Permalänk
Medlem

geil garanti???

har lämnat in min dator på rep 3 ggr moderkorten har krånglat hela tiden sista gången pajjade ram minnena pga moderkortet så dom blev utbytta för 11 mån till något annat märke och nu har ett av dom gått sönder.
nån som vet vad som gäller på garanti utbytta gerjor???

Permalänk
Medlem

såvitt jag vet så brukar garantin förnyas på de utbytta delarna så om du hadde 12 månader och dom gick sönder efter 3 så får du 12 månader från utbytestillfället.

inte säkert så dont hold it against me om jag är ute och cycklar

Permalänk
Medlem

det som var konstigt tycker jag att om man har ett par minnen med livstidsgaranti och dom byts ut mot nåra likvärdiga så borde det väl innefatta garanti tiden med.... ingen som vet säkert om man kommer måsta betala för nya eller inte???

Permalänk
Medlem

Det som gäller är att garantin gäller från dag 1, dvs inköpsdatumet som står på ditt kvitto, ifall affären väljer något annat så är det ren goodwill, tycker det låter jättekonstigt att den gått sönder så mycket, man börjar ju undra vad du har i din dator för övrigt, kanske borde byta nätagg då det kan vara boven i dramat

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

har för mig att Geil minnen har 5 år men är inte säker. kör själv ett par 1 giggare, den med kolfibersida. just med utbytta delar håller jag med suddigum om en del byts ut ska man ha ny garanti.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Det som gäller är att garantin gäller från dag 1, dvs inköpsdatumet som står på ditt kvitto, ifall affären väljer något annat så är det ren goodwill,

om du byter tex en processor som är 6 mån gammal och den nya har 12 mån garanti borde du få 12 mån garanti. fattar inte hur du tänker, utveckla.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

köpte allt från denna dator affär även nätagget köptes nytt därifrån och dom har kollat igen hela datorn och inte hittat nått mer fel än trasiga moderkort och nu var det bara ett ram minne som var trasigt. det som känns lite konstigt var att dom bara bytte ram minnen till ett annat märke som nu inte har samma garanti....

Permalänk
Medlem

finns det nåra minnen som har bara 1 års garanti???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
har för mig att Geil minnen har 5 år men är inte säker. kör själv ett par 1 giggare, den med kolfibersida. just med utbytta delar håller jag med suddigum om en del byts ut ska man ha ny garanti.

om du byter tex en processor som är 6 mån gammal och den nya har 12 mån garanti borde du få 12 mån garanti. fattar inte hur du tänker, utveckla.

-------------------------------
Simpelt, butiken lämnar 1 års garanti, sedan vad du har gentemot tillverkaren är en helt annan sak, då får man stå för skickandet till tillverkaren för egen hand, dvs stå för kostnad för eventuell frakt och liknande

Sen livstidsgaranti, det gäller under produktens förväntade livslängd, dvs, inte så länge du lever, eller så länge datorn lever, oftast brukar de använda 3 år som generell regel, men har varit med om att det gått längre också, men bara med corsair och kingston t e x

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
-------------------------------
Simpelt, butiken lämnar 1 års garanti, sedan vad du har gentemot tillverkaren är en helt annan sak, då får man stå för skickandet till tillverkaren för egen hand, dvs stå för kostnad för eventuell frakt och liknande

Sen livstidsgaranti, det gäller under produktens förväntade livslängd, dvs, inte så länge du lever, eller så länge datorn lever, oftast brukar de använda 3 år som generell regel, men har varit med om att det gått längre också, men bara med corsair och kingston t e x

det tänkte jag inte på. du har rätt, jag var ute och cyklade

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur