Noctua uppdaterar NH-U12P

Permalänk
Melding Plague

Noctua uppdaterar NH-U12P

Kylningsexperterna hos Noctua ger den populära processorkylaren NH-U12P stöd för kommande sockel LGA 1156.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte mycket förändring, men varför ändra på ett vinnande koncept!

Permalänk
Medlem

Har undrat en tid nu om dessa kylare som väger uppemot 1Kg eller som C M´s V10 som väger 1.2Kg inte knäcker moderkortet?

Det verkar inte vara riktigt säkert.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk

Så det är ingen skillnad mot den gamla för 1366.. om man ska använden den bara till sockel 1366? Jag kan lika gärna köpa en Noctua NH-U12P SE 1366?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behemoth85
Så det är ingen skillnad mot den gamla för 1366.. om man ska använden den bara till sockel 1366? Jag kan lika gärna köpa en Noctua NH-U12P SE 1366?

ja men du saknar ju anordningen för att fästa den i lga1156

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
ja men du saknar ju anordningen för att fästa den i lga1156

OK, men det klarar jag mig utan. Funderar nämligen på att slå till på en Noctua cpukylare till min i7 som sitter i sockel 1366!

Permalänk

600kr är riktigt överkomligt om de skickar med två st. av sina fläktar också. De gör ju bland de mest tystgående fläktarna på marknaden och om man skall köpa fläktarna enskilt så går de ju på runt 200kr styck.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Mkt bra pris

Då är kylare vald till mitt framtida datorbygge i vinter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
600kr är riktigt överkomligt om de skickar med två st. av sina fläktar också. De gör ju bland de mest tystgående fläktarna på marknaden och om man skall köpa fläktarna enskilt så går de ju på runt 200kr styck.

Håller med helt här
Jag skulle kanske tillochmed ta bort en och sätta den som chassi fläkt eftersom de
redan med en kyler riktigt bra.

200sek för kylarn och 200+200sek för fläktarna, låter grymt rimligt

Permalänk

Nu skulle det vara mysigt med lite mer info om DH-14 också.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

kan man inte köpa fästanordningar löst? för mig som redan har kylaren menar jag...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Har du redan kylaren och köper antingen en i5 eller i7 så får du det nya fästet gratis.

http://www.noctua.at/main.php?show=nm_i3_upgrade_order&setlng...

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=421586

klår de flesta kylarna i diverse tester. kostar mindre gör den också.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=421586

klår de flesta kylarna i diverse tester. kostar mindre gör den också.

Den kostar bara lite mindre men har ingen fläkt, Noctuan har 2 av de bästa på konsumentmarknaden. Sen verkar den inte heller ha stöd för lga 1156 än vilket är poängen med den här nyheten.

Ontopic: Kom uppgraderingen med 2 fläktar nu eller har jag missat den tidigare? Noctuans svaghet har väl lite varit priset, men med 2 fläktar (jag har testat flera olika fläktar och tycker Noctuan låter minst för hur bra den klarar kyla, med försök att vara opartisk) så kan jag nog tycka att den är prisvärd för den som vill ha en bra luftkylare i datorn.

Permalänk
Medlem

Köpte en NH-U12P för någon vecka sedan, gillar kvliteten

Men snacka om larviga de är på kylpaste tuben, drog
av plasten och såg att det var skit lite i den

Tur att man köpte med en tub arctic silver 5 (skulle ha haft mx men den va slut)

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Nu skulle det vara mysigt med lite mer info om DH-14 också.

Agree.

Permalänk
Medlem
Citat:

Noctua NH-U12P SE2 ska finnas i butiker inom kort och beräknas kosta motsvarande cirka 600 kronor inklusive moms.

Synd att den kostar 783 kr på inet...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!