Bärbar dator till Full HD tv! = Problem

Permalänk
Medlem

Bärbar dator till Full HD tv! = Problem

Hej!

Var ett tag sen jag skrev här i forumet, nu har jag hittat tillbaka.

Nu till problemet!

Har en Acer 6920G laptop som utan som hellst problem ska klara att visa full HD på en 42" full hd tv. Det vill sig inte riktigt för mig.

När jag kopplar in allt fungerar det till en början, men sedan börjar skärmen blinka, och det går tillslut över till regnbågsfärger. Jag kopplar allt med en HDMI kabel.

Har för tillfället Windows 7 Ultimate med de senaste Grafikdrivrutinerna, tidigare hade jag Vista och problemet står kvar.
Grafikortet heter ATi Radeon HD3650 512MB

Vad är felet?

MVH: Krille

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem

Hur mycket jag än ruskar på min kristallkula så vägrar den tala om hur du har kopplat datorn till TV, VGA eller HDMI eller nått annat samt vad du har för TV, blir RMA på den....:)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

haha sorry! HDMI

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criLL90
haha sorry! HDMI

Nja det där var ju knepigt, kanske du använder en ganska lång HDMI kabel, som inte håller så hög kvalite.
Hur blir det om du använder en valig data skärm är det samma eller är det bra på den?

Ett tips kan nog vara att testa några olika Hz till TV, 59 Hz istället för 60 tex kanske även ännu lägre om det är valbart

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Min HDMI kabel är på 3M,borde fungera tycker jag. Vanlig skärm har jag inte prövat med, ska göra det. Olika HZ fungerar inte heller.

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem

En felsöknings metod är att testa annan sladd... Låter som det kan vara den som strular

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

får väll köpa mig en ny då, synd att den jag har är helt ny

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem

men visade sig att det är sladden och den var sönder så får du ju tillbaka pengarna där du köpt den alternativt en ny.. prova annars sladden hos någon annan och se om det är samma problem där.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

det fungerar ej med ny sladd

Visa signatur

Acer 6920G