Nvidia stoppar PhysX med Radeon

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså har de rättat till en miss de gjorde från början och vilket företag försöker inte locka till sig kunder med saker de andra inte har? Det är exakt det nvidia gör, men som ingen av er förstått, vill man ha något får man även införskaffa de som levererar det, annars kan du lika gärna köpa en Intel 775 och försöka få på den på en Socket A, den nivån ni gnäller på

....jag menar, båda är ju CPU'er och fungerar med Windows, varför kan jag inte få dem att fungera tillsammans

Fortfarande inte kollat upp vad standardisering är, ser jag. Kan ju bara rekommendera att du gör det, men jag vet inte, du kanske gillar att framstå som en idiot. Fortsätt med fler felaktiga analogier och ignorera när folk förklarar saker för dig i så fall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Nvidia har gjort en fuling och låst in sina användare. "Har du ett nvidiakort så måste du stanna med nvidia för att kunna få behålla physx med samma prestanda som du har nu."

Har du en BMW M-serie så måste du fortsätta ha en BMW för att få M-motorn, har du en kaffebryggare från Braun måste du köpa en kanna från dem när den gamla har spruckit, har du en TV från SONY måste du använda deras fjärrkontroll för att få alla funktioner, en multifjärr fungerar inte fullt ut....sånna jämförelser kan vi göra i oändlighet, men du fattar i alla fall inte att allt bara är företagsaffärer

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FallenHero
Har du en BMW M-serie så måste du fortsätta ha en BMW för att få M-motorn, har du en kaffebryggare från Braun måste du köpa en kanna från dem när den gamla har spruckit, har du en TV från SONY måste du använda deras fjärrkontroll för att få alla funktioner, en multifjärr fungerar inte fullt ut....sånna jämförelser kan vi göra i oändlighet, men du fattar i alla fall inte att allt bara är företagsaffärer

Så du menar att om jag nu vill, av någon anledning, montera en BMW motor i en AUDI så kommer motorn inte att starta?
Det där är en fullständigt felaktig liknelse tyvärr.

Nvidia tillhandahöll fysik-kort och grafik-kort. De har nu, via en drivrutin, gjort att deras fysik-kort endast kan användas ihop med ett grafik-kort av samma tillverkare.
Är vi överens om den delen?
Det finns endast ekonomiska incitament till detta och du anser att det är okej.
För att det är företagsaffärer.

Är det okej att intel endast tillåter sina egna grafikkort sen via drivrutiner?
Att om intel-drivarna känner av ett Nvidia eller ATI kort så stängs 50% av CPUns kapacitet av. Varför inte egentligen? Du har ju trots allt köpt Intel komponenter för att du ville ha vad intel erbjöd. Det är ju bara att bocka sig fram och ta emot det i brunögat ifall de i efterhand vill ändra idén bakom hårdvaran.

Det som händer här går inte att jämföra med en fjärrkontroll utan snarare som så att om du har en vanlig hårddisk-inspelare och en blu-ray-spelare från sony så kan man kopiera film men en dag så släpper sony en firmware som gör att endast hårddisk-inspelare från sony själva kan spela in.
Tekniskt har inget förändrats men sony har sett en möjlighet till att sälja fler hårddiskinspelare. Nu är detta såklart omöjligt av andra skäl såsom piratkopieringsskydd m.m. men det är den principen du får gå efter.

Eller att ferrari kommer hem och demobiliserar din fina gamla ferrari för att de fått veta att du har en lamborghini också. De lovar dock att du kan få använda din ferrari ifall du säljer lamborghinin eller byter den mot en ferrari istället.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

mortifer666
Ge upp bara, fallenhero fattar inte ändå.
Slösa inte din värdefulla tid på att förklara självklara saker till en 36årig trögfattad lollare.

