Apple rullar ut Iphone OS 3.1.2

Permalänk
Melding Plague

Apple rullar ut Iphone OS 3.1.2

Ett nytt operativsystem för Iphone och Ipod Touch har hittat ut från Apples utvecklingsavdelning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar inte vara värt 240 MB för de updates man får.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Hmm, verkar inte vara värt 240 MB för de updates man får.

Är det inte totalt 240 MB?

Får hoppas det kommer till jailbreak till 3.1 snart bara, får min iPhone nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixat batteriproblemen i denna..

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

För de som är oroliga angående jailbreak så håller både Geohot och Chronic dev på att fixa en till ALLA iPhones och iPods, 3.1 (även out-of-the-box)

Geohots sida:
http://iphonejtag.blogspot.com/

Geohots sida för hans kommande jailbreak:
http://www.blackra1n.com

Chronoc dev's sida:
http://www.greenpois0n.com/ (klicka på "Chronic dev" till höger så kommer ni till bloggen)

För de som vill låsa upp sin mobil så kan kanske "AppuloHa1l" hjälpa dig, dock vet jag inte om de är pålitliga. På diverse iPhone/iPod forum ser jag ingen som kan säga helt säkert att de går att lite på.
http://appulo.tumblr.com/

AppuloHa1l ska tydligen också kunna jailbreaka 3.1

3.1.2 går tydligen att jailbreaka med, dock vet jag inte om någon av de nämnda program kommer kunna jailbreaka 3.1.2 direkt när de kommer, eller om man måste vänta på en uppdatering.

Permalänk
Medlem

Vad har det här på SweClockers att göra egentligen?

Det är inte en dator.
Det är inte ett tillbehör till en dator.
Den går inte att klocka.
Den har grymt liten marknadsandel bland mobiler så inte ens av den anledningen har det ett nyhetsvärde.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Vad har det här på SweClockers att göra egentligen?

Det är inte en dator.
Det är inte ett tillbehör till en dator.
Den går inte att klocka.
Den har grymt liten marknadsandel bland mobiler så inte ens av den anledningen har det ett nyhetsvärde.

Personligen tycker jag att fler artiklar är bättre än färre -- man läser väl vad man vill. Men du kanske sitter över morgontidningen och grymtar förargat över alla småartiklar du tvingas läsa..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Vad har det här på SweClockers att göra egentligen?

Det är inte en dator.
Det är inte ett tillbehör till en dator.
Den går inte att klocka.
Den har grymt liten marknadsandel bland mobiler så inte ens av den anledningen har det ett nyhetsvärde.

Tycker du den är onödig, varför läsa/kommentera den då?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Visst är det bra med fler notiser än färre. Men Apples pryttlar som inte är datorer får onödigt mycket publicitet i förhållande till användarbasen och mycket annat som faktiskt skulle vara mer intressant att läsa om lämnas därhän.

Naturligtvis måste man få komma med kommentarer, hur skall annars siten kunna utvecklas.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Visst är det bra med fler notiser än färre. Men Apples pryttlar som inte är datorer får onödigt mycket publicitet i förhållande till användarbasen och mycket annat som faktiskt skulle vara mer intressant att läsa om lämnas därhän.

Naturligtvis måste man få komma med kommentarer, hur skall annars siten kunna utvecklas.

Äh ta och lägg dig...

KÖR PÅ SWECLOCKERS!

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Uppdatera kan den, MEN NÄR FÅR JAG MIN IPHONE!!?? värst att man måste vänta evigheter och ingen vet när de får dem.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Hoppas de fixat batteriproblemen i denna..

Förklara, jag är nyfiken vilka problemen är.

Permalänk
Medlem

Vad är detta för en nyhet egentligen? Lite buggfixar till en mobiltelefon, så intressant.

Permalänk

Nej, jag gillar också mycket nyheter. Men en uppdaterad mjukvara i en mobiltelefon, det är inte nyheter...

Vad kommer härnäst? Antivirus-programmens uppdateringslista? Nej, jag misstänker att det är någon i redaktionen som har viss förkärlek för appleprylar och alltså tyckte detta var intressant.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Hur mycket måste man betala för dessa buggfixar? 85:- ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hur mycket måste man betala för dessa buggfixar? 85:- ?

