Ace lanserar klassiker i ny tappning

Permalänk
Melding Plague

Ace lanserar klassiker i ny tappning

Ace of Sweden bygger om klassikern Cooler Master Dominator 690 och passar samtidigt på att införa flera nya finesser.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice, ser fräsch ut.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Gillar inte chassin med fläkt hål på sidorna, kommer ut ljud där ifrån och ser inte fint ut Men övrigt nice chassi

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Ser rätt trevligt ut, men varför en 80mm fläkt? gör chassit ointressant
ser ju ut att få plats med en 120 där

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har väldigt dåliga erfarenheter av Ace, bygger dom chassin som de bygger tangentbord och möss skulle ja inte vilja ha lådan gratis ens...

Ser dock okej ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Ser rätt trevligt ut, men varför en 80mm fläkt? gör chassit ointressant
ser ju ut att få plats med en 120 där

blev kanske lite tajt om den skulle få plats mellan monteringshålen (det är 155mm mellan skruvhållens centrum) och lyckas få plåten stabil?, sen har jag ärligt talat inte sett något chassi med kylning bakom moderkortet tidigare?

Lådan ser i alla fall bra mycket bättre ut än de gamla ace clubs chassina, dock skilde ju priset ganske mycket...

Permalänk
Medlem

Jasså ni.

EDIT: en sak har visst glömts att skriva. "Edge 990 har nämligen plats för stora grafikkort" står det. 32cm är det.

Permalänk
Medlem

När får vi en låda med bara en näve 2,5"-platser för hårddisk eller SSD och en plats för slimline-DVD/BD?

3,5" och 5,25" är så passé.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Gillar inte chassin med fläkt hål på sidorna, kommer ut ljud där ifrån och ser inte fint ut Men övrigt nice chassi

Stämmer ju inte alltid. Mitt ljudisolerade chassi (väldigt tunn isolering men ändå, NZXT Hush) har egenskapen att med den mycket lufttäta isolerade vänstersidan på så fixar inte de tysta fläktarna att kyla alla komponenterna i tillräckligt bra utan de blir för varma, främst grafikkortet, även i idle vilket resulterar i att fläktarna väsnas mycket mer MED sidan på än om den är av (just för att luftflödet blir mycket bättre med den av). Så min erfarenhet är att fläkthål i sidorna resulterar i bättre kylning som i sig gör att det väsnas mindre.

Har bytt fläktarna som satt i till två med fläktkontroller som är lika tysta men flyttar lite mer luft på lägsta. De räcker inte för grafikkort och cpukylare går varma och väsnas så ska jag få ner tempen så måste jag öka fläktarna varpå de väsnas som en orkan (blåser luft utav h#¤%& visserligen). Så sidan av är mycket effektivare.

*Edit* Fel ord i sammanhanget

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem

Gillar inte ACE dom gör oftast skräp skulle hellre Köpt ett Dominator för lika pris isf

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Mja, till det priset så kommer det knappast sälja. Lancool k56 eller Fractal Define är mkt mer attraktiva då.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Mja, till det priset så kommer det knappast sälja. Lancool k56 eller Fractal Define är mkt mer attraktiva då.

och att fractalen är billigare. någon som är sugen på en ace nu?

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Varför blockerar tillverkare fronten totalt med sådana HD burar? Blir ju inget luftflöde utav det?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Kan man inte göra något bra själv kan man alltid göra en sämre(?) kopia av en produkt från en välrenommerad tillverkare.

Permalänk
Medlem

Hade chassit kostat 4-500kr så hade det kanske blivit en hit, men i 700kr-segmentet lär det bli överkört.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att swec "lyfter fram" chassit?

Permalänk
Medlem

Fulare än innan

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

chassiepriserna har verkligen skenat iväg när t o m noname-skräp som ace och fractal tar över 700 spänn för sina chassien...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Fast det chassit borde ju inte vara "noname skräp"

Allting utom mindre designskillnader på fronten och att insidan är helt svart är EXAKT likadant som på Cooler Master CM-690.

Permalänk

Känns som att Define r2 kör över det här, men Ace har gjort sitt bästa chassi någonsin. För mycket plastdetaljer, onödig 80mm plats och inga kabeldragningshål... Inget för mig men nån köpare ska dom nog kunna hitta

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
chassiepriserna har verkligen skenat iväg när t o m noname-skräp som ace och fractal tar över 700 spänn för sina chassien...

Här har vi en riktig konservativ person! Fractal har inte fått annat än hyllningar, är det "no-name"-skräp eller ett mindre företag som lyft sig?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Här har vi en riktig konservativ person! Fractal har inte fått annat än hyllningar, är det "no-name"-skräp eller ett mindre företag som lyft sig?

+1 Hoppas att även Ace kan vända uppåt:)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Fulare än innan

Nej, du är inte ensam. Vad är det som är värt att rapportera om det här chassit? Det är fulare och dyrare än originalet.

Permalänk

ser ut som dominator
skillnaden är att det står cooler master på det andra, och ingen kommer köpa detta.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att köpa detta, sitter på ett nyinköpt antec 300, och har redan tröttnat på det.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Avstängd

altså köp orginalet priset på detta chassi va ju dyrare en att köpa ett CM 690 jag skulle inte köpa detta

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Tycker faktiskt det ser bra ut. Jag tycker själv att Define R2 ser plastigare ut än detta. Skulle vilja köpa nytt chassi men då skulle det bli ett Lian li PC-K62 mitt gamla CM Cavelier 3 lr nått börjar göra sitt efter 3 år xD

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Medlem

Väljer dock Define före detta eftersom det troligen är tystare. Fläkthålen ska sitta i fronten och där bak, annars läcker det ut för mycket oljud.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
+1 Hoppas att även Ace kan vända uppåt:)

Vilket annat håll skulle dom gå?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Undrar hur fläkten på baksidan av moderkortet påverkar temperaturen.
Skulle gärna vilja se ett test av denna chassi.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||