HP CQ60-415SO gf8200M Youtubefilmer laggar.

Permalänk
Medlem

HP CQ60-415SO gf8200M Youtubefilmer laggar.

Hej!
Har precis köpt en CQ60-415SO med m8200 kortet, atlon ql-46 och 3 gig minne.

Den här datorn klarar dock inte ens att spela upp fullscreen på www.svt.se/play och vissa youtubeklipp. Är detta verkligen normalt? Jag har provat att uppdatera till nyaste drivisarna för grafikkortet, det hjälpte dock ej. Ok att datorn inte ska klara av spel, men detta var ju bara löjligt. Någon som har någon koll om det ska vara på det här viset och om man isåfall kan tweaka den på något sätt?
Tack!

Permalänk
Medlem

Låter som problem med bloatware eller annan mjukvara. Uppdaterat flash player?

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat adobe flashplayer till nyaste. Provade samma sak på en identisk dator och den hade samma problem. Kan det vara så illa att grafikkortet inte klarar av detta?

Permalänk
Medlem

Nej, tror hellre det är cpu-n som får problem. Kolla cpu-lasten när du spelar film. Testa om det blir skillnad om du låter filmen ladda klart innan du spelar den. Vilken browser använder du? Gör det skillnad om du byter till en annan?

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk

Re: HP CQ60-415SO gf8200M Youtubefilmer laggar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klev

Den här datorn klarar dock inte ens att spela upp fullscreen på www.svt.se/play och vissa youtubeklipp. Är detta verkligen normalt?

Nej det kan inte va normalt Att spela upp i fullskärm från tex svt fixar ju min Compaq Mini till och med

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag har en likadan bärbar och upplevde samma problem men det löstes då jag inaktiverade hårdvaruacceleration i inställningarna för flash.
Högerklicka på videon och välj inställningar så hittar du det.

Hoppas detta hjälper dig med

Permalänk

Det måste vara nån seriös bugg i senaste flash versionen.
Har upplevt exakt samma problem på flertalet datorer nu, och då pratar vi inte pga bloatware utan efter fräscha nyinstallationer.
Nu senast en C2D P8400, som naturligtvis ska klara flash, även i HD.

Borde vara fler som uppmärksammat detta.