Många IT-profiler på Forbes 400

Permalänk
Melding Plague

Många IT-profiler på Forbes 400

Kända IT-profiler inga problem att hävda sig bland USA:s rikaste personer. Av de 20 mest förmögna amerikanerna är hela sju förknippade med branschen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Galet mycket pengar de har!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Alltså. Vad ska man med så mycket pengar till?

Visst, jag hade inte sagt nej till en miljon eller två, men som Bill Gates: 50 000 miljoner? Dollar dessutom.

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

Helt galet vad mycket pengar..... Tänk er 350 000 högar med sedlar motsvarande en miljon kronor i varje hög...

Eller om Bill lever i 40 år till och man bortser från att hans förmögenhet med räntor och avkastning, vinster etc. ökar konstant så kan han bränna ca. 35 miljoner kronor om dagen resten av sitt liv!

Skulle vilja se honom i lyxfällan efter att ha konsumerat över sin inkomst...

- "De här 1500 värdetransportbussarna bränner du på onödiga tekniska prylar varje månad!"

-"Du har bara inkomst för 1000 av bussarna! Nu får du skärpa dig!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen
Alltså. Vad ska man med så mycket pengar till?

Visst, jag hade inte sagt nej till en miljon eller två, men som Bill Gates: 50 000 miljoner? Dollar dessutom.

Kommer inte ihåg exakta siffor men vill minnas att Bill Gates skänkt mer pengar till välgörenhet än de 20 rikaste i världen, bortsett från han själv förstås, tillsammans.

Dock så ska man komma ihåg att han inte sitter med 50 miljarder dollar på kontot. Jag har svårt att se välgörenhetsorganisationer förvalta aktierna etc. lika bra som de rikaste. De är ju rika av en anledning.

Permalänk
Medlem

Kan de inte ge några miljarder till mig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Skulle vilja se honom i lyxfällan efter att ha konsumerat över sin inkomst...

- "De här 1500 värdetransportbussarna bränner du på onödiga tekniska prylar varje månad!"

-"Du har bara inkomst för 1000 av bussarna! Nu får du skärpa dig!"

HAHAHAHAHAHAHAHA :D:D:D:D

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Hur är Walmart kopplat till IT? Det är väl bara en väldigt stor butikskedja som nu finns på internet? Om listan var motsvarande för Sverige så skulle jag inte direkt placera Ikea i IT-branchen.

Om någon vet mer så skriv gärna hur detta är tänkt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

I USA brukar man spara pengar så att barnen kan gå i college eftersom det kostar massor att plugga i USA men Bill Gates skulle nog kunna betala college till hela USA.

Förstår inte poängen med att sitta på så mycket pengar förutom att vara i toppen på världens rikaste listan. Jag skulle spendera typ 30 miljarder dollar på nått coolt typ bygga undervattenstad, världens största underjordiska bunker eller flyga till månen eller nått. SKulle fortfarande vara mer än tillräckligt kvar för att försörja familjen i flera generationer.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Kommer inte ihåg hur mycket paret Gates tryckte in i Bill and Merlinsa Gates Foundation, men det var en ansenlig summa som startbidrag.

Pga deras arbeta med den Foundation, som arbetar mycket för medicinsk forskning som skall vara till gagn för tredje världen, blev de hedersdoktorer vid Karolinska Institutet.

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article261242.ece?ser...

175 miljarder kr har de skänkt och det var 2003

//Wille

Visa signatur

I7 2600K, Z68XP-UD3-iSSD, 16 Gb Corsair, 2x XFX HD6870 DualFan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Hur är Walmart kopplat till IT? Det är väl bara en väldigt stor butikskedja som nu finns på internet? Om listan var motsvarande för Sverige så skulle jag inte direkt placera Ikea i IT-branchen.

Om någon vet mer så skriv gärna hur detta är tänkt.

ingen säger att det är kopplat till it, 7 av de 20 har kopplingar, walmart tillhör de 13 som inte har det.

man kan väll diskutera om det inte skulle vara 8 istället för 7, Ebay har väll en ganska stark koppling till it. Eller har dom annan verksamhet utanför webplatsen??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
ingen säger att det är kopplat till it, 7 av de 20 har kopplingar, walmart tillhör de 13 som inte har det.

man kan väll diskutera om det inte skulle vara 8 istället för 7, Ebay har väll en ganska stark koppling till it. Eller har dom annan verksamhet utanför webplatsen??

Ebay är ju på plats #40, alltså inte bland top20

Edit: så de 7 är alltså

1 - Bill Gates - 50 000 - Microsoft
2 - Warren Buffett - 40 000 - Berkshire Hathaway
3 - Lawrence Ellison - 27 000 - Oracle
4 - Christy Walton - 21 500 - Walmart
5 - Jim C. Walton - 19 600 - Walmart
6 - Alice Walton - 19 300 - Walmart
7 - Robson Walton - 19 000 - Walmart
8 - Michael Bloomberg - 17 500 - Bloomberg
9 - Charles Koch - 16 000 - Tillverkning, energi
10 - David Koch - 16 000 - Tillverkning, energi
11 - Sergey Brin - 15 300 - Google
12 - Larry Page - 15 300 - Google
13 - Michael Dell - 14 500 - Dell
14 - Steven Ballmer - 14 500 - Microsoft
17 - Paul Allen - 11 500 - Microsoft

Permalänk
Medlem

Pierre Omidyar stavas det!

