EVGA lanserar hårdvara för 4-vägs SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amodestproposal
Håll dig till ämnet tack. Vad gör du på en hardvarusida om du inte tänder på hårdvara... Snacka om VRICKAT!

Jag behöver ingen flickvän då jag har bättre relationer till hårdvara!

YES!

ROFL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Sist jag såg tester på tri-sli så var det Knappt bättre än vanlig sli.. Varför ta fram 4 vägs sli när folk inte ens gått över till 3 än...

Enligt min teori är det lättare att skala 4 GPU:er än 3 ^^

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det här är heeeeeelt meningslöst? Istället för att göra något dubbelt så bra så gör man det dubbelt så stort. Varför gör man inte så här varje gång man vill ha något bättre? Jo, för att det är puckat.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Bara jag som tycker att det här är heeeeeelt meningslöst? Istället för att göra något dubbelt så bra så gör man det dubbelt så stort. Varför gör man inte så här varje gång man vill ha något bättre? Jo, för att det är puckat.

Det är nog flera av oss entusiaster som skulle vilja fylla en sån här bräda med 4-8 grafikkort och ställa på något mycket svalt ställe och låta den folda 24/7.

Om du vill se något meningslöst så kolla på detta kort: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=3OXEUQmsHmmewEyu&temple...
Kostar typ 11 000kr.

Permalänk

Om man köper lite dyrare moderkort så som Foxconn Quantum Force F1 som en vän till mig har. Han kör 4x ATI HD4890 alla på PCI-E 16x så det ha funnits länge men moderkorten är riktigt dyra om man ska ha 16x på alla portar. Sen är det möjligt att man måste ha en aning större chassi

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det är nog flera av oss entusiaster som skulle vilja fylla en sån här bräda med 4-8 grafikkort och ställa på något mycket svalt ställe och låta den folda 24/7.

Om du vill se något meningslöst så kolla på detta kort: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=3OXEUQmsHmmewEyu&temple...
Kostar typ 11 000kr.

Haha Det kan man ju typ få 3 st GTX 285'or för

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
nån mer än jag som tyckte moderkortet påminde lite om lego...

http://sweclockers.com/imagebank/200909/TmpphpuG4Utc001.jpg

tänkte mest på kylaren runt processor sockeln

haha trodde det var en bild på lego konstruktion på ett moderkort först xD

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149

Om du vill se något meningslöst så kolla på detta kort: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=3OXEUQmsHmmewEyu&temple...
Kostar typ 11 000kr.

Kortet är knappast menningslöst då det uppfyller sitt syfte.
Att den kostar är en helt annan vända.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Kortet är knappast menningslöst då det uppfyller sitt syfte.
Att den kostar är en helt annan vända.

Meningslöst i och med att kortet är gammalt redan, inget DX10 stöd blandannat vilket är dumt när DX11 strax sätter igång.

Jag hade gärna haft en dock.

Permalänk
Medlem

har säkert blivit frågat förut, men känns lite väl segt att kolla igenom 4 sidor

vad ska man ha 7 grafikkortskontakter till om man "bara" kan köra SLi med 4?
visst, man kan ju köra i små PCI-E 1x och annat i kontakterna även fast dom är längre än kontakten på kortet. men tycker dom borde ha haft iallafall 2st gamla PCI portar, dom kommer ju ofta lätt till användning.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
har säkert blivit frågat förut, men känns lite väl segt att kolla igenom 4 sidor

vad ska man ha 7 grafikkortskontakter till om man "bara" kan köra SLi med 4?
visst, man kan ju köra i små PCI-E 1x och annat i kontakterna även fast dom är längre än kontakten på kortet. men tycker dom borde ha haft iallafall 2st gamla PCI portar, dom kommer ju ofta lätt till användning.

Du kan stoppa in alla PCI-e kort vart som helst i chassit, du är inte låst till att placera något kort. Finns blandannat ljudkort, lagringskontroller och liknande att montera i PCI-e-platserna. Vid foldning så bör det gå finfint att stoppa i 7st grafikkort och folda med samtliga, foldningen är inte beroende av CF/SLI.