Permalänk
Avstängd

BenQ G2420HD - Tråden

Några som har eller har sett G2420HD?

Är den något att ha? Låter väldigt billigt med 1790:-. För billigt?

Hur är färgerna jämfört med andra TN-skärmar?
Hur är skärmen rent allmänt?

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på att veta hur denna skärm presterar.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en för 2 dagar sedan, kan inte bli mer nöjd faktiskt !
Bytte från en Hyndai d90+ tror jag den hette, men vilken skillnad i bild.

Asså denna skärm är galet nice för priset, innan jag köpte den kollade jag en massa reviews bla på youtube + massa andra datorsidor.

KÖP KÖP KÖP !!!!!!!

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

Beställde precis 2st

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Du kommer inte bli besviken !

*daevilb*
Kom med ditt utlåtande efter du fått hem skärmarna.....

Mvh Tompa

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Avstängd

Finns det jack för hörlurar på sidan?

Permalänk
Medlem

fick nyss hem min, helt underbar! ja det finns hörlursutgång

Permalänk
Avstängd

Nu har jag beställt skärmen. Den är nog här på onsdag. Skriver omdöme när jag fått den.

Permalänk
Medlem

beställde också hem en..

Permalänk
Medlem

sitter också med en är mer än nöjd kan jag säga. 1795kr är inget att gapa över höhö

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk

funderar på att köpa en, hur pass är den för spel såsom wow och cs?:)

Permalänk
Avstängd

Ingen skärm här idag?
Hoppas den kommer imorgon. Ingen som har skärmen som kan lägga upp lite bilder så länge?

Permalänk
Medlem

Min ligger på posten, väldigt imponerad på hastigheten.

Väntar på att kärringen kommer hem så ska jag ta bilen och plocka upp den, sen testa ikväll.. Ett par första tankar kommer också senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobitunnan
funderar på att köpa en, hur pass är den för spel såsom wow och cs?:)

Klockren att lira cs på tycker jag, lättare att panga hs nu
Ingen ghostning eller nått annat otrevligt.... Kan inte finnas en bättre skärm för denna peng !

BenQ = Privsvärt !

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem den.
Den är ikopplad.

Och jag är lyrisk. Bilden är helt underbar.
Har ingenting att klaga på.

Förresten någon som vet varför det är en 3.5mm ljudutgång på sidan? Hur får jag ljud till skärmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeridox
Nu har jag fått hem den.
Den är ikopplad.

Och jag är lyrisk. Bilden är helt underbar.
Har ingenting att klaga på.

Förresten någon som vet varför det är en 3.5mm ljudutgång på sidan? Hur får jag ljud till skärmen?

Du måste köra HDMI eller full DVI och grafikkortet måste ha stöd för ljud.

Permalänk
Medlem

Kan någon som har monitorn ta ett kort bredvid en crt skärm för att att kolla input lag? Skulle uppskattas väldigt mycket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
Kan någon som har monitorn ta ett kort bredvid en crt skärm för att att kolla input lag? Skulle uppskattas väldigt mycket!

Ta ett foto på inputlag?
Det skulle jag vilja se

Behöver nog en helvetes filmkamera för att klara det, om ens det skulle funka, tvivlar på´t.

Du bör nog stå bredvid och kika över axeln eller spela "skärmen" själv för att hitta/se det, i verkligheten alltså.

Permalänk

beställde en sån igår. är påväg till min hämt butik nu kan också meddela ikväll va som tycks om den

Visa signatur

APPLE iMac 21,5" ME087S/A
Iphone X 64 gb black
Apple Watch series 3 spacegrey
xbox one x 1 tb
dell xps 15z

Permalänk
Avstängd

Har fått min nu.

Mycket bra bild. Det är sanslöst vad skärmarna utvecklats. Mitt första intryck är att jag absolut kan rekommendera den.

Riktigt skönt med 16:9.

Permalänk
Medlem

Är det matt eller blank bildyta på den här skärmen?

Visa signatur

"The only true currency in this bancrupt world is what you share with someone else when you're uncool"
-Almost famous

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creosote
Är det matt eller blank bildyta på den här skärmen?

Matt

Permalänk
Medlem

Mitt paket har kommit..

2 st skärmar skall monteras ikväll ! ..

jag ska ta bilder och lägga upp så ni får se mitt nördrum! haha

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

ÄR lite sugen på den med men min fråga är har den AMA?

för dom som inte vet vad AMA är:

AMA Z technology uses two steps to effectively counter ghosting problems. The first step is to reduce the grey-to-grey response time using AMA technology, and the second step is to eliminate the artifacts present on hold-type displays due to the human visual system?s smooth pursuit tracking by inserting a black frame between each motion frame."

ska användas enbart till spel!

Permalänk

Jag har använt skärmen i en vecka nu och den har funkat bra förutom en grej.

När jag spelar eller ser på video kan jag ibland se varenda pixel för sej, det ser ut som ett nät nästan. Det händer oftast vid långsamma svepande rörelser. Jag kan också se effekten om jag rör huvudet från sida till sida. Effekten är tydligast på matta brunaktiga ytor.

Har testat de flesta olika inställningarna och även en annan källa(bärbar) men samma effekt.

Kan det va så här på alla skärmar men det bara är jag som tänker på det? Eller har jag en defekt skärm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Ta ett foto på inputlag?
Det skulle jag vilja se

Behöver nog en helvetes filmkamera för att klara det, om ens det skulle funka, tvivlar på´t.

Du bör nog stå bredvid och kika över axeln eller spela "skärmen" själv för att hitta/se det, i verkligheten alltså.

För att kolla input lag, kör till exempel 3dmark, klona bilden över två skärmar, en CRT och LCD skärm (G2420HD i detta fallet) och tag ett kort på båda skärmar (i samma kort), jämför sedan hur många frames (om några) som LCD skärmen faller efter CRT skärmen. See till att du tar kort nån gång under testet där du har 60+ frames. Om någon som har tillgång till en CRT skärm skulle jag och säkert många andra vara mycket tacksamma!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
För att kolla input lag, kör till exempel 3dmark, klona bilden över två skärmar, en CRT och LCD skärm (G2420HD i detta fallet) och tag ett kort på båda skärmar (i samma kort), jämför sedan hur många frames (om några) som LCD skärmen faller efter CRT skärmen. See till att du tar kort nån gång under testet där du har 60+ frames. Om någon som har tillgång till en CRT skärm skulle jag och säkert många andra vara mycket tacksamma!

För att kunna ta bra sådana bilder lär du ha en rätt bra kamera och kort slutartid.

edit: Inte vad en fotograf kallar rätt bra utan vad en vanlig svensson skulle kalla för rätt bra.

Permalänk
Medlem

Hur ser stativet ut?
Går det att ta loss?
Någon som vet om det finns väggfäste?

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Hur ser stativet ut?
Går det att ta loss?
Någon som vet om det finns väggfäste?

Det är som en oval platta (28cm bred, 17 lång), ja den är löstagbar, vet inte om det finns något väggfäste.

I övrigt, helv*** va folk köper sånna här då

Är jag retard eller, finns ju en ljud ingång på sidan. Nu blir det till att köra PS3 på skärmen!

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk

har precis fått hem min och kopplat in den och de är hur gött som helst att lira 360 på den och jävla bra skärm och snorbilligt

Visa signatur

APPLE iMac 21,5" ME087S/A
Iphone X 64 gb black
Apple Watch series 3 spacegrey
xbox one x 1 tb
dell xps 15z