Svenska Mionix släpper headset

Permalänk
Melding Plague

Svenska Mionix släpper headset

Mionix förknippas med möss och musmattor, men nu satsar företaget på andra produktkategorier. Senast ut är Keid 20 – ett headset för datorspelare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan säker vara en värdig utmanare till budget segmentets nuvarande 1:a Siberia... Ser ju faktist ganska bra ut för att vara en gaming lur... Inge razer stuk alls ju!

yay first post!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Kan säker vara en värdig utmanare till budget segmentets nuvarande 1:a Siberia... Ser ju faktist ganska bra ut för att vara en gaming lur... Inge razer stuk alls ju!

yay first post!

Den påminner mig ganska mycket om Siberia också. Tycker den ser helt ok ut. Nog för att funktion ska gå före det estetiska, enligt mig, så vill jag inte ha på mig ett par toalettrullar.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Börjar fundera på headset. Nackdelen med mina Beyerdynamic DT770 är att de saknar mikrofon. Den jag köpt lös är väldigt dålig.

De här hade ju ett okej pris. Frågan är bara hur bra och sköna de är.

Permalänk
Hedersmedlem

Svarta modellen var ju grymt porrig, kanske blir ett köp =), skulle nog matcha jävligt snyggt till mitt Nvidia edition chassi ^^

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Var ju riktigt snygga att se på, frågan är hur bra de är?
Blir dock inget köp för mig, mina Sennheiser har fungerat bra och håller nog ett par år till

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

jag kör med creative fataility lurrar och är väldigt nöjd men då mionix gör väldigt bra möss så kan detta definitivt bli ett köp efter att man har läst ljud recensioner om lurrarna också

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Avstängd

en välldigt snygg.. och en välldigt ful
för alla smaker alltså:)

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga, skulle de bara kostat kring 900 kronor istället så kanske det hade blivit ett köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Riktigt snygga, skulle de bara kostat kring 900 kronor istället så kanske det hade blivit ett köp.

"Det nya headsetet kommer i färgerna svart och vitt och ska finnas till försäljning i november. Priset beräknas hamna på cirka 599 kronor inklusive moms."

Du tillhör en av de få som vill betala extra för saker o ting

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk

Snälla peta ut Siberia i allt, är rätt less på en del människor jag känner (100% CS och noll om allt annat...) som säger att Siberia är världens bästa headset på alla vis.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
"Det nya headsetet kommer i färgerna svart och vitt och ska finnas till försäljning i november. Priset beräknas hamna på cirka 599 kronor inklusive moms."

Du tillhör en av de få som vill betala extra för saker o ting

Skulle personligen också hoppats på det. Självklart att dom presterar 400 kr bättre med. Lurar i 500 kr klassen duger inte till alla

Permalänk

Finns det pengar i plåskan så blir det lätt ett köp, riktigt snygga ju.
Sitter med ett par Koss SB49, riktig besvikelse ingen bas allt i lurarna och sissodär mellan register..DÅLIGT koss, BRA Mionix

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

Om deras nya headset håller samma standard som deras möss så kanske jag köper ett, men jag väntar nog tills jag kan prova ett par innan jag beslutar mig.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
"Det nya headsetet kommer i färgerna svart och vitt och ska finnas till försäljning i november. Priset beräknas hamna på cirka 599 kronor inklusive moms."

Du tillhör en av de få som vill betala extra för saker o ting

Precis som Infinity_90 skrev tycker jag att de är lite för billiga, och skulle hellre se att de var 300-400 kronor dyrare. Sjävklart ska de då också prestera som andra headset i den klassen.

Mitt Steelsounds 5H V2 börjar bli gammalt, men det köpte jag för omkring 90 € och ja.. jag vill inte "köpa ner mig".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Precis som Infinity_90 skrev tycker jag att de är lite för billiga, och skulle hellre se att de var 300-400 kronor dyrare. Sjävklart ska de då också prestera som andra headset i den klassen.

Mitt Steelsounds 5H V2 börjar bli gammalt, men det köpte jag för omkring 90 € och ja.. jag vill inte "köpa ner mig".

Razer Megalodon kanske?

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem

Såg okej ut, dock tycker jag de här var snyggare.

Har också funderat på trådlöst, t.ex. något par Sennhesier, fast de är inte direkt snygga (enligt mig då).

Får fundera ett tag till, har ändå inte riktigt pengarna nu...

Permalänk
Medlem

vafan? sluta härma siberia nu...