Core i9 levereras med tornkylare

Permalänk
Medlem

Det tråkiga med detta är att Corei9 ska ju vara riktigt high-end och för överklockare men om den måste levereras med en sådan kylare så kommer värmen sätta stopp ganska tidigt även för en kylare som Thermalright IFX-14. Vatten och värre är nog att rekommendera för alla som köper sig en Corei9.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, hade dock velat ha ett releasedatum för att ha pengarna redo.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
Ja, all form av utveckling är totalt onödig. Bättre att hålla sig till det gammla som fungerar sämre.

Med den gammla kylaren så lär i9:an inte må särskillt bra = intel kommer få för många garantiärenden = inte lönsamt.

Smartskaft...

Kunde itne sagt det bättre själv!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Inte en chans med det utseendet

Den som lever får se. Det är ju förmodligen inte den färdiga designen vi ser där.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Köper man en CPU för ~10k så vill man givetvis att den ska gå att använda direkt ur kartong, gärna också med en kylare som inte behöver uppnå RPM i överljushastighet. Men håller med om tidigare liknelse ang. 1U och hotrod (Men ska inte högpresterande datorer gärna vara lite "Bulky"?)

För dem som inte vill lägga pengar på en kylare man inte ska använda så kan ju en tray-version vara hett rekomenderat.

EDIT: stavfel

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaULF
Köper man en CPU för ~10k så vill man givetvis att den ska gå att använda direkt ur kartong, gärna också med en kylare som inte behöver uppnå RPM i överljushastighet. Men håller med om tidigare liknelse ang. 1U och hotrod (Men ska inte högpresterande datorer gärna vara lite "Bulky"?)

För dem som inte vill lägga pengar på en kylare man inte ska använda så kan ju en tray-version vara hett rekomenderat.

EDIT: stavfel

Problemet är bara att tray versionerna är oftast dyrare än box.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se, bara en sån sak som skruvarna för att fästa sinken är ju galet mycket bättre en det där totalt värdelösa push-pin systemet.
Törs lova att många noobs klämt sönder sin första bräda dom köpt när dom skall klämma dit dom förbannade push-pinsen.

Tror det tog mig i alla fall 4 el 5 brädor innan jag fick kläm på det och kunde få dit kylarn på sekunder i stället för minuter, å samtidigt stå och svära och klia sig i huvudet rasande över att det fasiken inte går få dit skiten! Det är helt klart en teknik man måste få till om det skall gå smidigt och blixtsnabbt att få dit en stockkylare med push-pins, inte använda ultravåld om man är rädd om sin nya bräda, haha!

Vidare så gillar jag nog tornet nästan lika mycket tror jag, riktigt kul att se. Hur tornet ser ut ger i alla fall jag blanka f-n i, tror faktiskt att de flesta med datorer utan fönster, julgranar och diverse stroboskop inte bryr sig så länge den presterar bra, eller?? Själv tillhör jag de som som låter vatten göra jobbet och borde därmed inte bry mig så värst mycket, men det skadar ju inte att få med en hyffsad (??) luftis med ifall man senare tröttnar på vattenleken och bara vill ha en underhållsfri fungerande dator man aldrig behöver kolla vattennivån i.

På tal om tröttna så sparade jag själv nyligen ihop en slant till i9 + ny X58 bräda som skulle inhandlas vid release, dom 17k länsade jag i dagarna när jag köpte projje istället,haha! Kan bli så där då intresset ibland hamnar lite i idle mode, man får väl spara någon månad till igen antar jag ifall man nu absolut vill ha i9!

Permalänk

Riktigt kul att sitta och slumra in till alla övertaggade entusiaster som sitter och går i taket över att Intel väljer att byta ut sin stock kylare som varit med i antalet år. Ja fy fan för utvekling, och fy fan om de allt mer kraftfullare processorerna alla vill ha skulle dra lite mer ström och bli lite varmare. Ja fy fan..

Jag själv förväntade mig att den skulle vara svalare än en ispinne i solen och snabbare än superhjälten Flash.

Skämt o sidor, skit bra att de iallafall tänker leverera den med en ny fläkt som (antagligen) kommer klara av att kyla den "antagligen" varma processorn istället för en liten etri gammal design som antagligen skulle låte som g8800's stockylare när man drar igång något grafiskt.