ska vänta på dx11 eller inte. Sen kommer man behöva ett nytt moderkort som "stödjer" dx11 också?

haha you made my day :D:D

Permalänk

Varför ska det klagas så mycket på crysis? Hypen att klaga på det spelet verkar aldrig dö ut.
Grymt roligt spel med många valmöjligheter och en story som dock inte är något utöver det vanliga men ändå fyller sin funktion upplever jag åtminstone.
Angående DX 11 så blir det nog att införskaffa ett sånt, har inte uppgraderat burken på flera år men det har iofs inte behövts. Grafiken i spel har mer eller mindre bara blivit sämre pga av alla konsollportningar.

Lirar mycket Resistance 2 på Ps3:an och min flickvän ville köra igenom Crysis Warhead på datorn så man drog igång det åt henne och vilken skillnad i grafiken det var, man tappade nästan hakan iom att man mest kört konsoll senaste tiden:) Kör det mesta på grafikinställningen "Gamer"(high) i 1680*1050 och det spöar det mesta ändå i grafikväg. Prövat Max och det ser snyggt ut som bara den men givetvis ospelbart på min burk.
Grafiken är inte allt i spel men när det gäller fps-spel är det ändå en stark betydande faktor för mig, andra genrér som rpg, stragegi och äventyrsspel är inte lika beroende av grafiken utan mera av handligen, kontroller, menysystem osv.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Varför ska det klagas så mycket på crysis? Hypen att klaga på det spelet verkar aldrig dö ut.
Grymt roligt spel med många valmöjligheter och en story som dock inte är något utöver det vanliga men ändå fyller sin funktion upplever jag åtminstone.
Angående DX 11 så blir det nog att införskaffa ett sånt, har inte uppgraderat burken på flera år men det har iofs inte behövts. Grafiken i spel har mer eller mindre bara blivit sämre pga av alla konsollportningar.

Lirar mycket Resistance 2 på Ps3:an och min flickvän ville köra igenom Crysis Warhead på datorn så man drog igång det åt henne och vilken skillnad i grafiken det var, man tappade nästan hakan iom att man mest kört konsoll senaste tiden:) Kör det mesta på grafikinställningen "Gamer"(high) i 1680*1050 och det spöar det mesta ändå i grafikväg. Prövat Max och det ser snyggt ut som bara den men givetvis ospelbart på min burk.
Grafiken är inte allt i spel men när det gäller fps-spel är det ändå en stark betydande faktor för mig, andra genrér som rpg, stragegi och äventyrsspel är inte lika beroende av grafiken utan mera av handligen, kontroller, menysystem osv.

Så du är mer trött på folk som klagar på Crysis än alla dessa ändlösa trådar om vilken utrustning för 5, 10, 15k man ska köpa för att kunna spela det på höga inställningar? Märkligt.

Missförstå mig inte, jag håller med dig om Crysis och om grafik i fps-spel. Som du säger, i gamer eller high med den upplösningen (eller snäppet högre) är det riktigt snyggt. Och dit kommer man utan att behöva en dator från yttre rymden. Men varför man valde att låta spelet skala vidare efter det, med de systemkrav detta ger, är för mig en gåta. Dåligt optimerat hävdar jag. Gör det Crysis till ett dåligt spel? Absolut inte.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Missförstå mig inte, jag håller med dig om Crysis och om grafik i fps-spel. Som du säger, i gamer eller high med den upplösningen (eller snäppet högre) är det riktigt snyggt. Och dit kommer man utan att behöva en dator från yttre rymden. Men varför man valde att låta spelet skala vidare efter det, med de systemkrav detta ger, är för mig en gåta. Dåligt optimerat hävdar jag. Gör det Crysis till ett dåligt spel? Absolut inte.

Spelet är inte dåligt optimerat vill jag påstå man kan fläska på allt om man har hårdvaran för det.
Om dom tagit bort högsta inställningar och istället låtit "high" vara "ultra high" vore spelet bättre optimerat då för att fler kan kör på max grafik?:)
Nja crytek pushar hårdvaran till sin gräns och det tycker jag inte dom ska sluta med. Tycker även att det spelar mindre roll att man inte kan maxa spelet så länge man själv tycker upplevesen är fullgod i lägre inställningar(vilket ändå sopar mattan med det flesta andra spel i grafikväg), dom som nu har krav på att kunna lira på högsta måste givetvis skaffa tillräckligt kraftig hårdvara..jag menar att man har ju ett val.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Den stora frågan:

Kommer mitt GTA IV Flyta på i 1900x1200 med det här?

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
Kommer mitt GTA IV Flyta på i 1900x1200 med det här?

Nope. Bara lite bättre än det flyter nu. GTA4 äter mycket CPU

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nope. Bara lite bättre än det flyter nu. GTA4 äter mycket CPU

Ofan. Tror du HT i Core i7 (920) skulle hjälpa till? Har inaktiverat det då somliga spel inte stödjer det eller "ser" 8 st kärnor. Får la testa det efter jobbet.

Visa signatur

Alienware Aurora ALX: Core i7 960 , 12 GB DDR3 2, ATI 5870 CF , 2 TB Raid 0

Permalänk
Medlem

Rykten om RV870 med 384-bits minnes interface för uppåt 240GB/s bandbredd.
http://www.hardware-infos.com/news.php?news=3138&sprache=1