Visa signatur

Curiosity is the key to knowledge

Permalänk
Medlem

Speciellt inte när han fått det förklarat för sig flera gånger tidigare. Kul timing han hade på sin felaktiga analogi dock, precis efter mitt inlägg. Börjar nästan misstänka att han har någon form av Aspergers, men han har visat lite användning av sarkasm. Total avsaknad av abstraktionsförmåga och kunna sätta saker i sitt rätta sammanhang dock, samt evigt repeterande av samma saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pc Anka
mortifer666
Ge upp bara, fallenhero fattar inte ändå.
Slösa inte din värdefulla tid på att förklara självklara saker till en 36årig trögfattad lollare.

§ 1.2Det är förbjudet att skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande. Argumentera gärna, men låt det aldrig spåra ur till pajkastning.

Permalänk
Avstängd

Saken är den att PhysX inte har någonting med standardisering att göra, så att påstå det är bara dumt. Det är få spel som använder PhysX över huvud taget och de speltillverkare som har valt att använda det har fått det de behöver av nvidia för att använda det i de spelen, men det ör varken till eller från att använda PhysX eftersom det inte gör någon större skillnad i spel alls mer än att det blir mer tungdrivet, men för visuella saker eller spelfysik märker man ingen skillnad alls, så jag förstår inte vad ni hakar upp er på alls, installera Windows 7 istället så får ni DX11 och köp ett DX11 kort, så kommer ni inte ens att behöva PhysX, nvidia är t.o.m emot DX11 eftersom det är en utmanare till PhysX och DÄR har ni er standardisering, inte i PhysX

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Att jag ens försöker. Kanske dock finns någon som kan uppskatta det...

Citat:

Saken är den att PhysX inte har någonting med standardisering att göra, så att påstå det är bara dumt.

Nej, PhysX är inte standardiserat, men expansionskort är det. Vad kortet ägnar sig åt, i det här fallet PhysX, är inte viktigt för resten av systemet. Om du trycker in någonting på en PCI-E plats så ska det fungera (förutsatt att det passar i en PCI-E plats naturligtvis) oavsett vad du använder resten av dina PCI(-E) platser eller övriga anslutningar till. Den enda anledningen till att det inte gör det i det här fallet är för att NVIDIA vill jävlas, och lägger in onödiga mjukvarubegränsningar. Skitsnacket om att dom inte vill testa med ATI-kort är just det; skitsnack. Dom har inte testat med en hel drös olika konfigurationer, med eller utan ATI kort, och kan lika lite "garantera" att det kommer att fungera med dom. Men, som sagt, poängen med standardisering är just att man inte behöver göra det. För en PCI-E komponent (t.ex. en dedikerad PPU) behöver man inte göra något annat än att se till att den data som PCI-E bussen tar emot från kortet är det beräkningsresultat som förväntas utifrån den data som PCI-E bussen skickar till kortet. Behandlingen av datan är mjukvarustyrd. Kortet i sig är en enda stor blackbox vad det övriga systemet bryr sig. Det är först när komponenter måste samverka över icke-standardiserade kanaler som det ska kunna uppstå inkompatibilitet (t.ex. Crossfire/SLI, eller olika RAID-kort som försöker arbeta med samma array), men jag kan inte tänka mig någon anledning till varför fysiken på något sätt skulle bero på grafiken till den grad att det är omöjligt eller ens speciellt svårt att separera. Som sagt, hur svårt kan det vara om dom lyckats göra det av misstag, enligt dom själva? Det går bevisligen att göra, speciellt med tanke på att ursprungslösningen var helt separerad från allt med grafik att göra.