Varför skulle de kosta? uppdateringar är alltid gratis till iPhone.

Jävligt nice att dom har fixat buggen som gör att den inte vaknar upp från viloläge.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gender Bender
Varför skulle de kosta? uppdateringar är alltid gratis till iPhone.

Jävligt nice att dom har fixat buggen som gör att den inte vaknar upp från viloläge.

Denna buggen har retat mig till förbannelse. Helt otroligt att den kommit in i 3.1 när det fungerade 100 ggr bättre i 3.0.

Ännu mer otroligt att Apple tog en månad på sig att fixa den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Vad har det här på SweClockers att göra egentligen?

Det är inte en dator.
Det är inte ett tillbehör till en dator.
Den går inte att klocka.
Den har grymt liten marknadsandel bland mobiler så inte ens av den anledningen har det ett nyhetsvärde.

- Back to basics, slå upp definitionen av vad en dator är så kommer du bli förvånad
- Den är väl lika relevant på ett "datorforum" som en tråd om hörlurar eller skärmar är, eller som en tråd om bensinpriser på ett bilforum, dvs. i allra högsta grad relevant om du frågar mig!
- Den har en klocka ialla fall
- Om du tycker 10,8% av marknaden av Smartphones är grymt liteså har du helt rätt, dvs. du har helt fel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cazorp
- Back to basics, slå upp definitionen av vad en dator är så kommer du bli förvånad
- Den är väl lika relevant på ett "datorforum" som en tråd om hörlurar eller skärmar är, eller som en tråd om bensinpriser på ett bilforum, dvs. i allra högsta grad relevant om du frågar mig!
- Den har en klocka ialla fall
- Om du tycker 10,8% av marknaden av Smartphones är grymt liteså har du helt rätt, dvs. du har helt fel..

Så begränsade du dig till smartphones som har vadå? 1% av marknaden och där har iPhone 10% dvs vi pratar om 1 promille samtidigt så ser du inga notiser om Blackberry som är dubbelt så stora inom samma segment. Ser du en massa om Symbian som ändå står för hälften av sålda nallar inom det segmentet?

Sen så är det om man nu skall se iPhone som dator eller relaterat då får man fan ta med alla mobiler som har möjlighet att surfa och köra tex javaapplikationer och då är iPhone fortfarande bara en marginalspelare.

Att jämföra med tillbehör som hörlurar eller saker som är ett måste om man nu inte sköter sin dator med brailleavläsare så är du ute på mycket tunn is.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gender Bender
Varför skulle de kosta? uppdateringar är alltid gratis till iPhone.

Jävligt nice att dom har fixat buggen som gör att den inte vaknar upp från viloläge.

well, kan ju bara meddela att de tog pröjs för att uppdatera touchen från 1.X till 2.X så det där med gratis går ju att diskutera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gender Bender
Varför skulle de kosta? uppdateringar är alltid gratis till iPhone.

Jävligt nice att dom har fixat buggen som gör att den inte vaknar upp från viloläge.

OS 3.1 verkar ha introduceradet en mängd batteribuggar, ter sig väldigt sporadiskt och drabbar endast vissa iPhones. För min del så tickar batterimätaren synligt nedåt om jag aktiverar Push-funktionen, 100% räcker högst 2 timmar.

http://www.wired.com/gadgetlab/2009/09/iphone31-battery/ m.fl.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tootem
well, kan ju bara meddela att de tog pröjs för att uppdatera touchen från 1.X till 2.X så det där med gratis går ju att diskutera.

Att touchen kostar pengar för varje stora uppdatering (2.0 och 3.0) vet jag, men nu handlar de om en liten uppdatering som alltså är gratis även för iPod Touch. Nästa uppdatering som kommer kosta för Touch-användare är 4.0.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Det är i forumet. Nu var det här en nyhetsnotis.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Vad har det här på SweClockers att göra egentligen?

Det är inte en dator.
Det är inte ett tillbehör till en dator.
Den går inte att klocka.
Den har grymt liten marknadsandel bland mobiler så inte ens av den anledningen har det ett nyhetsvärde.

