Raptor Gaming bantar spelmus

Permalänk
Melding Plague

Raptor Gaming bantar spelmus

Tyska Raptor Gaming inviger hösten med en ny mus för datorspelare, men denna gång handlar det inte om en uppsjö av finesser.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vänster o höger knapparna påminner extremt mycket om Razers möss.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Vänster o höger knapparna påminner extremt mycket om Razers möss.

Håller med om det. Såg först ut som en billig Razer mus.

Undra vad som motiverar priset på 350 svenska riksdaler?

Permalänk

Ser ut som en bantat Copperhead.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrid klara mig utan backa-knappen på sidan av musen. Vart beroende av den sen jag skaffade MX500 för 5-6 år sen. Dels använder jag den alltid för att backa med (internet och windows) dels så använder jag den i spel (i de som tillåter det).

Men finns säkert de som bara vill ha 2 knappar och en scoll.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Skulle aldrid klara mig utan backa-knappen på sidan av musen.

Instämmer helt.

Permalänk
Medlem

Framförallt bakåt, även frammåt är så otroligt nyttiga knappar. När man bantar ska man inte banta bort allting, utan lagom mycket. Denna musen blev för mycket.

Permalänk
Medlem

Hahaha, 350 spänn för en mus utan sidoknappar? Vad finns det för anledning att köpa denna över en Ms 3.0

Permalänk
Medlem

Ni som säger att ni inte klarar er utan backa knappen: Det gör ni visst. Jag var själv en inbiten MX518 användare, men efter ett kabelglapp jag inte lagat än på flera månader så har den hamnat på hyllan och ersatts med en helt oformad mus, med 2 knappar + scroll. Jag överlever faktiskt, fast man får lite ont i handleden...

OnT: Även jag tycker att de skalat bort lite för mycket, men kan säkert duga som kontorsdatormus för den prismedvetna gamern

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

twå knappar och scroll är det enda man behöver allt annat är överkurs

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akeripper
twå knappar och scroll är det enda man behöver allt annat är överkurs

Behöver ja, men är grymt mycket skönare med bak och framåt knappar.

Permalänk
Medlem

Bakåt- och framåtknappar?
Mouse gestures? När ska MS implementera det i windows?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Bakåt- och framåtknappar?
Mouse gestures? När ska MS implementera det i windows?

Det är väl enkelare och bättre att ha ett tredjepartsprogram för detta? Hur ofta använder du Windows Movie Maker eller det inbyggda DVD-brännarprogrammet?

Microsoft ska göra operativsystem, visual studio, office, bättre browser än IE6. Resten kan de släppa.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Finns det något som man kan använda övergripande i hela windows då? Att det finns i tex opera och firefox vet jag ju och det används flitigt, men om jag exempelvis vill öppna ett nytt dokument i word/openoffice? (Med reservation för att jag inte har senaste versionen av openoffice.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Finns det något som man kan använda övergripande i hela windows då? Att det finns i tex opera och firefox vet jag ju och det används flitigt, men om jag exempelvis vill öppna ett nytt dokument i word/openoffice? (Med reservation för att jag inte har senaste versionen av openoffice.)

öhm, när jag körde med Logitech Setpoint så fick ju fram-och-bak knapparna just den funktionen i allt som det finns till, utforskaren, webbläsare är vad jag minns iaf. Men det fungerade säkert till mer, annars skulle jag nog kommit ihåg att det inte gjorde det

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

ser nästan exakt ut som en razer krait utan "ljusbanorna" på sidan och plus den när lilla knappen i mitten :s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
öhm, när jag körde med Logitech Setpoint så fick ju fram-och-bak knapparna just den funktionen i allt som det finns till, utforskaren, webbläsare är vad jag minns iaf. Men det fungerade säkert till mer, annars skulle jag nog kommit ihåg att det inte gjorde det

Fast jag menade mouse gestures. Höger musknapp och dra musen uppåt för att öppna ett nytt dokument. Högre knapp och neråt för att stänga aktuellt dokument. Höger knapp och vänster eller höger för bakåt eller framåt. Höger knapp upp-ner-upp för "refresh" osv... Det behövs verkligen inte mer än 3 knappar (inkl. scrollhjulet) för "normalt" användande om man har stöd för mouse gestures. För en hardcore gamer är det klart att man kanske vill ha fler knappar, men denna musen kanske inte i första hand riktar sig till sådana?

Permalänk
Medlem

"Tyska Raptor Gaming inviger hösten med en ny mus för datorspelare"

Ganska tydligt en mus för datorspelare och inte andra användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Fast jag menade mouse gestures. Höger musknapp och dra musen uppåt för att öppna ett nytt dokument. Högre knapp och neråt för att stänga aktuellt dokument. Höger knapp och vänster eller höger för bakåt eller framåt. Höger knapp upp-ner-upp för "refresh" osv... Det behövs verkligen inte mer än 3 knappar (inkl. scrollhjulet) för "normalt" användande om man har stöd för mouse gestures. För en hardcore gamer är det klart att man kanske vill ha fler knappar, men denna musen kanske inte i första hand riktar sig till sådana?

mhm, det missade jag. Fast som Katkusen säger, den är faktiskt gjord för spelare.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10