Citat:

Det är få spel som använder PhysX över huvud taget och de speltillverkare som har valt att använda det har fått det de behöver av nvidia för att använda det i de spelen, men det ör varken till eller från att använda PhysX eftersom det inte gör någon större skillnad i spel alls mer än att det blir mer tungdrivet, men för visuella saker eller spelfysik märker man ingen skillnad alls, så jag förstår inte vad ni hakar upp er på alls, installera Windows 7 istället så får ni DX11 och köp ett DX11 kort, så kommer ni inte ens att behöva PhysX, nvidia är t.o.m emot DX11 eftersom det är en utmanare till PhysX och DÄR har ni er standardisering, inte i PhysX

Jag har W7 och kommer köpa ett DX11 kort inom kort, men det löser inte problemet. Inte heller bryr jag mig om PhysX fungerar för mig eller inte. Det var aldrig det saken handlade om. Problemet är (återigen) att NVIDIA stänger av funktionalitet retroaktivt, helt utan anledning annat än att dom inte håller med konsumentens övriga köp, något som inte på något sätt angår dom. Jag väntar med spänning på att se hur NVIDIA reagerar på Hydra, om den fungerar så bra som påstås, och jag skulle bli jävligt sur om jag köpte ett sådant moderkort och NVIDIA får för sig att jag inte längre ska få använda mitt grafikkort av någon ny påhittad anledning. Eller vad som helst egentligen. Att blockera funktioner och sådant i förväg enbart av girighet är fult, men okej, om begränsningarna är tydligt uttryckta så vet konsumenten i alla fall vad det är man köper. Att stänga av funktioner när det inte finns någon anledning till varför det inte skulle fungera efter köp borde vara olagligt.

Permalänk
Avstängd

Så varför bryr du dig ens om att skriva här när du inte bryr dig i PhysX över huvud taget? Är du den "lilla" människans rättsaktevist, eller vad?!

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd

Konsumenter kommer aldrig att veta vad de köper eller ifall de kommer att fungera i längden, har aldrig varit så, kommer aldrig att vara, företag kommer alltid att köra över allt och alla a la Microsoft stuk, bara att gilla läget och vara nöjd med vad man har (och då menar jag inte i datorn, finns ett liv utanför den, alla borde prova på det)

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FallenHero
Konsumenter kommer aldrig att veta vad de köper eller ifall de kommer att fungera i längden, har aldrig varit så, kommer aldrig att vara, företag kommer alltid att köra över allt och alla a la Microsoft stuk, bara att gilla läget och vara nöjd med vad man har (och då menar jag inte i datorn, finns ett liv utanför den, alla borde prova på det)

Eh, jo. Köper du ett dx10 kort så vet du att det för all framtid kommer klara dx10 marknaden runt omkring släpper då istället dx10.1 eller dx11.

Att physx helt plötsligt inte går att köra på ett nvidia kort för att du 1. har uppdaterat drivrutinerna och 2. du har även ett ati-kort i datorn.

Nämn gärna några exempel på tillfällen då hårdvara slutat att fungera.

Microsoft har fått betala mångmiljonbelopp pga sina affärsmetoder likaså intel.

Och att folk ska vara nöjda. Folk var nöjda med ett atikort och ett nvidiakort i datorn fram tills senaste drivrutinen som nu omöjliggör deras spelupplevelse.

Men herregud, vad är detta för argumentationsteknik?
Ja, tänk på barnen i afrika. Tänk på barnprostituerade i östländerna.
Bry dig om dina nära o kära för du vet aldrig när de försvinner...

Detta är ett hårdvaruforum. Vi diskuterar hårdvara. Vi är intresserade av hårdvara. Vilken typ av liv vi har utanför är fullständigt irrelevant och det faktum att du försöker gå den vägen du gör nu visar att dina argument är slut.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Ja, tänk på barnen i afrika. Tänk på barnprostituerade i östländerna.

Ja, dom förlorade också Physx på sina AMD/Nvidia system. :'(

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Nämn gärna några exempel på tillfällen då hårdvara slutat att fungera.

Vad är det för hårdvara du drar exempel på som har slutat fungera?! Det är inget som har slutat fungera alls i den här tråden, PhysX fungerar ypperligt bara ni drar ut det förbannade konkurerande kortet ur datorn.

