Firefox nedladdat över en miljard gånger

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
NoScript + Adblock = Går inte leva utan.

+download statusbar = håller med.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Jag minns när FF version 1.0 kom ut. Det var början på nåt stort.

Jag minns när MS köpte IE, det var början på...

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kul att ingen som använder Firefox vet hur det förkortas, utom några få då.

PS: Det förkortas Fx

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Kul att ingen som använder Firefox vet hur det förkortas, utom några få då.

PS: Det förkortas Fx

Förklara logiken tack.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag Chrome, eftersom MS slug undan benen på sig själva med att jag inte kan ha IE7 eller 8... Så grymt skön

Sen hade vi det där med att följa standarder...

Provade sidan som doctor pepper postade på sidan två (http://acid3.acidtests.org/)... Och... Eh... Se själv...

Google Crome:

Internet Explorer 6:

Så det där med att IE gör som den själva vill är nog riktigt...

Jag personligen gillar dock inte FF.. HAr det i Ubuntu, och det är grymt segt på gamla datorer...
Men den bästa är IE5, det vet ju alla

Permalänk

Har laddat ner FF bra många gånger men fortfarande använder jag det inte.

Permalänk
Medlem

Både IE och Chrome berättar för deras företag vilka sidor du surfar på så de kan glömma att jag kör dom två webbläsarna.

Permalänk
Medlem

då jag finnes FF att vara bloatat sett till ytan den tar på skärmen och i minnet så köra jag med Chrome på min EEE. På mina stationära är det däremot FF3.5 som gäller. Då främst för att det är högre upplösning, vissa flashfilmer får inte plats i FF med 600 punkter i höjdled på skärmen

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Firefox är en trevlig webläsare och visst står man för en beskärd del utav denna miljard nedladdningar, men har alldeles nyligen gått över till Safari. Inte riktigt vant mig vid vissa småsaker ännu, men över lag så är det en väldigt snabb och trevlig webläsare.

IE har jag ingen aning om hur den är idag. Det enda jag gjort bruk av IE de senaste åren är för att ladda ner den fräschaste utgåvan av FF (fortsättningsvis Safari) vid ny-/ominstallationer.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Använder också Firefox på alla mina datorer, men nästan enbart på grund av ad-block, helt fantastiskt bra tillägg. Men annars upplever jag mycket sämre prestanda med Firefox än IE, och båda ser ju väldigt likadana ut. Hade IE haft en så pass bra ad-block addon som Firefox har hade jag trolitvis använt IE.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Förklara logiken tack.

How do I capitalize Firefox? How do I abbreviate it?
Only the first letter is capitalized (so it's Firefox, not FireFox.) The preferred abbreviation is "Fx" or "fx"

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/releases/1.5.html

Punkt 8 i FAQn

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Oj?! Har det laddats ned så många gånger?! Sjukt!?

Jag har laddat ner det typ sjutton gånger efter olika formateringar.

Sensationen mattas lite om man nu inte ser den där miljarden som en miljard unika användare.

Edit: jag upprepar något som sagts ungefär en miljard gånger innan tydligen.

Permalänk
Medlem

Hahahaha så många meningslösa kommentarer

Är jag ett troll nu om jag skriver "Go IE! Go IE!"

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
meh jag gillar inte FF så mkt, det är segt och fult gränssnitt. ända anledningen till att jag faktiskt använder FF före chrome är tillägg så som adblock, autopager och grab and drag. förhoppningsvis kommer liknande tillägg till chrome snart så jag kan surfa snabbt! FF ger mig windows 95 vibbar även med massa skins och sånt. vet inte varför...

Blir lite snyggare med denna:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7517

Permalänk
Inaktiv

Har övergivit firefox, då den är så instabil och slö. Den tar 5-10 sek att starta i Windows 7, medans Google Chrome startar direkt, utan fördröjning.
Google Chrome är desutom mycket snabbare när det gäller javascript och att ladda sidor. Ta Aftonbladet som exempel, firefox ballar ur medans Google Chrome klarar sidan utan problem.

Permalänk
Medlem

Fast FF 3.5 vad är de med de? Känns som en nergradering... Mindre funktioner funkar i de..

Tex så brukade jag markera en del av en länk och kunna dra den vart jag ville tex till favoriter eller baren över flikarna.. Detta tycks inte gå heller..

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
How do I capitalize Firefox? How do I abbreviate it?
Only the first letter is capitalized (so it's Firefox, not FireFox.) The preferred abbreviation is "Fx" or "fx"

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/releases/1.5.html

Punkt 8 i FAQn

Jag hade inte fattat Fx iaf, men FF känns logiskt. Jag fortsätter med FF.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar Firefox, men mitt har dock börjat krasha på sista tiden, funderar på att testa Chrome typ.

Kommer dock inte klara mig utan Adblock, ordbok och FireGestures. ^^

Permalänk
Medlem

har laddat ner firefox flera gånger men inte användt det så mycket

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
Fast FF 3.5 vad är de med de? Känns som en nergradering... Mindre funktioner funkar i de..

Tex så brukade jag markera en del av en länk och kunna dra den vart jag ville tex till favoriter eller baren över flikarna.. Detta tycks inte gå heller..

Eh? Jo, det går fortfarande..

Permalänk
Medlem

IE, FF, Chrome... näe, riktiga män använder såklart Opera.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
IE, FF, Chrome... näe, riktiga män använder såklart Opera.

Jasså? Trodde de körde iCab...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Alla har ju en tendens att hata de som är störst av prencip, dvs microsoft och deras IE.

Använder FF till vissa sidor, och upplever FF betydligt mer svikande än IE. Att jag ens gjorde detta inlägg nu var när jag återigen förlorade ett långt inlägg jag höll på att skriva då FF plötsligt får för sig att söka sig vidare till någon annan sida, sen när man klickar för att återgå till den sidan man var så försvann allt man skrev. IE brukar iaf ha kvar den temporära text man skrivit.

Men, för att inte fördömma FF totalt pga detta så frågar jag istället - hur gör jag för att få FF mer passiv, så den inte håller på att lever sitt egna liv?
- Har även märkt att den står och uppdaterar den befintliga sidan lite då och då, och har man isf ett sökresultat framme, tex en lista över inloggade så förändras denna lista.

Hur deaktiverar man så FF blir passiv?

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
IE, FF, Chrome... näe, riktiga män använder såklart Opera.

Riktiga män surfar inte nätet, de surfar puder i Utah......

IE/FF/OPERA etc, det är väl precis som bilar och annat...en smaksak.

Mvh
Pecs

Visa signatur

MrPecs