Usel tillgång på Radeon HD 5800

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Kort ganska meningslös teaser från guru3d
http://www.guru3d.com/news.html#10039

Udda teaser, lite så jag funderar på om de hintar att kortet spelar upp ljud? Förstår inte vitsen med låten annars. Fläktljud vill vi ju höra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Kort ganska meningslös teaser från guru3d
http://www.guru3d.com/news.html#10039

Guru3D leverera hög kvalité recensioner av hårdvara och samtidigt lite udda grejer då och då. Många av deras medlemmar darrar med förväntningar. Stämningen är helt perfekt!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
Guru3D leverera hög kvalité recensioner av hårdvara och samtidigt lite udda grejer då och då. Många av deras medlemmar darrar med förväntningar. Stämningen är helt perfekt!

Det darrar nog av förväntningar på diverse ställen hos deras medlemmar.

20% chans att jag försöker få hem ett HD5870 till helgen, mina EVGA GTX 260 SSC bör inte vara alltför svårsålda.

Permalänk
Medlem

Undra om butikerna kommer lägga ut korten 00.00? Sitta och pressa F5 i natt då

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Udda teaser, lite så jag funderar på om de hintar att kortet spelar upp ljud? Förstår inte vitsen med låten annars. Fläktljud vill vi ju höra!

Låten har nog inget med kortet att göra...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Låten har nog inget med kortet att göra...

"Fläktljud vill vi ju höra!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det darrar nog av förväntningar på diverse ställen hos deras medlemmar.

20% chans att jag försöker få hem ett HD5870 till helgen, mina EVGA GTX 260 SSC bör inte vara alltför svårsålda.

Jag försöka att hitta, på olika säjter, en "riktigt" premier pris alltså (dollar eller kronor, nån referensram). Enligt Bright Side of News en 5870 kommer att kosta kring 399USD !!
Jag kommer att får 1100kr max för mitt kort OM jag har RIKTIGT tur!
Men det bli inte till helgen då (pengen skall till ett bra par vinterjoggnings skor) Blir det nog nästa lönehelg.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
Jag försöka att hitta, på olika säjter, en "riktigt" premier pris alltså (dollar eller kronor, nån referensram). Enligt Bright Side of News en 5870 kommer att kosta 199 USD !!!!!!!!!!!!Otroligt
Jag kommer att får 1100kr max för mitt kort OM jag har RIKTIGT tur!
Men det bli inte till helgen då (pengen skall till ett bra par vinterjoggnings skor) Blir det nog nästa lönehelg.

Skulle den nu verkligen kosta 199USD för slutkund skulle jag nog köpa två. Låter mer som pris från ÅF eller något.

Permalänk
Medlem

Jag har rättat felet där uppe! Typ 349 till 399

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

nae dom hade inga kort i affärerna nu när jag kolla

tänkte ju smita ner ett innan jag åker till skolan men nej

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns det något hopp om att få plats med ett 5850 eller 5870 i ett Antec P182B?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Ska man köpa ett nytt datorsystem just nu så känns det ju segt att vänta 1-3 veckor på att få ett grafikkort som man räknat med skulle finnas tillgängligt strax efter den 23 september.

Om man planerat att köpa en ny dator+5870 nu så har man nog planerat lite dåligt eftersom 5870 kan bli svårt att få tag på (gick inte att förhandsbeställa heller så det hjälper inte).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
"Fläktljud vill vi ju höra!"

Inte alls! Fläkten skall vara så tyst att den inte hörs...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Finns det något hopp om att få plats med ett 5850 eller 5870 i ett Antec P182B?

Inga problem... förutsatt att du plockar ut hårddiskhållaren.

/Olle

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle P
Inte alls! Fläkten skall vara så tyst att den inte hörs...
/Olle

Självklart, men personligen hör jag hellre grafikkortet arbeta istället för att lyssna på lite MTVpop.

Permalänk
Medlem

Usel tillgång verkar ha blivit ingen tillgång alls :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle P

Inga problem... förutsatt att du plockar ut hårddiskhållaren.

/Olle

Blir inte det ett problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76
Usel tillgång verkar ha blivit ingen tillgång alls :/

Komplett har 5st XFX HD5870 bekräftade för leverans 26/9.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=498417

Permalänk
Medlem

Hade ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Blir inte det ett problem?

Inte om man nöjer sig med upp till fyra hårddiskar i den andra (primära) hållaren.

/Olle