Och Pimpim666, du är för mycket i-landsmänniska med tankar som "Jag skiter väl i om resten av världen dör, bara min dator fungerar", exakt sånna som dig var det jag vände mig till inatt, ska vi diskutera vem som är en idiot så är vi alla idioter (ta reda på ordets ursprung och bevisa att jag har fel), men till skillnad från er så står jag för det, vad har ni för ursäkt

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FallenHero
Vad är det för hårdvara du drar exempel på som har slutat fungera?! Det är inget som har slutat fungera alls i den här tråden, PhysX fungerar ypperligt bara ni drar ut det förbannade konkurerande kortet ur datorn.

Och Pimpim666, du är för mycket i-landsmänniska med tankar som "Jag skiter väl i om resten av världen dör, bara min dator fungerar", exakt sånna som dig var det jag vände mig till inatt, ska vi diskutera vem som är en idiot så är vi alla idioter (ta reda på ordets ursprung och bevisa att jag har fel), men till skillnad från er så står jag för det, vad har ni för ursäkt

Men ATI-kortet konkurrerar ju inte med Nvidia-kortet?
ATI gör grafikkort och Nvidia gör grafikkort och fysikkort.

Nu finns även en workaround som gör att man faktiskt kan använda ett ATI-kort som GPU och Nvidia som PPU trots nvidias försök att förhindra det.

Det som är fel är att nvidia först gick ut och sa att man kunde behålla sitt gamla nvidiakort som fysikkort när man uppgraderade. När de upptäckte att folk valde ati pga pris/prestanda så hittar de på nya regler och du tycker det är schysst och okej.

Helt sjukt egentligen. Du måste ju vara ett troll. Ifall din mobiloperatör en dag bestämmer sig för att du endast får ringa till och ta emot samtal från andra abonnenter från samma operatör så är du okej med det med?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Men ATI-kortet konkurrerar ju inte med Nvidia-kortet?

Nä, och Microsoft konkurrerar inte med Apple, Ica konkurrerar inte med Coop eller Hemköp, Ford konkurrerar inte med GM, Intel konkurrerar inte med AMD etc etc etc...........

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Men vad i hela friden är det du har så svårt att förstå?
Om jag kör ett Nvidia-kort som fysikprocessor så konkurrerar den väl inte med mitt grafikkort från AMD?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FallenHero
Nä, och Microsoft konkurrerar inte med Apple, Ica konkurrerar inte med Coop eller Hemköp, Ford konkurrerar inte med GM, Intel konkurrerar inte med AMD etc etc etc...........

Det konstiga är att chips från ICA funkar bra tillsammans med dipp från konsum :S

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det konstiga är att chips från ICA funkar bra tillsammans med dipp från konsum :S

Jo, och det är ju helt galet. Jag tycker ICA borde gömma en kapsel med arsenik i sina chipspåsar som utlöses om den känner av ifall dippen är köpt någon annan stans. Det är ju inte mer än rätt, man ska lära sig att inte blanda sådär. Man lär ju inte göra om det i alla fall!

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FallenHero
Nä, och Microsoft konkurrerar inte med Apple, Ica konkurrerar inte med Coop eller Hemköp, Ford konkurrerar inte med GM, Intel konkurrerar inte med AMD etc etc etc...........

Ursäkta?

Så för att nvidiakortet kan vara ett grafikkort också om det vill så konkurrerar det med ati-kortet?
Är det så du menar?

Man kan tvätta armhålorna i handfatet lika bra som man kan tvätta de i duschen men ändå konkurrerar de inte med varandra. De kompletterar varandra...

