Asus roadmap för Eee PC läckt

Permalänk
Medlem

Med dom priserna som börjar bli och storleken så är ju en beggad X-series Thinkpad mer lockande. Då får man ju dessutom en trackpoint som är ett måste imho.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Har nyss köpt en 1005HA-H, fin maskin och jag är nöjd med den. Övervägde att vänta tills netbooks med ION chipsetet skulle börja dyka upp men när jag såg vad priset skulle hamna på övergav jag snabbt den tanken.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Med dom priserna som börjar bli och storleken så är ju en beggad X-series Thinkpad mer lockande. Då får man ju dessutom en trackpoint som är ett måste imho.

Och batteriet?

Permalänk
Medlem

Finns inte dom första Asus Eee datorerna i lager hos några butiker längre? Börjar bli smått intresserad av att ha en sån på bussen eller i plugget

Dom får annars gärna skapa en 1500kr dator som är lite starkare än första eee datorn. Men drömma kan man ju...

Permalänk
Avstängd

Inga nya 9" (!)
Är sugen på att byta min EEEPC 1000h mot en 9"

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Nu är jag inte insatt i exakt vad som definierar en netbook, men när det börjar se ut som i denna nyhet så har åtminstone jag svårt att se varför de ens behöver en egen kategori istället för att klassas in under vanliga laptops.
Känns nästan som en ursäkt för att få sälja bärbara datorer med XP då MS mig veterligen sagt nej om färdiginstallerat XP på "större" datorer.

Aja, priset på dessa är i överkurs i förhållande till prestandan så måste jag köpa bärbart så blir det inte en dyr EeePC när jag kan köpa valfri laptop för samma pris.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att de riktigt små och billiga netbooksen är borta är pga nedan.

Citat:

Processorjätten Intel och mjukvarujätten Microsoft lossar en del på tyglarna och godkänner upplösningen 1366 x 768 pixlar.

Industrijättarna Intel och Microsoft har regler för vilka bärbara datorer som får kallas för netbook. Anledningen till detta är att Intel är oroliga över att de små och oftast billiga bärbara datorerna kannibaliserar på försäljningen av traditionella budgetmodeller, medan Microsoft inte har någon lust att skeppa fler lågt prissatta operativsystem än nödvändigt.

http://www.sweclockers.com/nyhet/9636-intel_och_microsoft_god...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1