Dubbelt upp i chassiväg från Lian Li

Permalänk
Melding Plague

Dubbelt upp i chassiväg från Lian Li

Den välkända chassitillverkaren Lian Li inleder september månad med två nya datorlådor i lättmetall.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tycker inte de chassina tillför något nytt.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser väldigt plastigt ut för att vara Lian Li.

Permalänk
Medlem

Varför 5 st 5,25"? Tycker som Dassh förövrigt.

Permalänk
Medlem

Varför skall Lian Li sabba sina snygga chassin med blått ljus och rundade kanter..?!

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0dy
Varför skall Lian Li sabba sina snygga chassin med blått ljus och rundade kanter..?!

Håller med 100%, de är inprincip de ända chassi som inte ser fjantiga längre och sen så förstör dom de.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Håller med 100%, de är inprincip de ända chassi som inte ser fjantiga längre och sen så förstör dom de.

Nu har ju faktiskt Lian li ett antal andra chassin UTAN ljus o.s.v., sluta klaga vetja.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Gillar inte att fronten har ett öppet hål till fläkten och således till chassits insida, då det förmodligen släpper igenom en hel del oljud.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Avstängd

Å andra sidan slipper man kanske oljudet när fläkten ska dra luft genom det ofta stansade gallret i chassit.

Permalänk
Medlem

Här kommer referenschassit till Lancool Dragonlord K56, varför någon skulle betala 1900 kr istället för 600 bara för att chassit är av aluminium är för mig en gåta.

Karate Taco: Har man tyst kylning och upphängda diskar så är det inte mycket ljud som läcker ut, däremot så är det nog en avsevärd skillnad i temperaturen mot chassin med stängd front.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

alla deras chassien ser ju lika dana ut.

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Varför 5 st 5,25"? Tycker som Dassh förövrigt.

För oss som vill ha platser för hårddisk-rack är det väldigt trevligt, mina 6 hårddiskar tar upp 4st 5,25". Hade gärna velat ha mer, men större chassin är tyvärr oftast antingen snordyra, högljudda eller hiskeligt fula. Eller alla tre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0dy
Varför skall Lian Li sabba sina snygga chassin med blått ljus och rundade kanter..?!

Håller klart med när jag sitter vid datorn åså vill jag väl ha det tyst och mörkt och inte någon julstämmning häller.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vad är det som skiljer dessa mot PC-7F/PC-60F?? Har det sistnämnda och är kalasnöjd med det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Vad är det som skiljer dessa mot PC-7F/PC-60F?? Har det sistnämnda och är kalasnöjd med det.

_LÄS_ nyheten?!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Vad är det som skiljer dessa mot PC-7F/PC-60F?? Har det sistnämnda och är kalasnöjd med det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jilted82
_LÄS_ nyheten?!

Har du läst den?
De chassin nussse skrev om var utan N på slutet i beteckningen... Och det nämns inget om dessa i artikeln.

pc-a05N är också ett nytt chassi och det som skiljer sig från den tidigare revisionen i det fallet är att toppen går att skruva bort och att hårdiskburen har förändrats

Edit: samt att täckplåtarna över pci-platserna är perforerade

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

Lian Li hoppar på neonljus-vågen...5 år för sent...kanske bara är jag men massa lysrör och lysdioder i chassit känns så himla 2004. Fast kanske jag som blivit äldre och vuxit från det...

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Vad är det som skiljer dessa mot PC-7F/PC-60F?? Har det sistnämnda och är kalasnöjd med det.

Jag antar att versionerna med N i beteckningen är gjorda av lättmetall medan de andra är utav aluminium.

Har för övrigt PC-7F som jag är väldigt nöjd med. Fläkten i fronten lyser inte så starkt och jag tycker att det ger ett behagligt blått sken. Annars kan man alltid byta ut fläkten.

Permalänk
Medlem

Nej den ger ett trevligt ljus. Brukar normalt avstå från fläktar etc med ljus men denna har fått sitta kvar.

Toppen på PC-60F går att skruva av om man så vill. En mycket trevlig detalj som fler chassin borde ha. Inga problem om man ska mecka eller modda chassit. Ända jag kan komma på just nu som är lite negativt är att det inte är tillräckligt djupt så en 360-radda får plats i toppen. Men å andra sidan får den utan problem plats baktill om man monterar den på mittenfläktplattsen. Då sticker den inte över chassit samtidigt som det finns gott om luft nertill.

Tycker det är kalas att den har 5 stycken 5,25"-platser. Skulle jag köra vatten i den blir det en vattentank, en kontrollenhet, en dvd-brännare och en ett vattenblock för hårddiskarna (tar två platser).

Kan verkligen rekommendera detta (och med största sannolikhet de nya) dessa chassin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltid lika välstädat och snyggt

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muji
Jag antar att versionerna med N i beteckningen är gjorda av lättmetall medan de andra är utav aluminium.

Har för övrigt PC-7F som jag är väldigt nöjd med. Fläkten i fronten lyser inte så starkt och jag tycker att det ger ett behagligt blått sken. Annars kan man alltid byta ut fläkten.

Nej N betyder uppdaterad version av chassit. Pc-05N är en uppdaterad version av PC-05 t.ex.

Permalänk
Medlem

Framgår det vad som är nytt då?? Kunde inte se nått iaf vid en snabbtitt

Visa signatur
Permalänk

varför inte eloxera insidan oxå ... ?

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Medlem

Inte helt olik ANTEC sonata förutom att fläkten sitter framför hårddiskarna och nätagget därnere som på Antec Threehundred.
Antar att långa grafikkort får plats i denna lådan, tro?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1