Steelseries lanserar uppföljare till Siberia

Permalänk
Melding Plague

Steelseries lanserar uppföljare till Siberia

Första upplagan av Steelseries Sibera-headset lanserades 2004 och blev väldigt populär bland gamers på grund av sin kombination av bra ljud och design. Nu kommer uppföljaren Siberia v2 som bygger vidare på detta koncept.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Riktigt sköna lurar (v1). Vad kommer dom nya att kosta tro ?

Permalänk
Medlem

Riktigt fina men det skulle vara bättre om man kunde vara en löstagbar mick.
Fast den satt sådär som den sitter på bilderna

Permalänk
Medlem

Klockrena hörlurar sibieria, sköna, snygga, bra ljud och skön bas. Denna kommer att inskaffas :).

Däremot så, micen som är löstagbar kunde haft bättre, ja den sitter inte särskilt bra och är mer "riktad" så ja. Som headset är den lite otymplig imho. Denna nya Mic-design verkar mycket lovande.

Permalänk
Medlem

Fattar fan inte hur Siberia lurarna kunde bli poupulära. Var ju riktig skräpkvalité i ljudet, konstruktionen och ergonomin. Gjorde ont att ha på lurarna några längre stunder. Plasten gick sönder jättefort och de var dyra.

Måste varit ett av de sämsta köpen jag gjort ärligt talat.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

"Man har också uppgraderat med en infällbar mikrofon vilket kan komma till hands om man vill använda dem till sin portabla musikspelare."

Om man vill spela in egen musik?

Tryckfelsnisse som varit i farten?

Visa signatur

May the M4A1 be with you :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P4k3
Fattar fan inte hur Siberia lurarna kunde bli poupulära. Var ju riktig skräpkvalité i ljudet, konstruktionen och ergonomin. Gjorde ont att ha på lurarna några längre stunder. Plasten gick sönder jättefort och de var dyra.

Måste varit ett av de sämsta köpen jag gjort ärligt talat.

Din huvudform måste nog vara rätt annorlunda eller så är du känslig på väldigt ovanliga ställen om du tycker att dom var mindre ergonomiska än andra hörlurar. Siberia är kända för att vara mycket ergonomiska då de sitter väldigt löst.

Jag tycker du snarare verkar ha något emot dom och bara hitta på massa trams.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 150811
Om man vill spela in egen musik?

Tryckfelsnisse som varit i farten?

Tänkte också på att det lät konstigt när jag läste det först, men det är ju bara att om man vill använda hörlurarna till sin mp3 så kan man fälla in micken. Vem vill gå runt med en mick?

Permalänk
Medlem

Tycker dock den enskilda micen var det som gjorde dom bra, kunde använda med högtalare när man inte orkade ha på sig hörlurarna. Men skönare hörlurar finns inte enligt mig, ifall man inte vill gå upp ett par prisklasser.

Permalänk
Medlem

Vad är för eller nackdelar om man har en med ljudkort? Och hur mycket dyrare blir det då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cedero
Vad är för eller nackdelar om man har en med ljudkort? Och hur mycket dyrare blir det då?

Dem med inbyggt ljudkort är väl antagligen en USB version av lurarna, Är jag ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aejt
Din huvudform måste nog vara rätt annorlunda eller så är du känslig på väldigt ovanliga ställen om du tycker att dom var mindre ergonomiska än andra hörlurar. Siberia är kända för att vara mycket ergonomiska då de sitter väldigt löst.

Jag tycker du snarare verkar ha något emot dom och bara hitta på massa trams.

Väldigt dålig vaddering och jag anser att det är dåligt att de sitter väldigt löst på huvudet. Jag har ändå ett stort huvud.

Anser inte att något av det jag sa var trams - men smaken är ju som baken, delad. (Sen att alla utom jag har fel det är en annan sak )

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Dem med inbyggt ljudkort är väl antagligen en USB version av lurarna, Är jag ute och cyklar?

Tror faktiskt inte det, isåfall kan man ju inte koppla in de dyrare till en mp3-spelare?
Fast jag har ju ingen aning iofs

Permalänk
Medlem

jaha jo så menar dom nog.

