Ny Eee PC med kolfiber-look

Permalänk
Melding Plague

Ny Eee PC med kolfiber-look

Asus rustar för den kommande shoppingsäsongen genom att lansera en ny netbook i den lägre prisklassen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

1. Ta fram en gammal dator.
2. Köp/skriv ut storleksanpassade klistermärken.
3. Sätt på klistermärken på datorn.
4. Profit.

Permalänk
Medlem

tycker det börjar bli lite för många varianter av den så välkända Eee serien =(

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

den är ju inte ny. netbooks med de där speccarna har ju funnits i ett år. nu får tillverkarna skärmpa sig! ni kan lika gärna låta bli att släppa nya netbooks om de inte har alla följande >250GB HD, >2 GB RAM, >Atom 270, >1024*600, >6h

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk

börja med ION nu för f*n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsmith
den är ju inte ny. netbooks med de där speccarna har ju funnits i ett år. nu får tillverkarna skärmpa sig! ni kan lika gärna låta bli att släppa nya netbooks om de inte har alla följande >250GB HD, >2 GB RAM, >Atom 270, >1024*600, >6h

Jag känner mig totalt ointresserad av mer än 250 gigs disk i min netbook.
Hade gott nöjt mig med 80 om den hade blivit billigare och/eller lättare...

Permalänk
Medlem

RIKTIGT ONÖDIGT !!!!!!

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
RIKTIGT ONÖDIGT !!!!!!

Ungefär lika onödigt som din caps lock där.
Nej men annars håller jag med er andra att det här känns riktigt onödigt och likt sir_henrik tycker jag det är dags att slänga in ion i netbooks. Skulle enligt mig bredda marknaden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hade också hoppats på lite ION i någon netbook, men ingen sådan har komigt än. Vet inte vad problemet är, dyrt? drar mycket? (i jämförelse med 950 dvs.)

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

äh kass batteritid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag känner mig totalt ointresserad av mer än 250 gigs disk i min netbook.
Hade gott nöjt mig med 80 om den hade blivit billigare och/eller lättare...

jo. 80GB räcker väl till en del men nu har den ju varken blivit lättare eller billigare så det är ingen förbättring överhuvudtaget nånstans. dessutom är det ju priset som är den viktigaste faktor i datorutveckling. dvs att de skulle släppa saker som är lika bra men att de är billigare. det blir mer en konsekvens av att prestandan ökar, man får mer för pengarna och då blir samma prestanda som för ett år sen billigare.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk

1. Kass batteritid
2. Hårddisk - Skit i hårddiskarna, ge oss SSDs istället!
3. Lite ful
4. Skärmen verkar lite kass med tanke på upplösningen, borde klara lite mer.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Fortfarande lika kassa som alla netbooks. Netbook kommer aldrig vara intressanta sålänge det sitter den värdelösa Atom 270 processorn kombinerat med det ännu mer värdelösa GMA950 chipset.. Upplösningen är också alldeles för kass fortfarande med.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

" Priset sägs bli "lägst hittills" för en dator i Eee PC-serien. "

glömde alla läsa det?.. men ja förstår vad ni menar och håller med...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Ah, veckans nya netbook, denna vecka från Asus. Samma j-a skit som kommit i 1-2 år. Enda som skiljer sig från ursprungliga serien är ju en mekansik hårddisk, lite högre upplösning samt en Atom.

Men snälla, lansera något nytt någon gång?

Permalänk
Medlem

Snart kommer ju nya Atom från Intel, då lär det väl komma lite mera intressanta nyheter.
Jag ska ha en netbook omgående när dom nya atom kommer iallafall.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Snart kommer ju nya Atom från Intel, då lär det väl komma lite mera intressanta nyheter.
Jag ska ha en netbook omgående när dom nya atom kommer iallafall.

Nya Atom? Det har jag helt missat. Problemet är inte Atom i sig utan att Intel inte verkar utveckla något nyare chipset än det gamla krafset de använder idag.

Själv väntar jag på en ION-baserad eller motsvarande från AMD. AMD har inget på G vad jag vet men skulle inte förvåna mig om man väntar ihjäl sig på ION...

Permalänk
Inaktiv

lägst hittills och linux? Betyder det en bra bit under 2000 kr? Då kanske den faktiskt är intressant, trots att det är otroooooligt tråkigt med en till likadan...

Permalänk
Medlem

kostade inte modeller från 700 serien typ 1500 kr -.-

Denna ska alltså inte kosta mer än det?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megaman9
kostade inte modeller från 700 serien typ 1500 kr -.-

Denna ska alltså inte kosta mer än det?

3000kr vid lanseringen dock, 1500-2000kr när modellen gick ur produktion.

Permalänk
Medlem

atom 280 finns ju med..... i 1000HE så det finns modeller med bättre hårdvara redan.. och vad skulle vara nytt ? lacken ?

Permalänk

Den ser tunnare ut

Visa signatur

So 1337 that you can feel the heat...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megaman9
kostade inte modeller från 700 serien typ 1500 kr -.-

Denna ska alltså inte kosta mer än det?

Det är nog lite väl optimistiskt. Enligt www.prisjakt.nu kostar den billigaste EEE PC-varianten 2552;-, när jag tittar på lagersaldo ser jag att de två två billigaste EEE PC inte finns någonstans så det är möjligt att de utgått, i så fall kostar den billigaste 3098:-.

En krona under det priset och den nya är billigast.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
och vad skulle vara nytt ? lacken ?

Priset kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Det är nog lite väl optimistiskt. Enligt www.prisjakt.nu kostar den billigaste EEE PC-varianten 2552;-, när jag tittar på lagersaldo ser jag att de två två billigaste EEE PC inte finns någonstans så det är möjligt att de utgått, i så fall kostar den billigaste 3098:-.

En krona under det priset och den nya är billigast.

ja men dom första EEE kostade runt 1500-2000kr även Acer Aspire one och dom var mkt intressantare än alla nuvarande dyrare netbooks hoppas den blir riktigt billig så kanske det blir ett köp

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
ja men dom första EEE kostade runt 1500-2000kr även Acer Aspire one och dom var mkt intressantare än alla nuvarande dyrare netbooks hoppas den blir riktigt billig så kanske det blir ett köp

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=267668

Det var efter att den låg på marknaden i ett par månader som den gick under 2000kr.

Acers Aspire One A110 (eller vad den heter) var riktigt fin (för priset och bestyckning) dock. Jag sneglade på den flera gånger men den han ta slut innan jag kunde bestämma mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Nya Atom? Det har jag helt missat. Problemet är inte Atom i sig utan att Intel inte verkar utveckla något nyare chipset än det gamla krafset de använder idag.

Själv väntar jag på en ION-baserad eller motsvarande från AMD. AMD har inget på G vad jag vet men skulle inte förvåna mig om man väntar ihjäl sig på ION...

Vad jag förstått så kommer chipsetet också bytas ut till dom nya Atom.
Strömförbrukningen ska minskas drastiskt.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Vad jag förstått så kommer chipsetet också bytas ut till dom nya Atom.
Strömförbrukningen ska minskas drastiskt.

Det är verkligen på tiden. Personligen hoppas jag på ett kompetent IGP denna gång dessutom.