Geforce GT 220 och 210 officiellt lanserade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12

Visa också gärna var de sagt att DX11 är onödigt.

Geez

Har själv läst de i nån nyhet här på sweclockers för ett tag sen. Dom trodde inte särkilt mkt på de iaf!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

det är väll ingen som vill köpa dessa nu när DX11 kommer
för det lär väll finnas billiga alternativ av dom med

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
det är väll ingen som vill köpa dessa nu när DX11 kommer
för det lär väll finnas billiga alternativ av dom med

Alla behöver inte DirectX11...finns ju massor som inte ens passerat DirectX9 i sitt spelomfång.

Tycker man inte om produkten, köper man inte den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Har själv läst de i nån nyhet här på sweclockers för ett tag sen. Dom trodde inte särkilt mkt på de iaf!

Då borde du lära dig att läsa mer än bara överskriften.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Givetvis kommer de lägga i DX10.1 stöd när de först släpper nya kort. Det de menade var att de inte såg någon anledning till att nyutveckla 10.1 stöd för redan existerande hårdvara.

Visa också gärna var de sagt att DX11 är onödigt.

Geez

Om det är viktigt för dig så kan jag leta upp alla länkar som styrker det jag säger. Jag är inte direkt känd för att hitta på saker på forumet om något jag är väl insatt i. Enklast är en google sökning. Jag föreslår ord som nVidia+dx10.1+ati.

Du kanske även missade att dom mutade speltillverkare att ta bort DX10.1 stöd? Det är inte första gången nVidia håller på med riktigt låga konkurrensmetoder. För ett tag sedan förbjöd dom testsiter att testa vissa spel, och där nVidia bara skickade ut recensionskort till siter om dom själva fick välja benchmarks. Listan kan göras väldigt lång då jag vart med och ägt/testat/benchat nVidia kort sedan RIVA128/TNT tiden då dom slog igenom.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
nu verkar s-video försvinna och det är inte en sekund för sent.

Vissa (som jag) som inte har en LCD tv vill gärna ha kvar s-video. Finns det nån omvandlare typ DVI --> S-video, eller HDMI --> S-video som inte kostar skjortan?

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem

Hmm... varför skriver alla att man ska skaffa ett 4770 istället för de här korten för under 900 pix, varför inte bara smälla till med 940 :- på datorbutiken och vips har man ett 4850 i sin ägo!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Om det är viktigt för dig så kan jag leta upp alla länkar som styrker det jag säger. Jag är inte direkt känd för att hitta på saker på forumet om något jag är väl insatt i. Enklast är en google sökning. Jag föreslår ord som nVidia+dx10.1+ati.

Faktiskt så är du det, men det hör inte till saken. Om du letar upp de länkarna jag bad om så bör du kanske källkolla dem; då man fort ser (ifrån transcripts) att de absolut inte sa vad Sweclockers (i riktig Aftonbladet-stil) påstod att de hade sagt.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Faktiskt så är du det

Är vad?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

Usel prissättning på ett väldigt ointressant kort.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

För sent, för dyrt och för dåligt. Tummen ner nVidia.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Är vad?

Citat:

Faktiskt så är du det

Citat:

Jag är inte direkt känd för att hitta på saker på forumet

sätter mitt medlemsskap på att det var detta han syftade på. Nu fortsätt den här underdiskussionen tack

Permalänk
Medlem

UVD 2.0?

Är inte Unified Video Decoder något som återfinnes på ati/amd kort? Du menar Pure Video?

Citat:

Andra finesser är OpenGL 3.0 samt Unified Video Decoder 2.0

Permalänk

En poäng till ATI som åtminstone lanserar korten i rätt ordning. Nvidia gör tvärtom börjar med småkrafset.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Vill ha ett GT 210
Tror ni att det fungerar som ett extra PhysX kort till mitt 8800GTS ?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Har själv läst de i nån nyhet här på sweclockers för ett tag sen. Dom trodde inte särkilt mkt på de iaf!

