Räcker detta nätagg till systemet?

Permalänk
Medlem

Räcker detta nätagg till systemet?

Vill ha det skapligt framtidssäkert och då tänker jag väll på ett graffe kort 58xx, en ssd disk och lättare klockning. Så tror ni det räcker?

Permalänk
Medlem

Jag hade satsat på 650w-versionen, det duger till CF/SLI och allmänt maffiga system.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

räcker?
ett 400W räcker. de högre har du mest som säkring för att psu-fläkten aldrig skall höras.
stresstest av min C2D 65nm @3GHz och GTX260 och HX520-nätagg drog 280W ur väggen, dvs ca 240W DC

Du får gärna köpa VX550, men det finns stora marginaler redan med lägre modeller

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Köpte VX450 till typ samma spec. Räcker mer än väl om man läser runt.

Permalänk

Det finns varken ssd eller ett 58xx kort med på den listan har du postat rätt inköpslista? så vi inte sitter här å lovar för mycket

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk

ja, 550 W räcker även om du byter ut 4870 mot 5850 och lägger till en SSD.

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warper_89
Det finns varken ssd eller ett 58xx kort med på den listan har du postat rätt inköpslista? så vi inte sitter här å lovar för mycket

Om du läser hela inlägget så står det att jag i framtiden antagligen kommer skaffa ett 5800 kort och slänga i en ssd och små klocka lite.

Men ni menar alltså att jag lika gärna skulle kunna köra på ett 450? Låter lite men vad vet jag ?