Nya bärbara från Panasonic

Permalänk
Melding Plague

Nya bärbara från Panasonic

Elektronikjätten Panasonic utökar sitt sortiment av bärbara datorer med två nya modeller.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bara en tanke. Eftersom många bärbara har problem med att CD/DVD enheten inte gillar att man lägger vikt på datorn ovanför enheten (typ har armen på den sidan och lutar ser på den)... hur ska då inte den där reagera på det?

Permalänk
Medlem

Lol på den DVD'n! Ser ju skitskumt ut

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Lol på den DVD'n! Ser ju skitskumt ut

Tycker att touchpaden ser skummare ut. ;D

Intressant dator i övrigt, undrar hur stort tangentbordet blir eftersom den skivluckan ändå tar lite plats...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Det enda som skiljer modellerna åt är att S8 har integrerad DVD-brännare, något N8 saknar.

Får verkligen hoppas att det där inte stämmer. En integrerad cd/dvd-enhet är en enorm uppoffring på en liten dator. Har man inte lyckats göra datorn mindre eller utnyttjat platsen för ett extra batteri eller något i modellen utan så har man misslyckats brutalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Får verkligen hoppas att det där inte stämmer. En integrerad cd/dvd-enhet är en enorm uppoffring på en liten dator. Har man inte lyckats göra datorn mindre eller utnyttjat platsen för ett extra batteri eller något i modellen utan så har man misslyckats brutalt.

ähh... Om det gör datorn billigare och ett par gram lättare så ser jag inte förlusten. Personligen använder jag i stort sett aldrig CD/DVD läsare längre. Bara till att installera vissa spel, men spel installerar man inte på en laptop. Allt annat, program etc. tankar man ju direkt från internet (tillverkarens hemsida) och lagrar på en extern hårddisk för senare användning.

Känns som om CD/DVD-spelaren börjar passera sina gyllene år enligt mig.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
ähh... Om det gör datorn billigare och ett par gram lättare så ser jag inte förlusten. Personligen använder jag i stort sett aldrig CD/DVD läsare längre. Bara till att installera vissa spel, men spel installerar man inte på en laptop. Allt annat, program etc. tankar man ju direkt från internet (tillverkarens hemsida) och lagrar på en extern hårddisk för senare användning.

Känns som om CD/DVD-spelaren börjar passera sina gyllene år enligt mig.

Det dyra pris du betalar i en ultraportabel dator är ju jusst för att den ska vara kompakt. En massa outnyttjat utrymme har därmed kostat pengar och gjort datorn onödigt stor -- de två kanske viktigaste specikationerna på en ultraportabel dator...

Jag håller verkligen med om att man aldrig använder CD/DVD-spelaren, det är jusst därför det är så sunket att offra massa plats och pengar för den. Var klart besviken över utbudet med bärbara utan CD/DVD-enhet när jag köpte min bärbara (2006).

Men det enda som kan vara sämre än en ultraportabel med en CD/DVD-enhet måste ju vara en ultraportabel med outnyttjad plats för en CD/DVD-enhet.

Permalänk
Medlem

Kul att de har annamat apples gamla teknik "the wheel"

http://www.youtube.com/watch?v=9BnLbv6QYcA

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Kul att de har annamat apples gammla teknik "the wheel"

http://www.youtube.com/watch?v=9BnLbv6QYcA

Sjukt bra länk!

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

Haha, sjukt ful dator! Ingen med vettet i behåll kommer köpa den

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Asså det ser ju ut som de kokade ihop någonting med slumpvisa ingredienser, ser ju att vara skit!

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

90-talet ringde och vill ha tillbaka sina designers!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är sugen?
Vill ha en så att jag kan slänga upp den på bordet brevid mina vänners Dell och Macbook air datorer och förklara att det här minsann är framtiden.
Vore kul att se hur de reagerade..^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
90-talet ringde och vill ha tillbaka sina designers!

Haha, +1

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Den ser ut att tåla lite stryk... De tidigare datorerna från panasonic har haft spillsäkra tangentbord... den ser ut att passa en student som reser mycket... Hmm... Jag vill ha den...

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Haha, sjukt ful dator! Ingen med vettet i behåll kommer köpa den

Jag skulle personligen vilja vända på påståendet och hävda att ingen med vettet i behåll köper en dator baserat endast på dess utseende, design möjligen då design kan innebära många smarta innovationer och lösningar men likväl. Men så klart, de finns ju dem som köper t.ex. Rolex, känner en kille, han har en äkta i guld med riktigt urverk och allt, den drar sig några sekund varje dygn, det gör inte klockan på min mobil dock eller de billiga digitala ur man kan införskaffa på tja Hötorget Sthlm.

Köp en sexig väska i stället, för att citera reklamen, fast det kanske var tjejerna, för killarna är det tydligen datorn, bilen (måste ju föra in bilar i diskussionen när man skriver på SweC, mycket viktigt) etc som fungerar som accessoarer ”kukförlängare”.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

Nice, fett G! ser ju grymt häftig ut!(?)