Visa signatur

May the M4A1 be with you :D

Permalänk

Det känns som det var ett tag sedan ni recenserade headsets eller hörlurar

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradoxnode
Det känns som det var ett tag sedan ni recenserade headsets eller hörlurar

+1 xP

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem

Ser väldigt mycket ut som ett par Philips hörlurar som jag använder just nu. Tur som det är så är de jättesköna och de här ser lika sköna ut.

Permalänk
Medlem

Har ett par gamla Icemat siberia, men dom är trasiga nu så det blir nog att skaffa dessa när dom kommer. Riktigt fin kvalitet på dom, höll hur länge som helst. Men en tidig morgon rev hunden ner lurarna på golvet och dom hamnar under min fot mitt i vinglande steg... :/ Så nu sitter en lur löst, men när man har dom på huvudet kläms den fast endå, så dom får funka till november.
Ser även ut som lite mer vaddering, niiice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P4k3
Väldigt dålig vaddering och jag anser att det är dåligt att de sitter väldigt löst på huvudet. Jag har ändå ett stort huvud.

Anser inte att något av det jag sa var trams - men smaken är ju som baken, delad. (Sen att alla utom jag har fel det är en annan sak )

Så du tycker det gör ont att de sitter för löst? Ok.

Permalänk

siberia är de skönaste lurarna jag någonsin ägt, sitter löst och fint på huvudet, må så vara att basen är lite klen men att spela med dom är ju helt underbart.

blir nog att införskaffa sig dessa nya lurar när de kommer

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

äntligen har dom fixat micken!

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har haft mina gamla Siberia i ~4 år nu, och själva lurarna och micken funkar fortfarande helt utmärkt, men tyvärr har det börjat glappa i volymkontrollen (förlängningssladden), vilket kan orsaka lite problem ibland, men då får man trycka lite på den på rätt ställe så löser det sig temporärt!

Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa v2, jag håller med om att det kanske är dags för en recension av hörlurar snart, eller vad säger redaktionen?

Permalänk
Medlem

Körde med Icemat Siberia i ett par år innan jag skaffade ett par riktiga hörlurar (Audio Technica ATH-AD700) och skulle idag aldrig kunna tänka mig att använda någon form av "gaming-headset" när jag spelar eller lyssnar på musik. Riktigt platt och uselt ljud i Siberiahörlurarna, i jämförelse med dem jag använder idag så är de även obekväma, trycker alldeles för hårt mot huvudet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dempa88
äntligen har dom fixat micken!

+1

Har haft siberia headseten några månader och dom är grymt sköna och bra men micken har bara varit ett helvete , bra att dom fixar det !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Skit också, köpte ett nytt par Siberia för bara en dryg månad sedan:D
Visst kommer det alltid ut nya prylar så det är ingen idé att vänta, men när det gäller headset så är det inte riktigt samma grej.
Är i vart fall grymt nöjd med nuvarande headset så jag grämer mig inte för mycket.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aejt
Så du tycker det gör ont att de sitter för löst? Ok.

När sa jag att det gör ont pga att de sitter för löst? Jag sa att jag anser att det är dåligt att de sitter löst. Vadderingen är det som gör att man får ont i öronen.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk

Hej allihopa!

Funderade på att köpa ett par Steelseries Siberia faktiskt (version 1). Men det kanske inte är lönt när det kommer en v2 snart? Eller de nya kommer vara snordyra? Någon som vet?

Ha det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammerslay
Hej allihopa!

Funderade på att köpa ett par Steelseries Siberia faktiskt (version 1). Men det kanske inte är lönt när det kommer en v2 snart? Eller de nya kommer vara snordyra? Någon som vet?

Ha det!

Engligt Maxfps så ska den kosta runt 700kr.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2539

Permalänk
Medlem

Jag hade Siberia för hur många år sedan som helst, men man blev ju bara torterad om öronen, röda och kladdiga blev dom. Förstår inte vilket sorts huvud som krävs för att vara kompatibel med detta headset.

Bytte snabbt till Sennheiser HD555 och det är en av de bästa investeringarna jag gjort..

Permalänk

Ok, tack för svaret Schani!