Permalänk
Hedersmedlem

sjuka summor pengar.. sen det som förlorades är väl bara piss i havet.. Vissa har det bra... *suck*

Permalänk
Hedersmedlem

[språkpolis] Någon kanske skulle ta och se över grammatiken i första meningen en gång till kanske? [/språkpolis]

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Helt galet vad mycket pengar..... Tänk er 350 000 högar med sedlar motsvarande en miljon kronor i varje hög...

Eller om Bill lever i 40 år till och man bortser från att hans förmögenhet med räntor och avkastning, vinster etc. ökar konstant så kan han bränna ca. 35 miljoner kronor om dagen resten av sitt liv!

Skulle vilja se honom i lyxfällan efter att ha konsumerat över sin inkomst...

- "De här 1500 värdetransportbussarna bränner du på onödiga tekniska prylar varje månad!"

-"Du har bara inkomst för 1000 av bussarna! Nu får du skärpa dig!"

Citat:

(Note: This article was written in 1998, Bill's Fortunes have dropped a touch since then.)

Consider that he made this money in the 25 years or so since Microsoft was founded in 1975. If you presume that he has worked 14 hours a day on every business day of the year since then, that means he's been making money at a staggering million dollars per hour, around $300 per second.

Which means that if, on his way into the office, should he see or drop a $1000 bill on the ground, it's just not worth his time to bend over and pick it up. He would make more just heading off to work.

http://www.templetons.com/brad/billg.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
ingen säger att det är kopplat till it, 7 av de 20 har kopplingar, walmart tillhör de 13 som inte har det.

man kan väll diskutera om det inte skulle vara 8 istället för 7, Ebay har väll en ganska stark koppling till it. Eller har dom annan verksamhet utanför webplatsen??

Herregud, det är ju jag som inte kan läsa! Jag såg listan och trodde att jag hade läst texten, behöver mer sömn...

Tack.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf
Ebay är ju på plats #40, alltså inte bland top20

[/B]

ahh, trodde det var top 20listan

Permalänk

Apropå Gates och Jobs, är det bara jag som tycker att på denna bild: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Steve_Jobs_and_Bill_Gates_(5...

så är deras leenden en aning ansträngda?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Apropå Gates och Jobs, är det bara jag som tycker att på denna bild: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Steve_Jobs_and_Bill_Gates_(5...

så är deras leenden en aning ansträngda?

Jodu, det ser ut som om Bill sagt något kanske mindre passande och Jobs ser väl besvärad ut med det leendet.

OT: Det var väl föga förvånande iochförsig, men jag trodde att han snubben som grundade Virginföretagen var rätt nära toppen, hade väl fel dårå!

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Apropå Gates och Jobs, är det bara jag som tycker att på denna bild: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Steve_Jobs_and_Bill_Gates_(5...

så är deras leenden en aning ansträngda?

Bill är de väl lite mysfarbror över, men steves blick e ju inte o leka med ser ut som han ska mörda honom

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Bill är de väl lite mysfarbror över, men steves blick e ju inte o leka med ser ut som han ska mörda honom

I'll kill you if you do not dance with me the next time I announce another Microsoft product...

Vilken ond min han hade som sagt:D

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för vissa

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Tom de allra rikaste har mindre pengar pga finanskrisen. VAR FAN ÄR PENGARNA DÅ!

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk

Undrar hur mycket mer än Bill Gates google killarna kommer ha om 20-25 år.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
sjuka summor pengar.. sen det som förlorades är väl bara piss i havet.. Vissa har det bra... *suck*

Vet faktiskt inte om jag skulle säga att dom har det särkskilt bra, rent fritidsmässigt så att säga. Hur kul är det att inte ens kunna ta bilen till snabbköpet för att impulsköpa ett par cigaretter t.ex. utan 4 (eller hur många det nu är dom har) muskelknuttar till livvakter ska eskortera dig varenda jävla gång.
Är då ingenting som jag skulle palla att leva med i alla fall.

Nee, ge mig sissådär en 110 miljoner på en lottovinst så är jag nöjd. Gäller bara att investera ett par miljoner av dom rätt så kan man nog leva ett ganska så gott liv i framtiden, förutsatt att man satsat rätt då förstås
Jag har ju svårt att se den där gottlänningen som förra året vann, var det 121 miljoner tro?, gå runt med livvakter dygnet runt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

en nyhet för aftonbladet.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Man verkar ha satsat på rätt bransch iaf

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

På plats 2, nu ska jag ta och kolla upp vad Oracle är för något, för jag har absolut ingen aning om det inte råkar vara Guilty Spark i Halo...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pointpurple
Jodu, det ser ut som om Bill sagt något kanske mindre passande och Jobs ser väl besvärad ut med det leendet.

OT: Det var väl föga förvånande iochförsig, men jag trodde att han snubben som grundade Virginföretagen var rätt nära toppen, hade väl fel dårå!

Är inte Richard Branson Britt?

Permalänk
Medlem

Obalanserat.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."