Superkompatibel laddare från Emerge

Permalänk
Melding Plague

Superkompatibel laddare från Emerge

Amerikanska Emerge satsar på att lösa trasslet med olika laptop-laddare en gång för alla.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmmm.. Intressant lösning. Kanske värd att skaffa.

Permalänk
Medlem

Kommer den till Sverige kommer jag då att köpa en!

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk

Alderles för klen... ligger under specifikationerna för min laddare för Nox A15

19V, 5A dvs 95W men kanske räcker med en 90 wattare vad vet jag men tycker att tillverkaren borde veta best.

så skulle nog inte köpa en utan att veta att den verkligen räcker till först.
900:- är inte kul att punga ut om det inte fungerar

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det enda 'nya' är kabelvindorna på båda sidor, och att det är dubbla USB-uttag. Klarar man sig utan dessa finesser finns det motsvarande laddare på ebay för $20

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Dags att införa en gemensam standard istället kanske...

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Den där kabeln på växelströmssidan ser läskigt klen ut. Den där jäkeln vill man inte nöta ut.

Dell nätagg t ex har ju en speciell kommunikation mellan agg och dator så datorn fungerar inte optimalt om den inte kan bekräfta att ett visst nätagg sitter inkopplat. Sånna saker är lite jobbiga.

Jag köpte ett tredjeparts-agg en gång, såg solidt ut men även fast styrkan var identisk så gick burken på lågfart så som om ett svagare agg var inkopplat. Efter det så köper jag bara originalagg. Orkar inte med strulet.

Det coola vore om aggena i framtiden blev så starka, små och standardiserade så att man kunde ha ett enda med sig till flera prylar..

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Inaktiv

Tillverkarna tjänar GROVA summor på deras agg, varför skulle de i all sin dar vilja göra en standard?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Dags att införa en gemensam standard istället kanske...

Det är just det man har börjat med:
http://www.idg.se/2.1085/1.212625/samma-laddare-till-alla-tel...

det vill bara till att motsvarande överrenskommelse kommer i andra sammanhang, exempelvis för laptops (kanske inte just usb då men något smart)

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Alla borde komma överens att köra apples magsafe, smidigast

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Det är på tiden att de kokar ihop en standard, då jag tycker det är irriterande att ha typ 5 olika nätagg till 5 olika bärbara hemma >.<

Visa signatur

Balle

Permalänk

den där bryggan med anslutningarna ser ogenomtänkt ut, har man tex de uttaget i mitten så lär ju de brevid ta i aparaturen

magsafe, http://www.appledefects.com/wiki/index.php?title=Magsafe

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shaglord
Den där kabeln på växelströmssidan ser läskigt klen ut. Den där jäkeln vill man inte nöta ut.

Även om det bara är 2x0.75 så duger det gott och väl för 90W.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med att ha kabelvindor i båda ändar? Räcker ju med en kort stump i ena änden och en kabelvinda i andra.
Sen är den helt ointressant för mig då den varken ser ut att ha kontakt till de äldre PPC-macarna eller nyare intel-maskinerna.
Smart med USB-portarna dock.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Såna här finns ju redan, inget nytt alls.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
den där bryggan med anslutningarna ser ogenomtänkt ut, har man tex de uttaget i mitten så lär ju de brevid ta i aparaturen
[/url]

Det är bara en hållare för de olika kontakterna, så är det iaf på de jag har sett.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Även om det bara är 2x0.75 så duger det gott och väl för 90W.

Och du menar att den kabeln skulle hålla för wear and tear som shaglord pratar om? Även om den är nog grov så får den inte gå av, speciellt farligt om 100-240v-kabeln nöts sönder och någon inte ont anande 10-åring går och fingrar och sedan dör. Finns ju en anledning till att yttre isoleringen är så pass tjock på sladdar, och sedan att även ledarna har förhållandevis tjock isolering.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Och du menar att den kabeln skulle hålla för wear and tear som shaglord pratar om? Även om den är nog grov så får den inte gå av, speciellt farligt om 100-240v-kabeln nöts sönder och någon inte ont anande 10-åring går och fingrar och sedan dör. Finns ju en anledning till att yttre isoleringen är så pass tjock på sladdar, och sedan att även ledarna har förhållandevis tjock isolering.

Och småbarn tuggar ju gärna på grejer, krävs inte mycket för att bita igenom dendär.