Åtta nya processorer från AMD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K9_SWE
och min Amd 3800 enkärnig drar cirka 110 watt =( ännu sjukare !

Haha knappast Med tanke på att det är en väldigt gammal modell

Men är det någon annan än jag som blev förvirrad av siffrorna där? Lite för många namn kanske, och dessutom är ju inte kärnor allt Fast de lär ju vara bättre än den tråkiga låg-energi skiten från intel

Visa signatur

Balle

Permalänk

Jag vill ju ha en nytt flaggskepp istället. När kommer det?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790GP-DS4H. AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core. 2st Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2. Hiper Nätaggregat ATX 580W. SpinPoint T166 400GB SATA2. Cooler Master Mystique 631. HIS Radeon HD 4870 1GB IceQ 4+ Turbo. ViewSonic VX1940w

Permalänk

Skulle inte tacka nej till en Athlon II X2 240e eller
Athlon II X2 235e

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
AMD vet vad de gör när de tillverkar sina processorer till skillnad från Intel.

lol xD

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Athlon II X3 435 ser ju intressant ut!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
AMD vet vad de gör när de tillverkar sina processorer till skillnad från Intel.

Precis, bara synd att dom glömt tillverka prestandaprocessorer.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
Athlon II X3 435 ser ju intressant ut!

Japp,verkar bli en bra budgetgaming processor. De andra processornerna däremot känns ganska ointressanta för gamers. Bra för HTPC kanske

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demonlord
Om jag inte minns helt åt fåglarna till så mäter Intel och Amd sin tdp olika. Intel mäter efter medelvärde medans Amd mäter efter maximal watt förbrukning. Jag kan dock minnas fel.

Nja, förr var det i alla fall så att AMD hade ett maximalt beräknat värde och Intel hade ett värde som kunde uppnås med belastning av riktigt tunga testprogram.
Saken är ju sedan den att i båda fallen så mäter/räknar man på den mest effektkrävande modellen i serien (högst Vcore och högst frekvens), men alla processorer i serien får samma TDP. I de allra flesta fall, så kommer alltså processsorn i realiteten avge mindre, eller t.o.m mycket mindre effekt än vad TDP är satt till. De modeller i serien som har högst klockfrekvens kommer att komma närmst TDP vid belastning, men ingen kommer att uppnå värdet under normal till hård belastning. Mig veterligt finns det ingen normal applikation (som inte är gjord enkom för att belasta processorn till max), som ens gör att processorn högst upp i serien kommer upp i TDP. (möjligtvis med undantag för gamla P4 extremeprocessorer eller gamla modellen av Athlon 6000+/6400+)

Det är riktigt trevligt med lite AMD-processorer med 45W TDP och hyfsad prestanda, det tog ett tag. Nu kanske man äntligen kan uppdatera prollen i HTPC:n.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Kul att de släpper nya modeller, men nu börjar man faktiskt bli lite förvirrad.
Lätt att välja fel om man inte har koll på marknaden.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Kul att de släpper nya modeller, men nu börjar man faktiskt bli lite förvirrad.
Lätt att välja fel om man inte har koll på marknaden.

Nja, jag vet inte om jag håller med. Det är en rätt distinkt prisskillnad mellan Phenom II och Athlon II, och utöver det gör x4, x3 och x2 det väldigt enkelt att välja rätt.

Däremot blir det lite plottrigt innan Phenom och Athlon64 fasats ut och försvunnit helt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"