De har uttalat sig om att de trodde att PhysX och Cuda skulle har större betydelse än DX11. Därmed har de inte sagt att DX11 är oviktigt, men att deras egna tekniker är viktigare, vilket jag tvivlar starkt på. Gemensamma standarder vinner i längden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Vill ha ett GT 210
Tror ni att det fungerar som ett extra PhysX kort till mitt 8800GTS ?

Nej det kommer förmodligen bli alldeles för klent till PhysX. Det har ju testats en hel del hur krävande PhysX är och jag tror nog man skulle behöva ett 9600GT minst för att utnyttja PhysX fullt ut. Gt200 arktitekturen kanske är bättre på det området, men jag skulle tro att GT210 blir alldeles för klent. Inte värt att lägga pengarna på.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
sätter mitt medlemsskap på att det var detta han syftade på. Nu fortsätt den här underdiskussionen tack

I så fall är dom som kommer med ett såpass korkat påstående välkomna att länka till inläggen där dessa "påhitt" är skrivna.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på dessa och 9400-9500 GT?

Funderar på ett GT 220 till PhysX tillsammans med mitt GTX 260.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Varför inte bara smälla till med 3 lakan så har man ett 5870?
Å när man ändå håller på en i5 för 4995:-??

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Och nVidia som själva sa att DX10.1 var så onödigt när det fanns i ATI korten för ca 1½-2år sen. Så lägger implementerar dom in det nu och drar tillbaka sina uttalanden. Nu säger dom samma sak om DX11 för att dom själva inget har. Snacka om dubbelmoral och att vända kappan efter vinden.

<klart som korvspad att dom kommer ha DX11 i sin nya serie.

Gå inte på alla rykten du läser på internet..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkthunder
Vissa (som jag) som inte har en LCD tv vill gärna ha kvar s-video. Finns det nån omvandlare typ DVI --> S-video, eller HDMI --> S-video som inte kostar skjortan?

Fram tills nu så har det snarare varit tvärtom, alla budgetkort har haft s-video och inte hdmi till förtret för många. Om du har en tjock-tv så har du säkert även redan ett existerande grafikkort med s-video ut.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Intresseklubben antecknar.

HD4770 för strax under 900 spänn säger jag bara. Eller ett passivt 9600GT. Surt att "svensson" aldrig kommer att få reda på hur otroligt dåligt kortet är. Att säga att det duger till HTPC är ju också konstigt. Jovisst, Linux funkar inget vidare med ATI-kort men nVidia har ju bättre lösningar än GT210 och 220 själva.

Nope, de har två korten är det bästa som finns i en HTPC-miljö. Inget kort, oavsett prisklass, är bättre. Hur menar jag nu? Jo, detta är näligen de första korten för stationärara datorer som stödjer Feature Set C, vilket ger möjlighet till avkodning av DivX/Xvid i grafikkortet samt uppskalning mha VPDAU. För användningen i en HTPC i Linux-miljö är det laltså en fantastiskt produkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Fram tills nu så har det snarare varit tvärtom, alla budgetkort har haft s-video och inte hdmi till förtret för många. Om du har en tjock-tv så har du säkert även redan ett existerande grafikkort med s-video ut.

Mitt gamla Geforce 9600GT hade en s-video ut, men när jag lämnade in kortet för utbyte så fick jag tillbaka ett 9600GT kort UTAN s-video. Företaget jag köpte kortet från har sedermera gått i konkurs och jag kan därför inte begära ett annat kort.

Därav min fråga om det finns nån konverterare för antingen DVI eller HDMI till s-video.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkthunder
...

Då är det ju beklagligt, men det enkla och trista svaret på din fråga är nej. DVI och HDMI är digitalt och s-video är analogt. Det skulle möjligtvis vara om din dvi utgång i själva verket är dvi-i (vga+"dvi-d") och att det kanske kan finnas en adapter från vga till s-video.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biggles
Nope, de har två korten är det bästa som finns i en HTPC-miljö. Inget kort, oavsett prisklass, är bättre. Hur menar jag nu? Jo, detta är näligen de första korten för stationärara datorer som stödjer Feature Set C, vilket ger möjlighet till avkodning av DivX/Xvid i grafikkortet samt uppskalning mha VPDAU. För användningen i en HTPC i Linux-miljö är det laltså en fantastiskt produkt!

Och vad ska man nu med detta till då de flesta cpuer sedan några år tillbaka klarar av att avkoda divx och xvid utan några svårigheter?

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkthunder
Mitt gamla Geforce 9600GT hade en s-video ut, men när jag lämnade in kortet för utbyte så fick jag tillbaka ett 9600GT kort UTAN s-video. Företaget jag köpte kortet från har sedermera gått i konkurs och jag kan därför inte begära ett annat kort.

Därav min fråga om det finns nån konverterare för antingen DVI eller HDMI till s-video.

Är till 98% säker att jag såg en DVI->Scart på biltema sist jag var där och rota lite bland kablarna. Kanske det kan vara nåt.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Och nVidia som själva sa att DX10.1 var så onödigt när det fanns i ATI korten för ca 1½-2år sen. Så lägger implementerar dom in det nu och drar tillbaka sina uttalanden. Nu säger dom samma sak om DX11 för att dom själva inget har. Snacka om dubbelmoral och att vända kappan efter vinden.

Snälla Sledge, lägg ner säger jag bara. Det du skriver om har inte mycket med nyheten att göra. Du är bara ute efter att kasta skit på NV i vanlig ordning. Vem fan bryr sig (förutom du)vad NVidia kom med för utalanden för typ 2 år sen. De har väl rätt att ändra sig som vem som helst.

Ber om ursäkt för OffT.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Snälla Sledge, lägg ner säger jag bara. Det du skriver om har inte mycket med nyheten att göra. Du är bara ute efter att kasta skit på NV i vanlig ordning. Vem fan bryr sig (förutom du)vad NVidia kom med för utalanden för typ 2 år sen. De har väl rätt att ändra sig som vem som helst.

Ber om ursäkt för OffT.

Sledge? Det jag skrev är definitivt relaterat då det är GT200 arkitektur men med en skillnad, jo DX10.1. Just därför kommenterar jag deras smutskastande på andra konkurrerande företag. Det är rätt många som är förbannad på nVidia och deras metoder. Listan kan göras lång med riktigt låga konkurrensmetoder. Du skrev det själv, 2år. Ändra sig? Det är ungefär samma nivå som ett litet barn som är avundsjukt. Ett stor seriös halvledardesigner. Riktigt uruselt att ha sådan dubbelmoral, och inget annat företag bland dom större som håller på med sådan smutskastning.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Hjälpsam

Det här är nog mest en produkt för att testa den nya tekniken främst 40nm.
Tänk på att ATI släppte sitt HD4770 för ett bra tag sen, det var nog också för att få häng på tillverkningsprocessen och möjlighet att fixa felen i designen i god tid.
Ingen övrig jämförelse mellan HD4770 och dessa betydligt enklare kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Det här är nog mest en produkt för att testa den nya tekniken främst 40nm.
Tänk på att ATI släppte sitt HD4770 för ett bra tag sen, det var nog också för att få häng på tillverkningsprocessen och möjlighet att fixa felen i designen i god tid.
Ingen övrig jämförelse mellan HD4770 och dessa betydligt enklare kort.

Med detta sagt borde vi alltså förvänta oss en marginal prissänkning av dessa kort. HD4770 har ju sänkts en del, men tycker trots att det är en "testprodukt" så borde man inte lägga sig på orealistiska prisnivåer. Nvidia har säkert någon bra förklaring till detta och tyvärr tror jag att många kommer betala denna summa för detta kort i ren ovetskap.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB