Permalänk
Hedersmedlem

Asus UL30 - 12tim batteri :)

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

löjligt lik en macbook unibody var den iaf

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

Drygt 7 000. Hm, lockande! Tänk om de släpper en variant med ett litet grafikkort också...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllO
Drygt 7 000. Hm, lockande! Tänk om de släpper en variant med ett litet grafikkort också...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=470855

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468267

Finns från andra märken än så länge men kanske kommer.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Jag som nästan bestämt mig för en acer timeline, så dyker denna upp.
Verkar mycket intressant, och jag skulle välja en Asus framför en Acer alla dagar i veckan.
Svårt att hitta någon info om den dock....här finns åtminstone lite fler bilder:
http://www.amazon.com/ASUS-UL30A-X2-13-3-Inch-Light-Laptop/dp...

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468282

Ser onekligen intressant ut. SU7300 är väl en dual-core?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Någon som är helt hundra på vad det är för slags skärm? Med tanke på utlovad batteritid borde det väl rimligtvis vara en LED-skärm? Blev dock lite tveksam när det står specat så här på Dustin:

"13.3" WUXGA LCD, 1366 x 768 bp"

En annan mer generell fundering som dök upp, Vista 32bit är ju installerat vid leverans, men när det sedan blir dags för uppgradering till Win7, kan man välja 64bit istället för 32? Om inte så känns det riktigt fattigt.

Permalänk
Medlem

Har oxo tittat på timeline , men nu blir valet svårare och svårare

The ASUS UL30A is a highly capable multimedia entertainer while on-the-move. It features a 13.3-inch LED-backlit HD high definition display

Permalänk
Medlem

Jag är i samma sits som er. Tänkte slå till på en timeline när den kom med 2cd. Men vad tror ni. Visst verkar den här mer intressant än timelinen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zart
Jag är i samma sits som er. Tänkte slå till på en timeline när den kom med 2cd. Men vad tror ni. Visst verkar den här mer intressant än timelinen?

Jag kommer nog att köra på 1810 för att få ner storleken. Det är ändå samma prestanda och upplösning på skärmarna så varför ha större än nödvändigt?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Men jag hade tänkt att mig en 13" timeline med. Tror att en 1810 kommer att bli lite för liten när man ska sitta vid den och i långa pass. Fast jag vet inte riktigt, måste åka till någon butik och jämföra storlekarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zart
Men jag hade tänkt att mig en 13" timeline med. Tror att en 1810 kommer att bli lite för liten när man ska sitta vid den och i långa pass. Fast jag vet inte riktigt, måste åka till någon butik och jämföra storlekarna.

Jag tror som du, att 1810, eller tja allt under 13" blir för tröttsamt i längden.

Får se om det blir den här eller 3810, eller ingen alls Men just nu är det nog fördel Asus.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade jag varit ute efter en 13" så hade jag nog slagit till på Asusen, verkar rikigt läcker

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja klämma lite på den här för att se hur den känns. Främst är det vikt och DPI som kan vara av intresse.

Någon som vet var man kan få se en på riktigt eller någon här som har den och kan bidra med lite bilder.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk

den här var intressant
ger ett intryck av kvalitekänsla.. iaf genom att titta på bilderna..

tror ni att de kommer gå att kunna spela upp hd material på denna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djurparken23
den här var intressant
ger ett intryck av kvalitekänsla.. iaf genom att titta på bilderna..

tror ni att de kommer gå att kunna spela upp hd material på denna?

Gränsfall förmodligen, som acers timeline serie. Ev. kanske de nya med dubbla kärnor klarar det litet bättre.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Gränsfall förmodligen, som acers timeline serie. Ev. kanske de nya med dubbla kärnor klarar det litet bättre.

Nu är det ju dubbla kärnor på denna Asusen...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

vad tror ni om denna dator till vardagssurf, skolarbeten, lite spotify, youtube och film tittande?

Allt vardagligt utom spel typ..

Permalänk
Medlem

Helt sant, så med "de nya" menar jag alltså Acers liknande modeller, lite otydligt för den oinsatte. Med C2D istället torde dessa och den här (Asus ul30) vara ganska likvärdiga prestandamässigt. Därav den luddiga formuleringen.

Slutsats, förhoppningsvis.

EDIT: @djurparken23

Det bör inte vara några konstigheter. Med viss reservation för 1080p, som tidigare nämnts.

Permalänk

okej okej..
låter väldigt lockande..

att den har upp till 12h batteritid låter väldigt väldigt bra..

Permalänk
Medlem

12h ja ojoj det kan ju bara inte bli bättre än så, nu hoppas man bara på att det är bra byggkvalitet och bra komponenter och så
Jag tänkte ju först på timeline men nu är ju den här genast mycket intressantare!
Jag tror faktiskt jag tänker vänta hela hösten och kanske köpa en i vinter istället för då har förmodligen alla tillverkare hunnit släppa sina ULV laptops och först då kan man egentligen avgöra vilken utav de som är bäst tror jag!

Permalänk

jag tror jag ska köpa en direkt när den kommer ut

Permalänk
Medlem

Såg det här precis.

Citat:

* Om Vista-versionen är 32-bit kommer användare endast att få rätt till 32-bitsversionen av Windows® 7.

Lite surt, men om jag inte missförstått det hela så är minnesadressering i Win7 något förbättra jämfört med Vista iaf. Och något prestandamonster kommer ju aldrig den här raringen vara ändå..

Permalänk
Medlem

Ja, det var lite surt. Men jag kan få tag i en 64-bit från msdn. Men frågan är ju om det är värt att lägga in det? Blir det någon prestanda skillnad? För den här datorns totala minnesmängd lär ju inte bli så mycket mer än ramminnet? För grafikkortet lär ju inte ha allt för mycket. Så frågan är ju hur mycket man tjänar på att ha 64-bit :S

Permalänk

Denna ser ju riktigt intressant ut! Såna här specifikationer har väll mest funnits på ultra-portabla över 12k+ strecket förut?

Datorn ser lätt och liten ut, perfekt att ha som dator som man kan släpa runt på universitetet. Får bara hoppas att kvalitén är okej och att den verkligen håller 12 timmer i batteritid.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

En fråga. Har den en vga-port? På asus hemsida så står det ingenting om det, men på dustins sida står det att den har en 1 x D-sub mini. http://www.asus.com/websites/Global/products/8CwAK6XZ0pekc7aI... Är det inte en vga-port man ser där på sidan?

Permalänk
Medlem

Jo, den verkar helt klart ha en VGA-port. Bilder plus specen på Dustin tycker jag är nog övertygande.

Någon som har lagt en beställning förresten?

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara någon som har den i lager just nu

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett mail till dustin och frågade om när den kommer in i lager. Har inte fått något svar än. Jag var och tittade på bärbara idag och då när jag stod där så kändes 13" lite väl stort jämfört med 11". Men jag tror att det blev lite psykologiskt när den var ensam bland massa med 10" och 11". Gick till ett par 15" och då kändes 13" genast betydligt mindre.