Krypterade USB-minnen från Lexar

Permalänk
Melding Plague

Krypterade USB-minnen från Lexar

Amerikanska Lexar Media satsar på datasäkerhet med två nya USB-minnen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Trevliga pinnar.

Permalänk

Vad innebär hårdvarukryptering då? Är det som knappen i hörnet på 3,5" disketterna?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker dem ser ut som kaffe termosar ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperDator_92
Är det bara jag som tycker dem ser ut som kaffe termosar ^^

Håller helt med, Lexars nya kaffe termosar gör ditt kaffe ennu säkrare och godare^^

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Avstängd

trodde tiden för 2gb usbminne var över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperDator_92
Är det bara jag som tycker dem ser ut som kaffe termosar ^^

Första jag tänkte när jag såg dom

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Vet inte om vissa säkerhetskrav från den aerikanska regeringen syftar på att det ska vara bättre eller sämre. Svårt bestämma sig. Någon som vet något mer om FIPS, ursprung och detaljer?
Hårdvarukryptering är ju alltid välkommet.

Meen, för lite mot för mycket, kostar mer än smakar för de allra flesta.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.