Intels sexkärniga värsting testad

Permalänk
Medlem

Även om snubben fick tag på 2 st processorer hur fick han tag på ett moderkort som kunde boota med dom? Brukar ju vara problem att boota om man har en gammal bios o stoppar på en nyare prolle än bordet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Churre
Varför känner CPU-Z av att det är en gulftown men inte core i9? Står ju core i7 på bilden.

kanske för att i9 numera går under namnet i7

Permalänk
Avstängd

satte i halsen 999 dollar för åbäket det är ju en månadslön tror jag står över den ett tag till

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
satte i halsen 999 dollar för åbäket det är ju en månadslön tror jag står över den ett tag till

För en sådan är det väl inte så farligt; i7 975 kostar ju över 9000 kr och förra generationens core 2 QX9775 kostar ju över 14000 kr.

Permalänk
Medlem

Extreme pengar, skulle inte ens betala 10000 för en komplett dator. Men det finns säkert dumskallar med för mycket pengar.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Extreme pengar, skulle inte ens betala 10000 för en komplett dator. Men det finns säkert dumskallar med för mycket pengar.

Skulle inte köpa en dator för under 10000. Men det finns säkert "dumskallar" med för lite pengar. Svensk avundsjuka?

Alltid trevligt med extreme processorer. Jag är dock ganska nöjd med prestandan i min q6600@3.6. Samma prestanda med lägre värmeutveckling hade varit trevligt för att få datorn tystare. Speciellt när man går över till SSD och det enda som rör sig är fläktarna (dissade DVD för några månader sedan eftersom den används för sällan).

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Extreme pengar, skulle inte ens betala 10000 för en komplett dator. Men det finns säkert dumskallar med för mycket pengar.

Nja, det vette fan.. Kanske finns folk som verkligen kan använda sig av kraften?

Jag trodde att en 6 kärning skulle komma innan 2 kv 2010, men innan den ens hamnar Under 5000 kr då är vi fan nära 2011, blir nog att ladda med en quad istället.
Mycket mer prisvärt då man får en hel jäkla dator 10K.

Nåja

Permalänk

Så man är automatiskt dumskalle om man köper något den genomsnittlige svensken inte har råd med eller inte prioriterar?
Det känns som att det finns värre laster som kostar onödiga pengar än en processor.

En processor för ~10 000 kanske inte är hela världen om man har någon nytta för den och inte bara köper den som penisförlängare. Däremot kanske det är lite oekonomiskt att skaffa en sådan om man har för vana att byta upp sig en gång om året.

Permalänk
Medlem

För min dator tog det 91,87 sekunder...

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Avstängd

ca 20 sek. Dock med musik i bakgrunden och nedladdningar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

18,37 för mig

Permalänk
Medlem

Undrar om den klarar Crysis på megamuskedunderextraöverjävliga inställningar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Seriöst? Vilken nolla betalar 10000:- för en processor?

Vet inte om jag är en nolla men jag köper en. Hittar något för den att göra säkert, i annat fall bara för att

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squall Leonhart
Så man är automatiskt dumskalle om man köper något den genomsnittlige svensken inte har råd med eller inte prioriterar?
Det känns som att det finns värre laster som kostar onödiga pengar än en processor.

En processor för ~10 000 kanske inte är hela världen om man har någon nytta för den och inte bara köper den som penisförlängare. Däremot kanske det är lite oekonomiskt att skaffa en sådan om man har för vana att byta upp sig en gång om året.

Mycket bra sagt min herre. Jag ser det som två helger utan sprit, Fredag Lördag och så Fredag lördag. 9000kr borta på sprit och kassan för att komma in på de olika ställen man går på. Man bjuder polarn på en jäger den andre på vodka mm. Raggar upp en brud bjuder henne på dricka. en korv här en där kanske donken sisådär 5 på morgonen efter village. Jag spenderar om jag går ut, och tycker att det inte finns något töntigare än att se folk mitt på stan gå runt med tetra packs vin i handen eller öl burk. Så skippa festandet i två helger och du har råd med en ny prolle. Eller om det behövs skippa en hel månad. Man behöver inte festa varje jävla helg som de flesta unga gör nu förtiden. What's the fracking point!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
ca 20 sek. Dock med musik i bakgrunden och nedladdningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpparkaka
18,37 för mig

om det ni rabblar upp nu är 32m i speed test på Wprime så kommer jag upp i 14,07 sek

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

höhö, hoppas han tar av IHSerna och överklockar dom så mycket som de bara går xD

de skulle va respekt, när man har en så grym processor så långt innan den är tillgänglig till allmänheten...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Skulle inte köpa en dator för under 10000. Men det finns säkert "dumskallar" med för lite pengar. Svensk avundsjuka?

Alltid trevligt med extreme processorer. Jag är dock ganska nöjd med prestandan i min q6600@3.6. Samma prestanda med lägre värmeutveckling hade varit trevligt för att få datorn tystare. Speciellt när man går över till SSD och det enda som rör sig är fläktarna (dissade DVD för några månader sedan eftersom den används för sällan).

Jag tycker det är oftare man ser "dumskallar" med för lite pengar som inte förstår att när dom väl börjat jobba efter dom slutat skolan så är 10k inget att bråka om..

Permalänk
Medlem

10.97 fick jag, vad är bra, högre tal eller lägre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av splatsh
10.97 fick jag, vad är bra, högre tal eller lägre?

Längre..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

OK, testade 32m i wprime jag också.

Snacka om att jag fick lite panik när resultatet i wprime 1.55 med i7/X58 + 6GB ram i 1066MHz fick resultatet: 44.805 !!!

Kom på att jag hade testat med endast 1 kärna och måste aktivera alla kärnor, så jag provade lite olika för att se hur resultaten blir.

2 kärnor = 22.495

4 kärnor = 11.966

8 kärnor = 9.063

Går garanterat klocka & tweaka lite och få fina resultat med en enda vanlig i7 920, för oss som bara får drömma vidare om ett sånt system med dubbla Gulftowns.

Permalänk

Fick 12,203 sekunder med min q6600 @ 3,4

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkMx1000
Mycket bra sagt min herre. Jag ser det som två helger utan sprit, Fredag Lördag och så Fredag lördag. 9000kr borta på sprit och kassan för att komma in på de olika ställen man går på. Man bjuder polarn på en jäger den andre på vodka mm. Raggar upp en brud bjuder henne på dricka. en korv här en där kanske donken sisådär 5 på morgonen efter village. Jag spenderar om jag går ut, och tycker att det inte finns något töntigare än att se folk mitt på stan gå runt med tetra packs vin i handen eller öl burk. Så skippa festandet i två helger och du har råd med en ny prolle. Eller om det behövs skippa en hel månad. Man behöver inte festa varje jävla helg som de flesta unga gör nu förtiden. What's the fracking point!

Ehhh... Tror du missuppfattat lite, alla har inte löner på 50000 i månaden som du verkar ha.
Läste ditt tidigare inlägg och kollat din dators innehåll och ... ja... du verkar ju ha det ganska gott ställt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Extreme pengar, skulle inte ens betala 10000 för en komplett dator. Men det finns säkert dumskallar med för mycket pengar.

Jag betalade sådär 26.000 för min Pentium 2 på 266MHZ med 6 gig hårddisk och 128 meg ram eller nått när det begav sig.
Mycket dumt gjort, skulle behöva lite av dom pengarna nu istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkMx1000
Mycket bra sagt min herre. Jag ser det som två helger utan sprit, Fredag Lördag och så Fredag lördag. 9000kr borta på sprit och kassan för att komma in på de olika ställen man går på. Man bjuder polarn på en jäger den andre på vodka mm. Raggar upp en brud bjuder henne på dricka. en korv här en där kanske donken sisådär 5 på morgonen efter village. Jag spenderar om jag går ut, och tycker att det inte finns något töntigare än att se folk mitt på stan gå runt med tetra packs vin i handen eller öl burk. Så skippa festandet i två helger och du har råd med en ny prolle. Eller om det behövs skippa en hel månad. Man behöver inte festa varje jävla helg som de flesta unga gör nu förtiden. What's the fracking point!

Jag skulle gärna vilja veta vad för sprit du köper under fredag och lördag, och vad tar de i inträdesavgift på krog/pup/_ där du går?

Enda chansen att lägga 10k på 4 kvällar är att man måste muta vänner för att följa med ut och eventuellt betala för sex efteråt.

Själv gillar jag öl, oavsett på burk eller tapp, men allra helst ska den avnjutas i kall flaska, om den kostar 10 eller 40kr spelar ingen roll så länge den smakar bra. En burk med öl är betydligt smidigare än en flaska då flaskan både är tyngre och går lättare sönder.
Jag bjuder mer än gärna när vi går ut, men det gör ju mina vänner också, det går ju jämt upp när man tar varannan runda.

En intel Extreme propp är onödigt, den kommer alltid vara en E men knappast så extrem länge.
Visst är det bättre att spendera de pengarna på krogen än i datorn, åtminstone så skulle jag inte vakna NYKTER och inse att jag bränt 10k onödiga enkronor på datorn...

Permalänk
Avstängd

Gud det finns för mycket snorungar på detta forum i precis varje tråd ska det kivas om totalt orelevanta saker.

Sluta smutsa ner trådarna med erat skit ok? ta det över PM i så fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squall Leonhart
En processor för ~10 000 kanske inte är hela världen om man har någon nytta för den och inte bara köper den som penisförlängare. Däremot kanske det är lite oekonomiskt att skaffa en sådan om man har för vana att byta upp sig en gång om året.

Din bild av en penisförlängare är ganska intressant Tror inte det finns många som tycker att en processor kan kompensera för en liten penis.

Däremot håller jag med om att som privatperson är den nog i 99% av fallen totalt överflödig. Men visst, skulle jag ha alldeles, alldeles för mycket pengar hade habegäret tagit över. Fast av helt andra anledningar är att vara störst, bäst och med minst penis.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eat_me
Jag skulle gärna vilja veta vad för sprit du köper under fredag och lördag, och vad tar de i inträdesavgift på krog/pup/_ där du går?

Enda chansen att lägga 10k på 4 kvällar är att man måste muta vänner för att följa med ut och eventuellt betala för sex efteråt.

Själv gillar jag öl, oavsett på burk eller tapp, men allra helst ska den avnjutas i kall flaska, om den kostar 10 eller 40kr spelar ingen roll så länge den smakar bra. En burk med öl är betydligt smidigare än en flaska då flaskan både är tyngre och går lättare sönder.
Jag bjuder mer än gärna när vi går ut, men det gör ju mina vänner också, det går ju jämt upp när man tar varannan runda.

En intel Extreme propp är onödigt, den kommer alltid vara en E men knappast så extrem länge.
Visst är det bättre att spendera de pengarna på krogen än i datorn, åtminstone så skulle jag inte vakna NYKTER och inse att jag bränt 10k onödiga enkronor på datorn...

Din uppfattning, men att den skulle stämma på alla är ju långt ifrån sanningen, sedan tror jag visst att 80% av svenska folket lägger ca en 1/5-1/4 av den årslön dom får ut på sprit, ja.

Själv så har jag inte druckit en droppe sedan jag fyllde 17 för en många herrans år sedan så jag har inga problem att uppgradera vid varje ny extreme cpu-våg, att jag sedan inte gör det är ju en helt annan sak..

"Enda chansen att lägga 10k på 4 kvällar är att man måste muta vänner för att följa med ut och eventuellt betala för sex efteråt." - inte helt sant, det beror ju självklart på vart man går och vilka man umgås med. Klass-samhället är större än vad många tror.

By the way, just att det fortfarande är storleken på mannens kön som är stora rollen här visar ju ungefär åldersgruppen/begåvningsnivån som kommentarerna ligger på..

Ps; Börsen går upp igen;-) Nu gjorde man helt plötsligt en sådan "extrem" cpu i vinst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Extreme pengar, skulle inte ens betala 10000 för en komplett dator. Men det finns säkert dumskallar med för mycket pengar.

Inte för en processor, men för en hel dator utan tvekan. Min kostade 16800 nånting och ändå är jag inte klar än. Ska kanske köpa vattenkylning och det är inte billigt

UnrealPerfection
Jag är 47 år och har inte betalat en krona på sprit/öl. Jag lägger mina pengar på intressen istället typ mina husdjur eller datorer

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Bara för att man har råd att spendera pengar på ett intresse behöver man väl inte gå till överdrift?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Bara för att man har råd att spendera pengar på ett intresse behöver man väl inte gå till överdrift?

Jag hade ju inte spenderat den summan på en cpu, men att vissa här säger att den som gör det är en "dumskalle" och har litet kön mm är ju bara ett typiskt exempel på hur grönt det kan vara på någon annans gräsmatta.

"Jag är 47 år och har inte betalat en krona på sprit/öl. Jag lägger mina pengar på intressen istället typ mina husdjur eller datorer"

-låter i mina öron klokt men med det så menar jag inte att den som väl är ute varje helg och "super" skulle vara en "dumskalle" utan en person som prioriterar annorlunda bara. Om han/hon gör rätt eller fel? det kan endast personen som gör det själv bedöma eller om man kanske är troende, Gud.