Dessutom har dina jämförelser klara brister...
Sen när kan man inte använda en Apple-dator och en Windows-burk i samma nätverk? Sen när blir man portad ifrån COOP ifall man skaffar ett ICA-kort? Sen när kommer Ford hem till dig och kopplar ur startmotorn för att de sett att du skaffat en Cheva? Sen när fungerar inte en Intel-dator i ett nätverk med en AMD-dator, eller ännu bättre när slutade x86 kod att fungera på en amd-dator bara för att den kompilerades på en intel-dator?

http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express
Ett kort ska inte stängas av för att drivrutinerna känner av att ett konkurrerande företags kort är installerat.
Särskilt inte när användningsområdena skiljer sig från varandra.

Sålänge nvidia-kortet agerar fysikkort så ska det inte bry sig om vad man använder som grafikkort.
Vad är nästa steg annars? Att TV-apparater från sony vägrar visa Full-HD om man inte använder en sony blu-ray spelare? Att din DVD-brännare från LG stänger av brännfunktionen ifall dess drivrutiner känner av en DVD-läsare från ett annat företag?

Nvidia och ATI konkurrerar. Ett grafikkort och ett fysikkort konkurrerar inte.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Så varför bryr du dig ens om att skriva här när du inte bryr dig i PhysX över huvud taget? Är du den "lilla" människans rättsaktevist, eller vad?!

Jag bryr mig inte om PhysX, men det finns säkert de som gör det. Men, som sagt, problemet handlar inte om PhysX, det är endast ett symptom. Att du fortfarande inte fattat det är smått fantastiskt.

Citat:

Konsumenter kommer aldrig att veta vad de köper eller ifall de kommer att fungera i längden, har aldrig varit så, kommer aldrig att vara...

Så vi kan lägga alltså lägga konsumenträtt till den lista av områden som du inte har någon som helst kunskap om. Man har rätt att veta vad man köper, annars är det stor sannolikhet att det rör sig om falsk marknadsföring eller kontraktsbrott. Det är en ganska stor del av det ekonomiska systemet vi använder oss av idag.

Citat:

Vad är det för hårdvara du drar exempel på som har slutat fungera?! Det är inget som har slutat fungera alls i den här tråden, PhysX fungerar ypperligt bara ni drar ut det förbannade konkurerande kortet ur datorn.

Läs på om standarden som PCI-E expansionskort ska följa. Jag kan garantera att den inte nämner att kortet slutar fungera om du sätter i en annan komponent. Den är liksom designad just för att undvika sådant. Om jag har två grafikkort så ska båda korten kunna utföra sin funktion samtidigt oberoende av varandra eller övriga komponenter. De behöver inte kunna samverka (icke-standardiserad kanal krävs för det), men de ska båda fungera fullt ut som separata moduler.

Citat:

Och Pimpim666, du är för mycket i-landsmänniska med tankar som "Jag skiter väl i om resten av världen dör, bara min dator fungerar"...

Irrelevant. Ungefär samma argument som att enstaka mord inte spelar någon roll eftersom Hitler dödade flera miljoner människor. Eller varför inte att ingenting spelar någon roll, universum kommer till slut bara att antingen bli för varmt eller för kallt för att någonting ska kunna leva.

Citat:

...exakt sånna som dig var det jag vände mig till inatt, ska vi diskutera vem som är en idiot så är vi alla idioter (ta reda på ordets ursprung och bevisa att jag har fel), men till skillnad från er så står jag för det, vad har ni för ursäkt

Ingen ursäkt, bara ett konstaterande att din kunskap om i princip allt som har tagits upp i den här tråden varierar från bristfällig till obefintlig. Du förstår inte hur datorkompontenter fungerar och interagerar, du har mycket liten koll på hur konkurrens på en fri marknad fungerar (du är förmodligen helt omedveten om att du argumenterat för monopol), och som sagt även konsumenträtt. Du drar om och om kommentarer som visar på att du inte försår problemställningen, du kör felaktig analogier (också om och om igen) som inte kan appliceras på ett system som är designat med modularisering i åtanke, och det du inte kan svara på ignoreras för att istället antingen upprepa de tidigare felaktiga påståendena du redan dragit, alternativt försöker du deflektera det hela med något totalt irrelevant.

Du är för övrigt totalt värdelös på förolämpningar. Du kan ju i alla fall försöka vara lite underhållande om du ska göra det istället för att faktiskt bidra med något värdefullt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FallenHero
Och Pimpim666, du är för mycket i-landsmänniska med tankar som "Jag skiter väl i om resten av världen dör, bara min dator fungerar"

Min pappa är starkare än din pappa.

(jag har också slut på argument och väljer precis som du pajkastning istället för försöka föra en mogen diskussion)

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FallenHero
Nä, och Microsoft konkurrerar inte med Apple, Ica konkurrerar inte med Coop eller Hemköp, Ford konkurrerar inte med GM, Intel konkurrerar inte med AMD etc etc etc...........

Har du någonsin haft fel?
Jag själv har haft fel flera gånger under mitt liv.Prova själv att skriva det i ett svar så du får reda på hur det känns,annars kan jag gärna tipsa om ett intressant psykologiskt tillstånd som man kan läsa om på wikipedia.
MvH albanen...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det konstiga är att chips från ICA funkar bra tillsammans med dipp från konsum :S

Det konstiga med den jämförelsen är att ingen av dem tillverkar chips, de distribuerar dem bara, det är som att säga att en CPU inköpt på Komplett inte fungerar med ett moderkort inköpt på inet och minnen inköpta på dustin och grafikkort inköpt på datorbutiken.... Ja, det finns chips som är Ica's "egna", men de tillverkas inte av Ica

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Undrar om du lyckas göra kopplingen till dina egna helt idiotiska jämförelser, men det är väl för mycket begärt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FallenHero
Det konstiga med den jämförelsen är att ingen av dem tillverkar chips, de distribuerar dem bara, det är som att säga att en CPU inköpt på Komplett inte fungerar med ett moderkort inköpt på inet och minnen inköpta på dustin och grafikkort inköpt på datorbutiken.... Ja, det finns chips som är Ica's "egna", men de tillverkas inte av Ica

Vet att både Ica och Coop har sitt eget billigt varusortiment som oftast smakar skit. Bland dom varorna säljer dom deras egna chips. Vet inte om dom har dipp, men 100% säker på att du har eller haft egna chips.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FallenHero
Det konstiga med den jämförelsen är att ingen av dem tillverkar chips, de distribuerar dem bara, det är som att säga att en CPU inköpt på Komplett inte fungerar med ett moderkort inköpt på inet och minnen inköpta på dustin och grafikkort inköpt på datorbutiken.... Ja, det finns chips som är Ica's "egna", men de tillverkas inte av Ica

Haha, du är helt otrolig. Nu är jag övertygad om att du är ett troll, så vad mig anbelangar handlar denna tråden nu om chokladsås.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Inaktiv

Men lås tråden någon gång? Trollet verkar ju inte ha något att göra om dagarna och sitter här och leker apa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Men lås tråden någon gång? Trollet verkar ju inte ha något att göra om dagarna och sitter här och leker apa.

Vi låser inte nyhetstrådar.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant från HardOCP igen: http://www.hardocp.com/article/2009/10/19/batman_arkham_asylu...

De testar bl a AMD/ATis nya kort med PhysX-patchen och ett GTS250 tillsammans. Ett 5870 + GTS250 presterar överlag bättre och jämnare fps än GTX285 + GTS250.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Intressant från HardOCP igen: http://www.hardocp.com/article/2009/10/19/batman_arkham_asylu...

De testar bl a AMD/ATis nya kort med PhysX-patchen och ett GTS250 tillsammans. Ett 5870 + GTS250 presterar överlag bättre och jämnare fps än GTX285 + GTS250.

Intressant.

Nu väntar jag bara på en patch som fixar mitt Ageia kort också.
http://physxinfo.com/news/338/ati-physx-ban-even-ageia-ppu-is...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |