Permalänk

Senaste gärningen.

Funderade på om det kanske behövdes en tråd där man tömmer vad man gjort under dagen eller lite längre tillbaka i tiden.
Ungefär som senaste köpet.

Med gärning menas inte projekt som varit planerade eller mer långdragna projekt utan snarare "idag bytte jag däck på bilen" eller "i går målade jag om hallen" samt kommentarer till detta. Helt enkelt lite småfix som inte behöver en egen tråd och som man vill dela med sig av.

Lånade konceptet från Elektronikforumet.

Bilder är ju såklart välkomna. I Lagom storlek. Postar du bilder undvik sidor med reklam och bilder över 1000pix i bredd.

Får väl börja för att få fart på tråden.

Tog hem lite rör för at lägga kabel i mellan huset och garaget för att gräva ner i helgen eller under veckan.
tog samtidigt 24m Slang för att säkert kunna så signalkablar och tp kablar till garaget på ett smidigt sätt. Så det är vad jag har för mig den närmaste tiden iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jaså? Det är det du påstår Jag tror nog att du skall snylta fiber från grannen . Verkar ju mest troligt eftersom det är billigast.

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

Hoppas detta kan räknas in som dagens gärning annars säg till.

Jag fick lite trevliga paket igår, så stort sett hela kvällen gick åt att sätta ihop detta.

OBS: Kablarna är inte fixade än Och bilden är tagen på kvällen med dåligt ljus.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

Tog en lite paus från matten för att slappa på sweclockers, snart ska jag fortsätta nöta...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
http://i212.photobucket.com/albums/cc168/Evil_AnAnAs/SSL12241...
Tog en lite paus från matten för att slappa på sweclockers, snart ska jag fortsätta nöta...

Hehe, samma sak här då

Sitter dock och nöter basårsmatte eller vad man ska säga

Lite OT. Funderar väldigt starkt på att söka elektro nästa år när jag gått ut basåret på lindholmen. Är du nöjd med programmet?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Hehe, samma sak här då

Sitter dock och nöter basårsmatte eller vad man ska säga

Lite OT. Funderar väldigt starkt på att söka elektro nästa år när jag gått ut basåret på lindholmen. Är du nöjd med programmet?

Klart du ska läsa elektro! Då får du slita som ett djur med matten samt du kommer ha bra förutsättningar för att bli en jävel på att häva öl (elektro är ju ändå mästarna på det;))

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Har installerat ljud i min Citroën C1 under den senaste veckan.

Istället för att lägga in bilder och text så klistrar jag in länkar till min blogg där allt finns;

Del 1
Del 2

Låter skitbra och nu är Kenwooden beställd.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Har installerat ljud i min Citroën C1 under den senaste veckan.

Istället för att lägga in bilder och text så klistrar jag in länkar till min blogg där allt finns;

Del 1
Del 2

Låter skitbra och nu är Kenwooden beställd.

Dragster Audio säger du. Vän med Stoffe månntro?

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Dragster Audio säger du. Vän med Stoffe månntro?

Haha, vem annars?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Haha, vem annars?

Tittade lite på din sida och såg nu att det är några bekanta ansikten där. Hulebäck kanske?

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
http://i212.photobucket.com/albums/cc168/Evil_AnAnAs/SSL12241...
Tog en lite paus från matten för att slappa på sweclockers, snart ska jag fortsätta nöta...

Kill it whit FIRE!!!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
http://i212.photobucket.com/albums/cc168/Evil_AnAnAs/SSL12241...
Tog en lite paus från matten för att slappa på sweclockers, snart ska jag fortsätta nöta...

Ser kul ut med lite enkel matte Fast det blir ju visserligen bara roligare

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Skrev en lång lista, sen raderade jag allt..

Fan allt jag gör är skittråkigt..

Gjort massa ärenden och handlat mat.

Sen ska jag dricka öl.

/ Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk

Vart och hämtade två portabla trafiklysen på vv även varit och dunkat i ett nytt batteri i båten och fixat så laddningen fungerar och skruvat dit generatorn igen.

Tog även rundan förbi 'nisses' och frågade om det var okey att hämta lite sand idagarna när man lagt rören.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

köpt mat och... ja inte så mkt mer, ska väll testa mitt bättre begagnade monoblock hade jag tänkt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Grävt ca 26m vallgrav

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
http://pici.se/pictures/bSZyCroIx.jpg

Grävt ca 26m vallgrav

Rädd för ryssarna?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Satte igång två satser glögg till jul - en traditionell med svagdricka som bas och en med björnbärsdricka. Får se hur det blir om 4-5 veckor. Det bubblar i alla fall för fullt i jäskärlen.
La också en massa frukt att dra i whisky till imorgon då jag ska göra julkakan. Bilder kommer imorgon när jag har gjort den.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Rädd för ryssarna?

Danskarna

Ska lägga ner 5x10 kvadrat kopparkabel till garaget och ett tomrör för att kunna dra dit ett gäng tp-kablar o lite signalkablar bla.

EDIT: Ryssarna?!!? hur kan du få för dig det? Jag bor ju i Sibirien ju.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Rädd för ryssarna?

haha, skulle vara bra kul om dom blev rädda för den där "vallgraven"

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Vart och hämtade två portabla trafiklysen på vv även varit och dunkat i ett nytt batteri i båten och fixat så laddningen fungerar och skruvat dit generatorn igen.

Tog även rundan förbi 'nisses' och frågade om det var okey att hämta lite sand idagarna när man lagt rören.

Antar att du tänkt på att lägga sand under rören också? Annars kan dem skavas sönder och grejer.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Antar att du tänkt på att lägga sand under rören också? Annars kan dem skavas sönder och grejer.

Jag jobbar på ett elföretag så därför jag får tag i både billig sand. rör och kablar för en summa som inte behövs nämnas.

Förläggde förrförra veckan 2st 3x240 strax under 500m kabel på ett jobb. så nog vet jag hur det är att jobba i gropen åt maskinisten och att förlägga kabel och anmärka på fel som begåtts Men bra att du påpekar om någon annan får en ide. därav sanden som sagt vill inte ha stenar som pajar rören/kablen efter något år.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jag jobbar på ett elföretag så därför jag får tag i både billig sand. rör och kablar för en summa som inte behövs nämnas.

Förläggde förrförra veckan 2st 3x240 strax under 500m kabel på ett jobb. så nog vet jag hur det är att jobba i gropen åt maskinisten och att förlägga kabel och anmärka på fel som begåtts Men bra att du påpekar om någon annan får en ide. därav sanden som sagt vill inte ha stenar som pajar rören/kablen efter något år.

Låter fint, bara såg att du skrev att du skulle "hämta sand efter att du lagt i rören"

Hehe, förresten har inte riktigt hängt med i ditt "bygge", ska du ha servrar och grejer i garaget eller?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
haha, skulle vara bra kul om dom blev rädda för den där "vallgraven"

Jag blev inte rädd!! bara o hoppa över

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Låter fint, bara såg att du skrev att du skulle "hämta sand efter att du lagt i rören"

Hehe, förresten har inte riktigt hängt med i ditt "bygge", ska du ha servrar och grejer i garaget eller?

Lungt blev lite luddet skrivet där.
Iaf så har jag borrat hålen i väggen och lagt in rören till garaget och påbörjat att lägga igen. dock blev det för sent för att hålla på med så har knappt hunnit täcka rören.

Nej jag har inte några datorer i garaget ännu har min prim/server i källaren då det känns säkrast och enklast om det skulle vara något plus att alla nätverkskablar är dragna dit så.

Nja tänkte mest vinna tävlingen snabbaste WAN och/eller LAN i garaget

The Sweeper x
: Hur vet du att jag inte har ett gäng apor som springer runt där och gömmer sig och skjuter ärtor med Digerdöden som gift?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Lagt igen allting som man grävt upp även lagt tillbaka plattorna. Dock får man väl ta och jämna till plattorna när all sand osv plattats till.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jobbade från 16:00 till 04:00... tänker aldrig någonsin diska igen så länge jag lever.

Permalänk

Kände ett brinnande behov av att göra en snabb genomgång av jerkbait rullen samt fixa öglorna på två beten. Det behovet kommer antingen från att jag ska fiska snart eller för att jag satt och pluggade krets analys...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Monterat hängrännor på sommarstuga. Vilket var lättare sagt än gjort när inte en enda vinkel är rät på ett gammalt hus...

Permalänk
Avstängd

Jag skickade pengar utomlands och man får hoppas att mottagaren ser det som en god/nyttig gärning.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!