Trojan i drivrutiner från Razer

Permalänk
Melding Plague

Trojan i drivrutiner från Razer

Gamingjätten Razer har problem. Företagets supportsida och flera drivrutinspaket har visats sig innehålla en trojan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

heh laddade ner nya drivisar nyligen , men inte riktigt så sent som 19e.

puh

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Besviken på er Razer

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Update 22nd September 2009: Razer was alerted of an malicious attack to our support site this past weekend (19th September) by a malware virus or trojan.

= kan även hända tex Logitechs drivrutiner eftersom beskrivs som en "attack"?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

för att vara så stora så tycker man de borde upptäckt angreppet/viruset tidigare.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jaha fattas väll bara att de ska bli nått sånt med Razer prylarna ja köpt (tangentbord och mus) För jag ångrar mej att jag inte köpte logitec. skit grejjer rent ut, musen är hoplös att programera tangentbordet är ju bara stort, klumpigt och hala tangenter (Tarantulla). gilla de med belysnigen för jag sitter ofta mörkt men de lyser knapt alls.

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
= kan även hända tex Logitechs drivrutiner eftersom beskrivs som en "attack"?

Nja, antagligen hade razer säkerhets luckor så att de hackade server och lade in trojan/er i install filen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Nja, antagligen hade razer säkerhets luckor så att de hackade server och lade in trojan/er i install filen.

Kan hända var som helst, bevisligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RevolverHarry
Jaha fattas väll bara att de ska bli nått sånt med Razer prylarna ja köpt (tangentbord och mus) För jag ångrar mej att jag inte köpte logitec. skit grejjer rent ut, musen är hoplös att programera tangentbordet är ju bara stort, klumpigt och hala tangenter (Tarantulla). gilla de med belysnigen för jag sitter ofta mörkt men de lyser knapt alls.

Hur behandlar folk sina grejer numera egentligen?
Jag sitter på en razer mus&tangentbord, fungerar fint båda 2, gjort det sedan köpet långt tillbaka..

Tror nog det är användaren som är skit, inte företaget.

Och att det är svårt att programmera det.. Det är ju simpelt nog för en treåring?

Jag är inte en Razer fanboy, men jag tycker inte om att folk hela tiden slänger omotiverat skit på företaget, för de gör många bra produkter.

ONT: Tur att senaste drivern man laddade ner var från 10 dagar innan attacken

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk

Ha ha ja vet du va de va me musen profil knappen på under sidan av musen hadde på något vis kilat insig inder skalet , musen har varit helt j-vl bångstyrig bytt profil å jobbat sig som ett as men efter att ja tog skruvmejseln och pilla loss den så e den bra tyvärr för liten så jag får ont i fingrarna men storleken såg ja ju när ja köpte den så ok sorry Razor tartilbaka mina klagomål

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890