Svenska Qpad släpper gamingmus

Permalänk
Melding Plague

Svenska Qpad släpper gamingmus

Gamingföretaget Qpad slår sig in på ett nytt område med företagets första mus.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jaså Qpad var svenskt. Ser rätt skön ut

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Såg rätt nice ut.

Permalänk
Medlem

snarlik design som mx1100 vilket är en av dom skönaste möss min hand har tagit på

Permalänk

Ser ut att vara väldigt lik Steelseries Ikari. >_O

Permalänk
Medlem

Precis, och då jag har funderat på en Ikari så ser den här jäääkligt trevlig ut. Synd bara på scrollen... Fult och skulle skära med allt annat på min bänk som går i svart vitt.....

Permalänk
Hedersmedlem

Varför kommer det aldrig en vettig mus med sidoknapparna placerade så som MS sidewinder har dem, så mycket skönare :/

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Q-pad borde börja göra custom-tryckta musmattor igen... då hade jag förmodligen köpt en!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Qpad lol... trodde dom utvecklade egna produkter ???
Nu lanserar dom värsta oem musen.

http://www.hktdc.com/sourcing/company_product_detail.htm?comp...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TK-Guru
Qpad lol... trodde dom utvecklade egna produkter ???
Nu lanserar dom värsta oem musen.

http://www.hktdc.com/sourcing/company_product_detail.htm?comp...

Busted!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doggywrap
Ser ut att vara väldigt lik Steelseries Ikari. >_O

x2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TK-Guru
Qpad lol... trodde dom utvecklade egna produkter ???
Nu lanserar dom värsta oem musen.

http://www.hktdc.com/sourcing/company_product_detail.htm?comp...

HAHA ägda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Varför kommer det aldrig en vettig mus med sidoknapparna placerade så som MS sidewinder har dem, så mycket skönare :/

+1..Sidewindern har överlägst bäst placering av sidoknappar.Att inte någon annan har tagit efter är en gåta för mej.

För övrigt var priset för högt o den var för lik Ikarin vilket betyder att den går bort för mej.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Gigabyte, Trust, Asus, Razer, SteelSeries, Ace, Mionix, Cyber Snipa... Alla kör OEM och listan kan göras sjukt mycket längre, varför ska inte Qpad kunna göra det?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av in a bodybag
Gigabyte, Trust, Asus, Razer, SteelSeries, Ace, Mionix, Cyber Snipa... Alla kör OEM och listan kan göras sjukt mycket längre, varför ska inte Qpad kunna göra det?

Vilken Razer mus är OEM eller Roccat ? Alla gör väl inte det....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
+1..Sidewindern har överlägst bäst placering av sidoknappar.Att inte någon annan har tagit efter är en gåta för mej.

För övrigt var priset för högt o den var för lik Ikarin vilket betyder att den går bort för mej.

Därför att all inte har likadana tummar som sidewinder användarna.
Själv föredrar jag "klo" greppet som Razer och en del andra ergonomiska möss fordrar, men alla är inte komfortabel med det heller...... Köp det du tycker och marknaden styrs av vad man tjänar på... Denna musen blir dock inte långlivad i Skandinavien....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av in a bodybag
Gigabyte, Trust, Asus, Razer, SteelSeries, Ace, Mionix, Cyber Snipa... Alla kör OEM och listan kan göras sjukt mycket längre, varför ska inte Qpad kunna göra det?

Razer och Asus har väl inte OEM vad jag vet.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Vilken Razer mus är OEM eller Roccat ? Alla gör väl inte det....

Razer: Nu hittar jag inte den på deras hemsida men det är en laptopmus som finns i flera färger. Den är troligtvis inte online eftersom det är skräp.

Roccat: Äger molden till 50%, vet inte hur ni tänker, men jag är produkten inte framtagen av köparen (Roccat i detta fallet) så räknar jag det som OEM. Musen fanns som mock up i flera månader innan Roccat köpte upp den och satte i lite lampor.

Asus: Deras seashell mus är en vanlig OEM-mus i asien.

Jag ser inget fel i det, det är inte ekonomiskt försvarbart att ta fram helt nya produkter om man inte heter Logitech eller Microsoft, andra har inte den fokus som krävs, tex Asus eller Gigabyte. De senaste som försökte (Nova) konkade rätt hårt. Att man inte förhandlar fram exklusivitet på hem/huvudmarknaden är dock väldigt lustigt.

Att utveckla en simpel gamingmus kostar cirka 75k, då får du en deal liknande den Roccat har, dvs du har ensamrätt på molden så länge du kommer med ordrar, när fabriken har tjänat in sin investering så kan man antingen sälja vidare eller bygga om verktygen.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Den påminner mig jävligt mycket om Steelseries Ikari som jag har.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Vilken Razer mus är OEM eller Roccat ? Alla gör väl inte det....

Därför att all inte har likadana tummar som sidewinder användarna.
Själv föredrar jag "klo" greppet som Razer och en del andra ergonomiska möss fordrar, men alla är inte komfortabel med det heller...... Köp det du tycker och marknaden styrs av vad man tjänar på... Denna musen blir dock inte långlivad i Skandinavien....

Nope,alla kör inte med med samma grepp. Men för "oss" som har handflatan vilandes på musen( o det är många) så sitter sidewinderns sido knappar perfekt o det är därför jag tycker att det är konstigt att inte någon annan tillverkare har tagit efter.

En Deathadder med Sidewinder knappar vore det ultimata för mej:)

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Tygsladd. Inte kul om man har lite skarpa kanter på skrivbordet. Hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Har testat den lite snabbt, och jag måste säga att den var otrolig skön. Den bygger på den bra formen som Ikari har idag. Tror detta kommer bli en bland dom bästa mössen på marknaden, det gäller bara att lasersensorn hänger med och att den inte behöver programvara (precis som Ikari).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

®|5K™
Wow, det där är fan det dummaste namnet jag någonsin hört.
Det är ju till och med värre on Fatal1ty, ProGamer och XtremeGamer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TK-Guru
Qpad lol... trodde dom utvecklade egna produkter ???
Nu lanserar dom värsta oem musen.

http://www.hktdc.com/sourcing/company_product_detail.htm?comp...

Bästa är att skiten säkert kostar 25:- styck när de köper in den också. Jävla OEM-crap. QPad sjönk rejält där.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem

Nån som har ett tips på en bra gamingmus till CoD MW2 kommer ut?
Har en speciell önskan att den gärna får vara trådlös via Blåtand eller är det för seg respons på dom när dom är trådlösa? Är ingen supergamer men min trådlösa jag har nu från M$ suger pung att spela med
Nått tips nån?

Permalänk
Medlem

Hmmm...Alla dessa tekniska finesser på nya gaming möss och ändå är där inga som slår en gammal goding som logitech mx518.
Den är överlägsen i komfort (för min hand) och har bra knappar (8st), har aldrig förstått varför man skall betala mer för en lasermus när en vanligt optisk fyller alla krav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacAllan
Hmmm...Alla dessa tekniska finesser på nya gaming möss och ändå är där inga som slår en gammal goding som logitech mx518.
Den är överlägsen i komfort (för min hand) och har bra knappar (8st), har aldrig förstått varför man skall betala mer för en lasermus när en vanligt optisk fyller alla krav.

Håller med där, fast jag sitter på en ännu äldre mus, mx510, och den funkar också utmärkt.

Permalänk
Medlem

mx510 ftw !!
har även en roccat kone men den känns lite för billig, kostar en mus 700kr ska den vara lite mer gedigen tycker jag!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Pinsamt av Qpad.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk

Fan va många gamingmöss det börjar bli på markanden. Börjar bli lite tjatigt med alla CS-fjortis-gamingmöss-med-blinkande-neonljus.
Jag undrar hur alla dessa företag lyckas sälja dessa möss, det finns ju så stark konkurrens.
Jag håller mig till Logitechs kvalitetsmöss..

Hela konceptet med gamingmöss är så fail..
Vem bryr sig om den har 100000 dpi? Det är helt onödigt och oanvändbart i verkligheten, och vem bryr sig om den har en uppdateringsfrekvens på 50 biljoner gånger i sekunden? Du märker ingen skillnad om uppdateringsfrekvensen är 50 eller 50 miljoner gånger i sekunden.

Permalänk
Medlem

Alldeles för många företag som säljer samma OEM-möss dessutom, titta bara på ace-mössen som säljs av säkert 2-3 företag till här i sverige...

PS. Razer proclock är det som är OEM DS.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Jag tycker Q-pad borde börja göra custom-tryckta musmattor igen... då hade jag förmodligen köpt en!

Hoppa Q-pad och beställ här ifrån istället --> NO.ID-pad

Fixade en custom därifrån för nå år sen, mycket trevliga killar som jobbat på qpad förut men startat eget.

Vet dock att sidan inte är särkilt uppdaterad men tror de tillverkar fortfarande, maila å kolla med dem bara innan du beställer så ska allt nog vara okej.

Här är den jag beställde mycket skönt glid och stor.