Titta på forumet.
Där finns det trådar om foto, tv aparater, mobiltelefoner, osv osv
Skall du inte göra inlägg i dem trådarna oxå?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Det är i forumet. Nu var det här en nyhetsnotis.

Skriv till redaktören om det stör dig/om du tycker det är fel, kanske?
Jag ser gärna mer nyheter om symbian och andra mobileOS för den delen.
Dock så har jag sett ett antal om windows mobile. Har du gnällt i de trådarna oxå kanske?

Permalänk

Tycker inte alls det tyder på nyhetstorka (kanske är men ) jag tycker det är bra att såna nyheter kommer fram på ställen som sweclockers, lite svårt att veta om det kommit en uppdatering annars?

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Vad har det här på SweClockers att göra egentligen?

Det är inte en dator.
Det är inte ett tillbehör till en dator.
Den går inte att klocka.
Den har grymt liten marknadsandel bland mobiler så inte ens av den anledningen har det ett nyhetsvärde.

-Boris- v2.0 ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Tycker inte alls det tyder på nyhetstorka (kanske är men ) jag tycker det är bra att såna nyheter kommer fram på ställen som sweclockers, lite svårt att veta om det kommit en uppdatering annars?

Tycker också att de är bra. Visst, iPhone uppdateras så fort du har den ikopplad i datorn och startar iTunes, men de gör man ju inte varje dag precis, de är när man för över låtar eller skaffar nått från App Store. Inte är man inne på Apples hemsida heller.

Jag tycker iPhone och andra handdatorer hör hemma på Sweclockers. Jamena de kommer ju upp nyheter om externa hårddiskar, USB-minnen osv...iPhone går att använda som USB-minne.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
För de som är oroliga angående jailbreak så håller både Geohot och Chronic dev på att fixa en till ALLA iPhones och iPods, 3.1 (även out-of-the-box)

Geohots sida:
http://iphonejtag.blogspot.com/

Geohots sida för hans kommande jailbreak:
http://www.blackra1n.com

Chronoc dev's sida:
http://www.greenpois0n.com/ (klicka på "Chronic dev" till höger så kommer ni till bloggen)

För de som vill låsa upp sin mobil så kan kanske "AppuloHa1l" hjälpa dig, dock vet jag inte om de är pålitliga. På diverse iPhone/iPod forum ser jag ingen som kan säga helt säkert att de går att lite på.
http://appulo.tumblr.com/

AppuloHa1l ska tydligen också kunna jailbreaka 3.1

3.1.2 går tydligen att jailbreaka med, dock vet jag inte om någon av de nämnda program kommer kunna jailbreaka 3.1.2 direkt när de kommer, eller om man måste vänta på en uppdatering.

Tack för info!
Släpptes för en halvtimme sedan. Nu kör jag en jailbreakad 3GS med firmware 3.1.2.

/Svanteson

Permalänk
Medlem

Det här med Jailbreak, vad jag har förstått så låser man upp telefonen så man kan använda andra program som inte är Apple-certifierade och ändra teman m.m. (Rätta mig om jag har fel).

Men det jag inte har sån stor koll och undrar över är: När man nu jailbreakar OS 3.1.2 i iPhonen, låser man även upp den så man kan använda olika operatörer i telefon också, tex Comviq. Eller funkar det bara på vissa jailbreaks?

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillOgi
Det här med Jailbreak, vad jag har förstått så låser man upp telefonen så man kan använda andra program som inte är Apple-certifierade och ändra teman m.m. (Rätta mig om jag har fel).

Men det jag inte har sån stor koll och undrar över är: När man nu jailbreakar OS 3.1.2 i iPhonen, låser man även upp den så man kan använda olika operatörer i telefon också, tex Comviq. Eller funkar det bara på vissa jailbreaks?

Ja, med jailbreak så kan du installera program som inte finns i AppStore. Istället använder man ett program som heter cydia (alternativt Icy). Sen kan man skaffa ett program som man kan ladda ner alla program/spel etc som finns på AppStore gratis, men säger ej vilket då det bryter mot swec regler
Har man 3.1 eller nyare så går det inte att ta bort operatörlåset då basbandet som uppdateras IOM 3.1.x inte går att ceacka (ännu?).